Strengere regels voor Belgische influencers(26/04/2022 - Express) De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken. Op sociale media moeten zij voortaan aangeven of het om betaalde bijdragen gaat via hastags ‘#reclame’, ‘#advertentie’ of ‘#publiciteit’. In bepaalde gevallen kan ook de hashtag ‘#gesponsord’ gebruikt worden. ‘Influencers maken soms […] [naar artikel]
Invasie van influencers op uw tv-scherm: “De zenders hebben hen nodig, maar omgekeerd is dat niet het geval”(25/12/2021 - Het Laatste Nieuws) YouTubefenomeen Acid kleurde de afleveringen van ‘De slimste mens’, Tiktokker Timon ‘Ma Stobbe’ Verbeeck is verantwoordelijk voor het kinderwoord van het jaar en zijn collega Jonathan Medart waagt z’n kans in ‘Dancing with the stars’. Je kan er letterlijk niet naast kijken: influencers maken tegenwoordig ook op nationale televisie het mooie weer. Maar waarom zijn ze nu zo alomtegenwoordig? Gaan zenders specifiek op zoek naar influencers voor hun tv-programma’s? En zijn ze de BV’s van morgen? “Iemand die populair is op TikTok, zal niet per definitie een ideaal schermgezicht zijn.” [naar artikel]
Invasie van de influencers op uw tv-scherm: “De zenders hebben hen nodig, maar omgekeerd is dat niet het geval”(25/12/2021 - Het Laatste Nieuws) YouTubefenomeen Acid kleurt de afleveringen van ‘De slimste mens’, Tiktokker Timon ‘Ma Stobbe’ Verbeeck is verantwoordelijk voor het kinderwoord van het jaar en zijn collega Jonathan Medart waagt z’n kans in ‘Dancing with the stars’. Je kan er letterlijk niet naast kijken: influencers maken tegenwoordig ook op nationale televisie het mooie weer. Maar waarom zijn ze nu zo alomtegenwoordig? Gaan zenders specifiek op zoek naar influencers voor hun tv-programma’s? En zijn ze de BV’s van morgen? “Iemand die populair is op TikTok, zal niet per definitie een ideaal schermgezicht zijn.” [naar artikel]
Dit zijn de kandidaten voor ‘Klopjacht Celebs’: “We hebben zin in een uitdaging”(09/08/2022 - Het Laatste Nieuws) Op het tweede seizoen van ‘Klopjacht’ is het nog even wachten. Maar vanaf vandaag is de jacht wel al geopend op duo’s Julie Vermeire (24) en haar vriend Laurins Dursin (27) en influencers Jonatan Medart (21) en Elodie Gabias (24). In ‘Klopjacht Celebs’ op GoPlay proberen ze zo lang mogelijk uit de handen te blijven van de speurders. [naar artikel]
Samen hebben ze bijna 3 miljoen volgers op TikTok: deze influencers nemen hun intrek in ‘The social house’(28/10/2021 - Het Belang van Limburg) Komende zaterdag gooit ‘The social house’ opnieuw zijn deuren open. In die internetreeks moeten Vlaamse influencers – of liever: content creators – samenleven in een vakantiehuis. Vorig jaar werd het eerste seizoen vroegtijdig stopgezet na kritiek: er was te weinig diversiteit onder de bewoners en net op het moment dat de coronamaatregelen weer waren aangescherpt, mochten zij hun gangetje gaan. Die opmerkingen heeft productiehuis Wunderbaar dit keer meegenomen. Dit zijn alvast populaire namen die hun opwachting zullen maken. [naar artikel]
Online influencers moeten expliciet melden of ze reclame maken voor iets(15/05/2018 - VRT NWS) De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
Hoe supermerk Abercrombie & Fitch zichzelf de verdommenis inwerkte: “Mooie mensen, lelijke bedrijfscultuur”(19/04/2022 - Het Laatste Nieuws) Wie in de jaren 2000 cool wou zijn, droeg Abercrombie & Fitch. Het Amerikaanse kledinglabel met de campagnebeelden van poedelnaakte hunks en winkels als nachtclubs boomde wereldwijd ... tot het helemaal op was. Ter ere van de nieuwe Netflixdocu ‘White Hot’ legt onze mode-expert David Devriendt de schandalen bloot die het supermerk deden uitlopen op een sisser van formaat, van misbruikte modellen tot absurde personeelspraktijken. “Crewleden werden beoordeeld op een schaal van ‘cool’ tot ‘rocks’. Wie minder dan ‘cool’ was, kreeg niet zelden de bons.” [naar artikel]
