Ford Genk mag in oktober volgend jaar starten met de bouw van de nieuwe Mondeo. De Amerikaanse directie van Ford heeft dat gisteren bevestigd. Of daarmee Ford Genk definitief gered is, blijft onzeker. Ondertussen rekent Ford wel op brugpensioen als onderdeel van een herstructureringsplan. [naar artikel]
GenkHet schepencollege van de stad Genk wil halfweg november, uiterlijk op 26 november, de omgevingsvergunning toekennen aan Genk Green Logistics op de voormalige Ford-site. [naar artikel]
Autobouwer Ford heeft vrijdag een radioreclame uit de ether laten halen. In de radiospot werd ‘Forza Ford’ gezongen op de tonen van het supportersgezang van KRC Genk. “Pijnlijk en misplaatst”, zeggen ex-werknemers van Ford Genk. [naar artikel]
Autobouwer Ford heeft vrijdag een radioreclame uit de ether laten halen. In de radiospot werd ‘Forza Ford’ gezongen op de tonen van het supportersgezang van KRC Genk. ‘Pijnlijk en misplaatst’, zeggen ex-werknemers van Ford Genk. [naar artikel]
Op de Fordsite in Genk werd woensdag het voormalige blauwe kantoorgebouw afgebroken. Hiermee verdwijnt weer een iconisch gebouw van Ford Genk. De afbraak en invulling van het terrein zijn op schema. In november zou het eerste bedrijf, Essers, de deuren al openen. [naar artikel]
De gemeente Diepenbeek dient bezwaar in tegen de aanvraag van het transportbedrijf Essers voor de bouw van een magazijn met elf hallen op het voormalig terrein van Ford-Genk. Volgens het schepencollege zal een goedkeuring leiden tot een grotere belasting van de N76 en veel hinder in Lutselus. [naar artikel]
De Vlaamse overheid en het consortium Genk Green Logistics hebben vrijdag de onderhandse verkoop gesloten voor de verkoop van een terrein van 42 hectare van de voormalige Ford-site. Het terrein moet zich ontpoppen tot een moderne logistieke draaischijf. Het zal wel nog jaren duren vooraleer het project klaar is, maar Genk Green Logistics hoopt in 2020 een eerste gebouw operationeel te hebben. De volledige geschatte investeringswaarde bedraagt tussen de 120 en 150 miljoen euro. [naar artikel]
Jef Geurts, de allereerste werknemer van Ford Genk, is vorige week op 84-jarige leeftijd overleden. Net omdat hij de eerste werknemer was van de tienduizenden arbeiders die Ford Genk telde, ontmoette hij tal van ministers en leden van de Europese Ford-directie. Hij was naar eigen zeggen ook de eerste die aan de legendarische Ford Taunus 12M heeft mogen sleutelen. [naar artikel]
Gisteren ontkende woordvoerder Jo Declercq van Ford Genk berichten van het financiële persagentschap Bloomberg en zakenbank Morgan Stanley dat Ford één fabriek moet sluiten in Europa, en dat dat Genk wordt. 'Zeer onwaarschijnlijk', zegt ook Vic Heylen van het Flanders Centre for Automotive Research. [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de sanering van zes sterk vervuilde zones op de terreinen van de voormalige fabriek van Ford Genk. De totale kostprijs van de sanering wordt op 11,4 miljoen euro geraamd. De sanering is nodig om het terrein klaar te maken voor verdere ontwikkeling. Op termijn moet de site in Genk 2.500 jobs mogelijk maken. [naar artikel]
De Ford-terreinen in Genk worden geplaagd door kwelwater uit het Albertkanaal. De Vlaamse Waterweg wil er een nieuwe drainage aanleggen, maar de provincie en stad Genk vrezen vervuiling van de Kaatsbeek. “Waarom het kanaal niet waterdicht maken?”, vraagt de provincie zich af. [naar artikel]
De sloop van de oude gebouwen op de Ford-site in Genk is deze ochtend gestart. De eerste fabriekshal op het terrein van 140 hectare werd [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de sanering van zes sterk vervuilde zones op de terreinen van de voormalige fabriek van Ford Genk. De totale kostprijs van de sanering wordt op 11,4 miljoen euro geraamd. De sanering is nodig om het terrein klaar te maken voor verdere ontwikkeling. Op termijn moet de site in Genk 2.500 jobs mogelijk maken. [naar artikel]
