Onderhandelaars van het Europese lidstaten en het Europees Parlement hebben zondagochtend overeenstemming bereikt over een hervorming van de regeling voor de handel in emissierechten. Dat meldt het Tsjechische voorzitterschap. Europese burgers en bedrijven zullen in de toekomst vaker moeten betalen voor de CO2 die ze uitstoten. Een nieuw sociaal energiefonds zal de gevolgen van de energietransitie voor consumenten opvangen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Europese bedrijven betalen steeds meer voor uitstoot van CO2 De Europese CO2-prijs lag lange tijd tussen de 5 en 10 euro voor het uitstoten van een ton vervuilende gassen. Maar dit tarief is inmiddels opgelopen tot zo’n 50 euro per ton. Dat schrijft NOS. Daarnaast krijgt industrie in Europa steeds minder gratis emissierechten. De stijging van de prijzen op uitstoot betekent dat grote vervuilers […] Lees dit artikel: Europese bedrijven betalen steeds meer voor uitstoot van CO2 [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie zullen aan de pomp en via hun gasrekening moeten betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Om de kosten te drukken, door bijvoorbeeld hun huis te isoleren of over te stappen op een elektrische auto, kunnen ze wel een beroep doen op een speciaal fonds. De maatregelen maken deel uit van een cruciaal pakket aan klimaatwetten dat onderhandelaars van de EU-landen en het Europees Parlement zaterdag overeen zijn gekomen. [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie zullen aan de pomp en via hun gasrekening moeten betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Om de kosten te drukken, door bijvoorbeeld hun huis te isoleren of over te stappen op een elektrische auto, kunnen ze wel een beroep doen op een speciaal fonds. De maatregelen maken deel uit van een cruciaal pakket aan klimaatwetten dat onderhandelaars van de EU-landen en het Europees Parlement zaterdag overeen zijn gekomen. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft vandaag ingestemd met ingrijpende hervormingen die de CO2-uitstoot in de Europese Unie moeten terugdringen. De hervormingen maken het onder andere duurder om te vervuilen door meer bedrijven en burgers te laten betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. [naar artikel]
01:19 Bedrijven zullen vaker een meerwaardebelasting moeten betalen als ze aandelen met winst verkopen. Het is een van de maatregelen die de hervorming van de vennootschapsbelasting moeten financieren. [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie zullen vanaf 2027 moeten betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten via hun transport of de verwarming van hun woning. Hoe zal die taks precies in z’n werk gaan? En hoeveel zal ik moeten betalen? [naar artikel]
00:02 Natuurrampen zoals tropische stormen of de bosbranden in Californië leiden er mee toe dat ondernemingen volgend jaar een pak meer zullen moeten betalen om hun business te verzekeren. ‘Bedrijven zulle... [naar artikel]
Ook de scheepvaartsector zal nu uitstootrechten moeten kopen voor de broeikasgassen die hij uitstoot. Dat is een van de gevolgen van de uitbreiding van het Europese emissiehandelsysteem die vandaag gestemd werd. In de sector wordt de beslissing positief ontvangen, maar er is wel nog werk aan de winkel om de scheepvaart duurzamer te maken. Producten zullen er voor de consument dan weer niet zo veel duurder door worden. [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie zullen vanaf 2027 moeten betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten via hun transport of de verwarming van hun woning. Hoe zal die taks precies in z’n werk gaan? En hoeveel zal ik moeten betalen? [naar artikel]
17:35 Als niet duidelijk is welke werknemer een snelheidsovertreding maakte met een firmawagen, zullen bedrijven zelf de boetes moeten betalen. Daarvoor werkt Mobiliteitsminister Francois Bellot (MR) aan ee... [naar artikel]
De Europese Unie is - alweer - een acroniem rijker. Met de zogenaamde CBAM, een instrument om niet-Europese bedrijven voor hun CO2-uitstoot te laten betalen, staat een omstreden heffing in de steigers. [naar artikel]