Handen die je e?cht ANDERS maken(07/04/2019 - De Morgen) Tilly Lockey (10), die haar beide handen verloor, grijpt binnenkort misschien weer dingen vast. Momenteel test ze een robothand van het Britse OpenBionics. Dat bedrijf wil de fabricagekosten fors doen dalen en laat bionische ledematen er bovendien 'cool' uitzien. [naar artikel]
Ondanks doodsbedreigingen en vuurwerkaanval: ‘The Social House’ komt terug met tweede seizoen(18/09/2021 - Het Laatste Nieuws) Binnenkort komt er een tweede seizoen van ‘The Social House', het online format waarbij influencers samen in een huis content maken. Dat bevestigt het productiehuis Wünderbaar. Het eerste seizoen kwam vroegtijdig tot z’n einde nadat het overladen werd met kritiek. De influencers en hun familie kregen uiteindelijk zelfs doodsbedreigingen. [naar artikel]
“Ons merk is voor mooie mensen, niet voor iemand met maatje 38.” Hoe supermerk Abercrombie & Fitch zichzelf voorgoed ruïneerde(19/04/2022 - Het Laatste Nieuws) Wie in de jaren 2000 cool wou zijn, droeg Abercrombie & Fitch. Het Amerikaanse kledinglabel met de campagnebeelden van poedelnaakte hunks en winkels als nachtclubs boomde wereldwijd... tot het helemaal op was. Ter ere van de nieuwe Netflixdocu ‘White Hot’ legt onze mode-expert David Devriendt de schandalen bloot die het supermerk deden uitlopen op een sisser van formaat. “Crewleden werden beoordeeld op een schaal van ‘cool’ tot ‘rocks’. Wie minder dan ‘cool’ was, kreeg niet zelden de bons.” [naar artikel]
‘Cult of the Lamb’ is een soort ‘Animal Crossing’ met bloed, satanisme en uitwerpselen(18/08/2022 - Het Laatste Nieuws) Er zijn dingen die een natuurlijke combinatie vormen. Frieten en mayonaise. Cornflakes en melk. Dingen waaraan niemand ooit zou twijfelen. En dan zijn er combinaties die tegen alle logica in gaan. Zo moeten de makers van ‘Cult of The Lamb’ waarschijnlijk tijdens het spelen van een potje ‘Animal Crossing’ gedacht hebben “Weet je wat dit lieflijke spel over knuffelbare diertjes die samen een gemeenschap vormen nóg beter zou maken? Bloed, satanisme en hopen uitwerpselen!” En verdorie, ze hadden nog gelijk ook. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker roept hulp van influencers in om jongeren van sigaret te houden(30/09/2022 - Het Nieuwsblad) Kom op tegen Kanker roept voor het zevende jaar op rij de hulp in van Vlaamse influencers en content creators in om jongeren van de sigaret te houden. “Want wie nooit met roken begint, hoeft het ook nooit af te leren”, klinkt het vrijdag in een persbericht. Samen met gaming influencers lanceert Kom op tegen Kanker de #RIProken-campagne: daar komt een #RIProken-Fortnite-toernooi bij kijken. Daarna volgt een nieuwe editie van #WhatThe Smoke op TikTok, waarbij bekende Vlaamse content creators de nadelen van roken belichten. [naar artikel]
Dina Tersago bouwt eigen poolhouse: “We moesten ‘s nachts staan pompen om de kelder droog te krijgen”(05/08/2022 - Het Laatste Nieuws) Ze presenteerde al de woon- en verbouwprogramma’s ‘Huis gemaakt’ en ‘Blind gekocht’, maar Dina Tersago (43) kan ook zélf flink de handen uit de mouwen steken. Samen met haar man Wim liet ze in haar achtertuin eigenhandig een poolhouse verrijzen, toont ze aan Birgit Van Mol in de HLN Original ‘Het Vakantiehuis’. “We hebben er bloed, zweet en tranen in gestoken, maar ook onze ziel.” [naar artikel]
Hoe gaat het nog met Sarah-Lynn Clerckx uit ‘Familie’? “Na mijn studies wil ik me weer op het acteren storten”(08/07/2022 - Het Laatste Nieuws) In de nieuwe Vlaamse horrorfilm ‘FOMO’ duikt een oude bekende op. We hebben het over Sarah-Lynn Clerckx (22), die veertien jaar lang Louise was in ‘Familie’. ‘FOMO’ gaat over influencers én een gemaskerde moordenaar. Sarah-Lynn speelt Billie. “Een echte bitch”, zegt de actrice. In TV Familie vertelt ze over haar toekomstplannen, waar ze geweest is, en geeft ze haar mening over de ontslagen bij ‘Familie’: “Waarom zou je zo’n icoon laten gaan?” [naar artikel]
