Het aandeel geëlektrificeerde auto’s in de nieuw ingeschreven auto’s is in 2022 verder toegenomen. Was in 2021 nog een vierde van de nieuwe auto’s plug-in, hybride of ‘puur’ elektrisch, dan was dat in 2022 al meer dan een derde. Dat blijkt donderdag uit cijfers die automobielfederatie Febiac bekendmaakt. Het zijn vooral bedrijven en zelfstandigen die de weg gevonden hebben naar deze auto’s, particulieren keken ook in 2022 nog de kat uit de boom [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bijna de helft van alle nieuw ingeschreven wagens in België geëlektrificeerd. Dat zegt Febiac, dat de autosector vertegenwoordigt. De trend is vooral te danken aan de markt van de bedrijfswagens, bij particulieren was er heel wat minder animo voor auto’s met een stekker. [naar artikel]
In drie Q8-tankstations in België is sinds donderdag 100 procent fossielvrije diesel te vinden. De diesel wordt gemaakt van afvalstoffen uit de voedingssector, en stoot tot 90 procent minder CO2 uit dan een gewone dieselmotor. Nog deze maand worden er vier extra Q8-tankstations bevoorraad met de fossielvrije diesel, oftewel HVO100. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bijna de helft van alle nieuw ingeschreven wagens in België geëlektrificeerd. Dat zegt Febiac, dat de autosector vertegenwoordigt. De trend is vooral te danken aan de markt van de bedrijfswagens, bij particulieren was er heel wat minder animo voor auto's met een stekker. The post Bijna één op twee nieuw ingeschreven wagens in België is geëlektrificeerd appeared first on Trends. [naar artikel]
Diesel- en benzinewagens verliezen steeds meer hun pluimen, de overstap naar meer duurzame motorisaties is ingezet. Maar welke auto’s met traditionele verbrandingsmotor kunnen vandaag de dag wel nog klanten verleiden? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Een kwart van de auto’s die vorig jaar verkocht zijn in ons land, is volledig elektrisch of hybride. Er worden nu evenveel van die geëlektrificeerde wagens verkocht als auto’s op diesel. [naar artikel]
BMW zal in 2023 voor het derde jaar op rij marktleider zijn in België qua aantal ingeschreven nieuwe personenwagens. Dat heeft CEO Alexander Wehr gezegd tijdens een persontmoeting. Het aantal afgeleverde auto’s zal volgens BMW in België dit jaar afklokken op zowat 56.000 stuks, een pak meer dan het vorige record van 50.000 wagens in 2017. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bijna de helft van alle nieuw ingeschreven wagens in België geëlektrificeerd. Dat zegt Febiac, dat de autosector vertegenwoordigt. De trend is vooral te danken aan de markt van de bedrijfswagens. Het model dat meest werd ingeschreven is Tesla Model Y. Bij particulieren blijkt er minder animo voor elektrisch rijden. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bijna de helft van alle nieuw ingeschreven wagens in België geëlektrificeerd. Dat zegt Febiac, dat de autosector vertegenwoordigt. De trend is vooral te danken aan de markt van de bedrijfswagens. Het model dat meest werd ingeschreven in Vlaanderen is Tesla Model Y. Bij particulieren blijkt er minder animo voor elektrisch rijden. [naar artikel]
In 2023 reed minder dan de helft van de bedrijfswagens in België op diesel. Dat blijkt woensdag uit de jongste mobiliteitsbarometer van hr-dienstverlener Acerta, op basis van de gegevens van meer dan 340.000 werknemers. [naar artikel]
De opmars van het gebruik van internettelevisie en streamingdiensten voor tv op aanvraag lijkt - al dan niet tijdelijk - een plafond te hebben bereikt in België. Er was het voorbije jaar nog amper groei, zo blijkt uit een jaarlijkste bevraging van de federale telecomregulator BIPT. [naar artikel]
Lees dit artikel: 5 vragen over de elektrificatie van ons wagenpark Het nieuws sloeg in als een bom. Of minstens een bommetje. In mei van dit jaar besliste de federale regering dat de fiscale voordelen van bedrijfswagens op benzine en diesel sterk wordt afgebouwd met als ambitie om vanaf 2026 in België een volledig geëlektrificeerd bedrijfswagenpark te hebben. Maar is dat wel haalbaar? Welke hinderpalen zijn […] Lees dit artikel: 5 vragen over de elektrificatie van ons wagenpark [naar artikel]
Dieselrijders zijn bijna overal in Europa goedkoper af dan in België. Enkel in Italië is diesel nog duurder. Dat meldt mobiliteitsorganisatie VAB.... [naar artikel]
Na ruim vier jaar werken is nu ook de spoorlijn Hasselt-Mol geëlektrificeerd. Dat is een historische mijlpaal: het hele Limburgse spoorwegnetwerk voor passagiers kan nu elektrische treinen ontvangen. [naar artikel]
11:03 Zowel het aanbod van als de vraag naar groene obligaties is in België kleiner dan in Duitsland, Frankrijk en Nederland. [naar artikel]
De bank ING België schrapt ruim de helft van de zelfstandige agenten en zet daarmee voor de derde keer in enkele jaren tijd het mes in haar kantorennet. [naar artikel]
België gaf de laatste jaren bijna 3 miljard euro subsidies aan bedrijven die hier diesel tanken. Meer dan de helft daarvan komt bij buitenlandse bedrijven terecht. Vooruit wil de subsidie uitdoven. [naar artikel]
Het aantal particulieren dat in Nederland een elektrische auto koopt, is de voorbije twee jaar fors gestegen. Net als in België wordt het merendeel van de nieuwe elektrische wagens ingeschreven op naam van een bedrijf, maar sinds 2019 steeg het particuliere aandeel in de inschrijvingen van 12 naar 21 procent. In België waren vorig jaar nog steeds bijna negen op tien volledig elektrische auto’s een bedrijfswagen. [naar artikel]
In Oost-Azië brokkelt het concept van “Aziatische waarden” af, waarbij conservatieve gezinsstructuren steeds minder populair worden onder jongeren. In het nieuws. Conservatieve sociale normen blijven de regio Oost-Azië domineren, schrijft The Economist. De traditionele opvattingen over huwelijk en gezinsleven in Oost-Azië zijn nog steeds gebaseerd op Confuciaanse ideeën. Dat betekent dat een dominante man en […] [naar artikel]
Voor het derde jaar op rij mag BMW zich het best verkochte automerk in België noemen. In 2023 werd een recordaantal van zo’n 56.000 nieuwe BMW-wagens ingeschreven. Van waar komt onze liefde voor dat Duitse luxemerk toch? [naar artikel]
Het cryptoplatform Binance is nog steeds actief in België. Dat schrijft L’Echo. De financiële waakhond FSMA had het bedrijf nochtans een maand geleden formeel gevraagd om zijn activiteiten in België te stoppen omdat het illegaal opereert in ons land. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.