Vliegtuigen die meer vervuilen, zullen vanaf 2021 ook meer moeten betalen op Brussels Airport. Daarmee volgt Zaventem een Europese trend. Schiphol houdt in zijn tarieven nu al rekening met de uitstoot van vliegtuigen. [naar artikel]
Britse bedrijven betalen meer dan 75 pond (90 euro) per ton CO2-uitstoot, terwijl vergelijkbare bedrijven in de EU tot ongeveer 85 euro per ton betalen. Dat bericht The Guardian. Afgelopen dagen werd het verschil tussen wat Britse en EU-bedrijven betalen voor emissies iets kleiner, maar bedroeg de afgelopen maand ongeveer 8 à 9 euro per […] [naar artikel]
Als niet duidelijk is welke werknemer een snelheidsovertreding maakte met een firmawagen, zullen bedrijven zelf de boetes moeten betalen.... [naar artikel]
De Vlaamse regering experimenteert tot 2022 met een CO2-prestatieladder bij overheidsopdrachten. Concreet zullen bedrijven die hun CO2-uitstoot... [naar artikel]
De Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission (SEC) heeft een plan klaar dat bedrijven moet verplichten om gedetailleerde informatie vrij te geven over hun uitstoot van broeikasgassen. Voor de eerste keer zullen bedrijven de risico’s moeten schetsen die de opwarming van de planeet voor hun activiteiten heeft, zodra ze documenten neerleggen bij de SEC. Het gaat dan om jaarverslagen of registraties. [naar artikel]
De lidstaten en de Europese instellingen hebben - na een nachtje onderhandelen - een akkoord bereikt over de vermindering van de handel in CO2-rechten. In de hervorming van het zogenaamde ETS-emissiehandelsysteem gaat het totale aantal emissierechten vanaf 2021 geleidelijk naar omlaag, waardoor meer dan 12.000 bedrijven en elektriciteitsproducenten dieper in de buidel zullen moeten tasten om voor hun uitstoot te betalen. [naar artikel]
Het Europees Parlement stemt in Straatsburg over definitieve wetgeving die de CO2-uitstoot in de Europese Unie moet terugdringen. Meer bedrijven en burgers gaan betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten, om ze ertoe aan te zetten te verduurzamen en bijvoorbeeld te investeren in elektrisch vervoer en betere isolatie. [naar artikel]
Van de honderd Europese industriële bedrijven die de meeste broeikasgassen uitstoten, hebben er negentig sinds 2008 niets of vrijwel niets hoeven te betalen voor hun vervuiling. Sterker nog: een aantal van hen verdient zelfs aan het Europese Emissiehandelssysteem (ETS). Bovendien is de totale uitstoot van de industriële sector het afgelopen decennium niet gedaald in Europa. [naar artikel]
Vier jonge energie-experts starten een actie rond het klimaatsysteem van Europa. Dat systeem verplicht bedrijven te betalen voor hun CO2-uitstoot door de aankoop van emissiecertificaten. Via de campagne Carbon+Alt+Delete kunnen ook particulieren die emissiecertificaten kopen en dus afsnoepen van de industrie. Een gemiddelde burger kan zijn CO2-uitstoot op jaarbasis al neutraliseren met acht tot negen certificaten, een goede zestig euro. [naar artikel]
Grote bedrijven in de Europese Unie zullen in de toekomst moeten bekendmaken hoeveel belasting ze in welk land betalen. Onderhandelaars uit de EU-landen en het Europees Parlement hebben dinsdagavond een akkoord bereikt over de regels voor de zogenaamde "country-by-country reporting". [naar artikel]
Europese burgers die wettelijk in Groot-Brittannië wonen, zullen het land niet moeten verlaten na de brexit. Dat heeft premier Theresa May volgens diplomatieke bronnen gezegd op een Europese top in Brussel. [naar artikel]
18:03 Door de groeiende verkoop van elektrische wagens zullen de meeste autobouwers dit jaar geen Europese CO2-boetes moeten betalen. Alleen Mercedes-moeder Daimler en het Britse Jaguar Land Rover moeten no... [naar artikel]
Grote bedrijven in de Europese Unie zullen in de toekomst moeten bekendmaken hoeveel belasting ze in welk land betalen. Onderhandelaars uit de EU-landen en het Europees Parlement hebben dinsdagavond een akkoord bereikt over de regels voor de zogenaamde "country-by-country reporting". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.