Dina Tersago toont haar zelfgebouwde poolhouse: “‘s Nachts staan pompen om de kelder droog te krijgen”(05/08/2022 - Het Laatste Nieuws) Ze presenteerde al de woon- en verbouwprogramma’s ‘Huis gemaakt’ en ‘Blind gekocht’, maar Dina Tersago (43) kan ook zélf flink de handen uit de mouwen steken. Samen met haar man Wim liet ze in haar achtertuin eigenhandig een poolhouse verrijzen, toont ze aan Birgit Van Mol in de HLN Original ‘Het Vakantiehuis’. “We hebben er bloed, zweet en tranen in gestoken, maar ook onze ziel.” [naar artikel]
Cool, chic, ‘Copencore’: niet de Parijzenaars, maar de Denen zijn tegenwoordig onze stijlvoorbeelden(13/08/2022 - Het Laatste Nieuws) Keken we vroeger naar Parisiennes voor mode-inspiratie, dan spieken we nu steeds vaker bij onze Scandinavische vrienden. Vooral de Denen, die net Stockholm Fashion Week achter de rug hebben, staan bekend om hun smetteloze looks met precies de juiste portie klasse. ‘Copencore’, zo werd het stijltje door de Amerikaanse Vogue gedoopt, is cool, chique én effortless. Leer het ons, alsjeblieft! [naar artikel]
‘Ongezien hoge’ PFOS-waarden in bloed van buren 3M(04/08/2021 - De Morgen) Tien mensen die vlak bij de fabriek 3M wonen hebben te hoge gehaltes PFOS in hun bloed. Dat tonen analyses door de Nederlandse expert Jacob de Boer (Vrije Universiteit Amsterdam) in opdracht van burgervereniging Grondrecht. ‘De overheid moet ingrijpen.’ [naar artikel]
Influencers promoten pop-up beach club uit Herentals(09/05/2019 - Het Laatste Nieuws) Geen idee wat je vanaf midden mei moet doen? Dan hebben ‘Temptation’-Joshua, ex-Miss België Annelies Toros, dj Justine S en ‘Pink Ambition’-Jill... [naar artikel]
Waarom zet de reclamewereld zo hard in op "influencers" bij sociale media?(23/10/2017 - VRT NWS) Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
Boksdrama ‘Cool Abdoul' wint op punten(10/10/2021 - De Tijd) 20:27 Begin deze eeuw klom Gentenaar Ismaïl Abdoul naar de top van de Europese bokssport. Maar dat succes had een donkere kant, toont regisseur Jonas Baeckeland in zijn biografische drama ‘Cool Abdoul’. [naar artikel]
Er wordt weer meer gepaft op tv: “Wij zijn fictiemakers, geen gezondheidswerkers”(08/09/2021 - Het Laatste Nieuws) Op social media en in tv-series wordt weer meer en meer gerookt. Foute boel, waarschuwen kankerexperts want ‘zien roken, doet roken’ en door tabak sterven dagelijks 40 tot 50 mensen in België. De maker van Streamz-reeks ‘F*** You Very Much’, waarin één van de hoofdpersonages erop los turkt, voelt zich niet aangesproken: “Ik weet heel goed hoe ongezond het is, maar ik vind niet dat ik daar rekening mee moet houden als ik een tv-reeks maak.” [naar artikel]
Voetbalbond krijgt inzage in operatie Propere Handen(14/03/2019 - Het Laatste Nieuws) De Koninklijke Belgische Voetbalbond krijgt inzage in 35 documenten die te maken hebben met het luik ‘matchfixing’ in ‘Operatie Propere Handen’.... [naar artikel]
Nu influencers, straks vaccintoeristen: hoe Dubai ook nu toeristen blijft lokken(11/04/2021 - Gazet van Antwerpen) En of het de ogen uitsteekt. De reisjes van Belgische en internationale influencers naar Dubai zetten kwaad bloed bij heel wat Vlamingen die braafjes thuis aan de zoveelste wandeling in de buurt beginnen, netjes in bubbels van vier. Maar die influencers zijn daar vaak op uitnodiging, om met hun gefilterde Instagramposts toeristen te lokken. “De foto’s die ze posten en waarop ze feestend, dansend en drinkend te zien zijn, laten de wereld geloven dat het daar weer het land van melk en honing is.” Intussen worden zelfs plannen gesmeed om schatrijke toeristen met een vaccin naar keuze aan te trekken. [naar artikel]