Net als de voorbije jaren heerst er ook deze kerstperiode een heuse rush op parkeerplaatsen voor vrachtwagens. Chauffeurs, veelal uit voormalige Oostbloklanden, keren dan immers huiswaarts. Op heel wat locaties worden tijdelijke parkeerplaatsen gecreëerd en neemt ook het illegaal parkeren toe. Eerste schepen van Genk Angelo Bruno (Pro Genk) wil daarom een deel van de terreinen van Ford Genk gebruiken voor het parkeren van vrachtwagens tijdens de kerstvakantie. [naar artikel]
Een opsteker voor de reconversie van de voormalige Ford-site in Genk: drankenproducent en -bottelaar Konings gaat vanaf de lente van volgend jaar productie- en stockageactiviteiten opstarten in het blok waar vroeger de legendarische Mondeo gebouwd werd. Ford Genk sloot eind 2014 de deuren, een enorme klap voor de Belgische auto-industrie. De vastgoedvennootschap Genk Green Logistics, […] [naar artikel]
Vanuit de vier windhoeken van onze provincie zijn zaterdag honderden truckers met hun vrachtwagen op het voormalig terrein van Ford Genk samen gekomen. Ze doen dat in het kader van de Warmste Week en ondersteunen zo de vzw Rondpunt, die zich inzet voor verkeersslachtoffers. [naar artikel]
Zondagvoormiddag hebben 1.200 mensen de teller gepasseerd bij het bezoek van Ford Genk in het kader van de Open Bedrijvendag. De grote stroom aan bezoekers wordt zondagnamiddag verwacht. [naar artikel]
Bij de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV hebben zich negen kandidaten gemeld om het terrein van Ford in Genk te ontwikkelen. De dossiers worden half oktober een eerste keer geëvalueerd, en in februari volgt de definitieve keuze. [naar artikel]
Nu zondag wordt in de Sint Martinuskerk in het centrum van Genk Filip Slegers (60) als diaken gewijd. De Genkenaar werkte dertig jaar voor Ford Genk en staat momenteel nog in Beringen voor de klas. [naar artikel]
Maandag vond in de gebouwen waar vroeger Ford Genk gevestigd was, The Jobdate plaats. Bijna 100 bedrijven konden er op een namiddag 1.500 gesprekken met sollicitanten voeren. Het initiatief van JCI Limburg viel samen met de vierde verjaardag van de aankondiging dat Ford Genk zou sluiten. [naar artikel]
7.200 mensen hebben gisteren op Open Bedrijvendag een bezoek gebracht aan wat nog rest van Ford in Genk. Het was de laatste keer dat het publiek op het terrein wordt toegelaten. De bezoekers konden zien hoe grijpers gebouwen verpulverden of ze konden nog door de hallen wandelen. Voor heel wat voormalige Ford-werknemers was het een emotioneel moment. [naar artikel]
Het consortium Genk Green Logistics is aangeduid als voorkeursbieder voor de site van Ford Genk. Er wordt gemikt op 2.000 voltijdse jobs. [naar artikel]
Vorige week donderdag en vrijdag werden voor het eerst kinderen uitgenodigd in de container van Natuurpunt Genk. Daarin kunnen ze het natuurreservaat De Maten beter leren kennen. Het was Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) die het nieuwe project van Natuurpunt Genk ook officieel opende. “De container is uitgerust met educatieve attributen”, zegt Pierre Cuypers, voorzitter van Natuurpunt Genk. “Daarin kom je alles te weten over De Maten. Bovenop de container krijg je bovendien een mooi zicht over het gebied.” De container werd geïnstalleerd in het kader van het 20-jarig bestaan van Natuurpunt Genk, 35 jaar Stiemerbeekvallei en 65 jaar natuurreservaat De Maten. Naast de container staan er nog tal van activiteiten op de planning, waaronder een vleermuizenwandeling, paddenstoelenwandeling en libellenwandeling. [naar artikel]
In Genk is de opruiming van de Langerlo-site volop aan de gang. Twee weken geleden werden de koeltorens en twee van de drie schouwen opgeblazen. Dat riep heel wat gevoelens op bij de Genkenaren, want het was het einde van de iconische skyline van Genk. 6.000 mensen volgden de implosie vanop een veilige afstand op de Ford-terreinen. Het opblazen verliep volgens plan. Achteraf is uit metingen gebleken dat in het stof dat vrijkwam geen asbest is aangetroffen. De aannemer zal nog enkele weken nodig hebben om het puin op te ruimen. De Langerlo-site wordt omgevormd tot een hoogwaardig industrieterrein, dat volgens eigenaar Group Machiels de troeven heeft van het Ford-terrein. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.