Door de vergroening van het wagenpark daalt de gemiddelde uitstoot voor zowel benzine- als dieselwagens met ongeveer 10 procent, wat het belastbaar voordeel van alle aard voor bedrijfswagens vanaf Nieuwjaar fors doet stijgen. Dat blijkt uit de nieuwe uitstootwaarden, meldt ‘De Tijd’. [naar artikel]
Omdat het wagenpark alsmaar vergroent, worden bedrijfswagens volgend jaar zwaarder belast. Voor wie met een volledig elektrische bedrijfswagen rijdt, verandert er niets. Maar wie met een diesel- of benzinewagen rijdt, zal dat serieus voelen in de portemonnee. Wat betekent dat voor jouw bedrijfswagen? Leasingbedrijf Arval rekende uit hoeveel zwaarder de populaire modellen zullen worden belast. [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen ook voor privédoeleinden laat gebruiken wordt vanaf 1 januari 2017 wat zwaarder belast. De formule om het ‘voordeel van alle aard’ te berekenen wordt ieder jaar bijgesteld, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
Op 1 januari 2021 ging het belastbare voordeel voor bedrijfswagens de hoogte in door een aanpassing van de referentie-uitstoot in de berekeningsformule. Dat kost u maandelijks al snel 10 euro netto. [naar artikel]
Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]
12:01 Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt fors door de jaarlijkse aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule. [naar artikel]
Werknemers moeten dit jaar om en bij 100 euro meer belastingen betalen op hun bedrijfswagen tegenover 2020. Dat blijkt uit simulaties door dienstverlener SD Worx. Hoe groter het model, hoe groter de belastingverhoging. Een bedrijfswagen voor persoonlijk gebruik wordt door de fiscus beschouwd als een voordeel van alle aard (VAA), een vorm van beroepsinkomen waarop […] The post Bedrijfswagens zwaarder belast: circa 145 euro extra per jaar voor SUV appeared first on Business AM. [naar artikel]
De CO2-uitstoot zal vanaf 1 januari nog meer doorwegen in de fiscale behandeling van de bedrijfswagens. Zogenaamde valse hybrides, waarvan de elektrische aandrijving zo zwak is dat er vaak nauwelijks of geen gebruik van gemaakt wordt, zullen fiscaal afgestraft worden. De aftrekbaarheid van een bedrijfswagen zal vanaf 1 januari toenemen naarmate de CO2-uitstoot lager is. […] Het bericht Nieuw op 1 januari – “Valse” hybride bedrijfswagens worden zwaarder belast verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Staatssecretaris van Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) heeft een plan klaar om de fiscaliteit van bedrijfswagens te herzien. Hij wil meer voordelen voor wagens met een lage uitstoot of nuluitstoot. Zwaar vervuilende wagens worden zwaarder belast. [naar artikel]
21:30 De plenaire Kamer heeft ingestemd met het wetsontwerp van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) over de vergroening van de bedrijfswagens in ons land. [naar artikel]
Vanavond zit de regering samen over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch zijn, maar er wordt vanavond nog volop gediscussieerd over de precieze uitwerking, meldt VTM NIEUWS. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. “Dit is een heel belangrijk stap voor de vergroening van het wagenpark en de verduurzaming van de mobiliteit”, zegt minister van Financiën Vinent Van Peteghem in “De Ochtend”. [naar artikel]
Bedrijfswagens worden volgend jaar opnieuw een pak zwaarder belast. Het belastbaar voordeel stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de CO2-coëfficiënt. [naar artikel]
Dieselwagens dreigen in het Brussels gewest zes maal zwaarder belast te worden dan benzinewagens. Dat blijkt uit het eindrapport van de expert die... [naar artikel]
Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt volgend jaar weer nadat het twee jaar is gedaald. Dat komt door de jaarlijkse automatische aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule, zo schrijft De Tijd. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
21:33 Jan Colruyt, een telg uit de gelijknamige supermarktdynastie, staat op de lijst van zo'n driehonderd miljonairs die zwaarder belast willen worden. De groep miljonairs voert actie op het Wereld Economi... [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. “Een belangrijke stap”, zegt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) in De Ochtend. [naar artikel]
De jaarlijkse aanpassing van de CO2-uitstoot voor de berekening van het belastbare voordeel heeft geen gevolgen voor benzine- en lpg-wagens. Dat bericht De Tijd vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.