Het is vrijdag opnieuw ‘International Beer Day’. De Belgische brouwers en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) roepen bierliefhebbers op om het glas te heffen met Belgisch bier en dat moment te delen op sociale media. [naar artikel]
De supporters van Beerschot hebben het voorbije weekend een opvallende uitdaging gelanceerd op de sociale media: de #FrancisChallenge. Het doel? Supporters die het glas heffen, net zoals voorzitter Francis Vrancken een jaar geleden. [naar artikel]
Vandaag is het opnieuw 'International Beer Day'. De Belgische brouwers en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) roepen [naar artikel]
Child Focus roept op om massaal foto's van katten te maken en te delen op sociale media. Daarmee wil de organisatie het probleem van seksueel kindermisbruik op een symbolische manier onder de aandacht brengen. "Per dag worden er op Instagram 243.000 foto's van katten gedeeld", zegt Heidi De Pauw van Child Focus. "Van kindermisbruik circuleren er dagelijks 19 miljoen foto's, een veelvoud dus, maar die blijven onder de radar." [naar artikel]
Het is zover: we krijgen dan toch nog een flinke winterprik te verwerken. Dat is ook te merken op sociale media. Vanochtend worden massaal beelden... [naar artikel]
Op sociale media duiken er foto’s op van pintjes die in een fout flesje zitten. Zoals een Omer of Tripel Karmeliet in een flesje van La Trappe. Hoe kan dat? Is het glas zo schaars dat brouwers alle flesjes gebruiken die ze in handen krijgen, zoals geopperd wordt? Of gaat het om een foutje? En hoe gebeurt dat dan? [naar artikel]
Op sociale media duiken er foto’s op van pintjes die in een fout flesje zitten. Zoals een Omer of Tripel Karmeliet in een flesje van La Trappe. Hoe kan dat? Is het glas zo schaars dat brouwers alle flesjes gebruiken die ze in handen krijgen, zoals geopperd wordt? Of gaat het om een foutje? En hoe gebeurt dat dan? [naar artikel]
Onderzoekers van de Universiteit Gent hebben een nieuw platform gelanceerd om (groot)ouders te informeren over het delen van foto’s en andere informatie over hen kinderen op sociale media. Niet alleen zogenaamde ‘momfluencers’, maar iedereen kan aan de slag met de tips die de wetenschappers verzamelden bij allerhande experts. [naar artikel]
Als je vandaag op een terrasje van een fris biertje wilt genieten, is het belangrijk om goed op te letten dat je het juiste biertje krijgt. Volgens ‘Het Nieuwsblad’ worden er namelijk op sociale media foto’s gedeeld van bier dat in verkeerde flesjes zit. Zo is er bijvoorbeeld een foto verschenen van een Tripel Karmeliet in een flesje van La Trappe. Op welke manier kan dit gebeuren? Is het mogelijk dat de brouwers alle beschikbare flesjes moeten gebruiken vanwege een tekort aan glas? [naar artikel]
De Britse feministische Woman's Equality Party heeft het helemaal gehad met kleine maten die de mode-industrie maar blijft promoten. Onder de #nosizefitsall roepen ze vrouwen op om op sociale media foto's te delen van de labels in hun kleding. Dat doen ze om de schaamte die er soms gepaard mee gaat uit de wereld te helpen. Liefst een op de vijf Britse vrouwen zou namelijk dat etiketje uit de kleding knippen omdat ze zich erover schaamt. [naar artikel]
De ludieke actie van Studio Brussel om gedateerde foto’s van rijbewijzen te delen op sociale media, zou wel eens nare gevolgen kunnen hebben. “Door de gegevens op je rijbewijs te te grabbel te gooien, kun je mogelijk ten prooi vallen aan identiteitsdiefstal of fraude”, zo waarschuwt ICT-jurist Matthias Dobbelaere. [naar artikel]
Jongeren die op vakantie gaan, willen anderen wel degelijk jaloers maken met hun foto’s op sociale media. Maar die mooie vakantiefoto’s roepen soms ook irritatie op, zo blijkt uit een rondvraag van online reisbureau Expedia. [naar artikel]
Onze job neemt een groot deel van ons leven in beslag. Geen wonder dat we nu en dan frustraties moeten uiten. Vroeger deden we dat op café na pintje nummer twee, nu liever — en massaal — op sociale media. En ja hoor: die hilarische filmpjes over veeleisende bazen en irritante collega’s (ook wel bekend als de ‘office Linda’s’) zijn erg herkenbaar. [naar artikel]
Als we sociale media mogen geloven, waren er vandaag vier vermiste kinderen. Twee van hen zijn ondertussen terecht, eentje nog niet en eentje was eigenlijk nooit vermist. “Het is mooi dat mensen massaal gaan delen, maar we vragen toch om enkel de officiële berichten te delen. De andere kunnen de zaak schaden”, reageert Child Focus. [naar artikel]
Een carnavalsgroep uit Zottegem roept alle inwoners op om een leuk carnavalskostuum aan te trekken en daar een foto van te delen op sociale media. Dit weekend zouden ze normaal carnaval vieren in de stad, maar door de coronapandemie kan het feest niet doorgaan. [naar artikel]
De brouwerij van Mort Subite zal op zaterdag 30 juli tijdens haar Open Brouwerijdag het wereldrecord tournée générale proberen te breken. Daarvoor moet ze met meer dan 1.200 mensen het glas heffen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Twitter verbiedt delen van persoonlijke foto’s en video’s zonder toestemming Twitter zei dinsdag dat het delen van persoonlijke media zoals foto’s en video’s niet langer toegestaan zijn op het platform zonder toestemming van de persoon die op die media te zien is. Het privacybeleid van het sociale mediabedrijf verbiedt al het delen van privégegevens van anderen, zoals telefoonnummers, adressen en ID’s. “Wanneer we door afgebeelde […] Lees dit artikel: Twitter verbiedt delen van persoonlijke foto’s en video’s zonder toestemming [naar artikel]
Net als bij eerdere aanslagen in Brussel en München worden op sociale media massaal foto's van katten gepost. Dat gebeurt met de hashtags [naar artikel]
Voor elke gegijzelde Amerikaan één bombardement op een site die als cultureel erfgoed geldt. Dat dreigement van de Amerikaanse president Donald Trump is duidelijk aangekomen in Iran, getuigen de vele foto’s die op sociale media gedeeld worden. Trump zette zijn dreigement later nog kracht bij. “De VS wil geen dreigementen meer”, schrijft hij op Twitter. [naar artikel]
In Asse is de wereldrecordpoging om met zoveel mogelijk mensen samen het glas te heffen, mislukt. Om het record te breken, dat enkele jaren [naar artikel]
Het is stilaan een groeiende trend: toeristen die op sociale media beelden delen waarop ze zeesterren vasthouden. Mooi, vinden ze zelf, tot ze te lezen krijgen hoeveel kwaad een foto kan veroorzaken. [naar artikel]
Het overlijden van een man in Borgerhout vrijdagavond zorgt voor commotie online. Een foto van de wanhoopsdaad wordt al een hele dag druk gedeeld, inclusief - de foutieve - speculatie dat de man vermoord werd. Het Antwerpse parket en de Antwerpse politie verspreiden daarom een persbericht als antwoord op de vragen. Er wordt met klem gevraagd te stoppen met de foto te delen. [naar artikel]
Onze job neemt een groot deel van ons leven in beslag. Geen wonder dat we nu en dan frustraties moeten uiten. Vroeger deden we dat op café na pintje nummer twee, nu liever — en massaal — op sociale media. En ja hoor: die hilarische filmpjes over veeleisende bazen en irritante collega’s (ook wel bekend als de ‘office Linda’s’) zijn erg herkenbaar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.