In de provincie Antwerpen kent 26% van de bedrijven een fietsvergoeding toe aan werknemers. 32% van de Antwerpse werknemers ontvangt er een. Daarmee zijn de Antwerpse werkgevers koploper in België. Vanaf 1 mei krijgen alle werknemers in de privé het recht om zo’n fietsvergoeding te vragen. [naar artikel]
18:13 Wie voor een privébedrijf werkt, krijgt tegen 1 mei recht op een fietsvergoeding. Volgens het VBO moet de overheid de kosten daarvan wel nog compenseren, anders betekent de fietsvergoeding een loonsve... [naar artikel]
Iedereen die in de privésector werkt kan vanaf 1 mei aanspraak maken op een fietsvergoeding. [naar artikel]
De PS wil dat alle werknemers in de privésector minimaal 0,37 euro krijgen per kilometer als ze verplaatsingen doen in opdracht van hun werkgever. Meer mag ook. Ze lanceerden hun voorstel maandag, toen bekend werd dat de benzineprijzen wéér stijgen. [naar artikel]
Vanaf het schooljaar 2019-2020 zal elke werknemer in de privésector in Vlaanderen recht hebben op 125 uur opleidingsverlof zonder loonverlies. Dat... [naar artikel]
Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben een cao over de fietsvergoeding bereikt in de Nationale Arbeidsraad (NAR). Wie naar het werk fietst en vandaag nog geen recht heeft op een fietsvergoeding, krijgt uiterlijk vanaf 1 mei 2023, een vergoeding van 0,27 euro per kilometer. [naar artikel]
Kamerleden Kristof Calvo (Groen) en Cécile Cornet (Ecolo) hebben minister van Werk Pierre-Yves Dermagne (PS) gevraagd om vaccinatieverlof ook voor de nieuwe boosterprik met het coronavaccin voor alle werknemers mogelijk te maken. Ambtenaren hebben al recht op klein verlet om zich tijdens de werkuren te laten inenten, maar voor de privésector geldt die regel nog niet. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Lees dit artikel: Burgemeester New York legt vaccinatieplicht op aan werknemers uit de privésector Werknemers uit New York die actief zijn in de privésector worden verplicht zich te laten vaccineren. Dat heeft Bill de Blasio, burgemeester van New York, maandag laten weten. Net zoals in tal van andere landen neemt het aantal coronabesmettingen in de Verenigde Staten toe. Om die stijging een halt toe te roepen, had de Amerikaanse […] Lees dit artikel: Burgemeester New York legt vaccinatieplicht op aan werknemers uit de privésector [naar artikel]
Kamerleden Kristof Calvo (Groen) en Cécile Cornet (Ecolo) hebben vicepremier en minister van Werk Pierre-Yves Dermagne (PS) gevraagd om vaccinatieverlof ook voor de nieuwe boosterprik met het coronavaccin voor alle werknemers mogelijk te maken. Ambtenaren hebben al recht op klein verlet om zich tijdens de werkuren te laten inenten, maar voor de privésector geldt die regel nog niet. Dermagne heeft ondertussen laten weten dat de kwestie komende week op de agenda van de ministerraad staat. [naar artikel]
Vanaf 1 mei zijn werkgevers in de privésector verplicht om een fietsvergoeding te geven aan hun werknemers. Ken Thomassen (31), IT’er bij stad Beringen maakt er nu al gretig gebruik van. Door 11.000 kilometer van en naar het werk te fietsen, verdient hij 3.000 euro per jaar. [naar artikel]
China heeft een enorme privésector met 47 miljoen privébedrijven, hoofdzakelijk kmo's, en 100 miljoen éénmanszaken, die de helft van alle belastinginkomsten levert. Het land heeft zonder twijfel ernstige interne problemen, net als pakweg de VS en alle EU-lidstaten. Deze analyse kijkt voorbij de demonisering en geeft een genuanceerder beeld van dit immense land dan wat onze media er dagelijks over spuien. The post Privésector China levert helft van alle belastingen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
In New York moeten alle werknemers die in de privésector actief zijn voor 27 december zijn ingeënt tegen het coronavirus. Dat meldt burgemeester Bill de Blasio maandag. [naar artikel]
Het aantal werknemers in België dat recht heeft op een fietsvergoeding, stijgt binnenkort tot ongeveer 2,8 miljoen. Bijna 800.000 van hen zullen... [naar artikel]
Sinds 1 mei kan iedere werknemer in de privésector zijn loon letterlijk de hoogte in trappen: een nieuwe cao maakt de fietsvergoeding voortaan immers in elke onderneming verplicht. Investeren in een nieuwe (elektrische) fiets loont dus, maar hoe snel kan je die tweewieler precies terugverdienen? HLN Shop maakt de rekensom. [naar artikel]
Werknemers die met de fiets komen, brengen heel wat voordelen met zich mee. Het is goed voor de gezondheid, het milieu en de luchtkwaliteit. Een derde van alle werknemers woont dicht genoeg bij het werk om te fietsen. Maar slechts tien procent daarvan doét het ook. De oplossing? Een fietsvergoeding. “In bedrijven die hun personeel financieel stimuleren, stijgt het aantal fietsers met twintig procent”, zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh. Daarom moet die vergoeding een récht worden, vindt de partij. [naar artikel]
17:59 Om meer mensen aan het werk te krijgen slaan de federale overheid en de privésector de handen in elkaar. Vanaf 1 april kunnen langdurig zieken zich laten begeleiden door de hr-sector. Werkgevers die i... [naar artikel]
We nemen almaar vaker de fiets naar het werk. Daar zit de fietsvergoeding ongetwijfeld voor iets tussen. Vanaf 1 mei heeft elke medewerker die met de fiets naar het werk komt recht op een fietsvergoeding. Dat was tot nog toe niet voor iedereen het geval. Maar waar heb je als werknemer nu precies recht op en hoe haal je het meeste uit die fietsvergoeding? [naar artikel]
Vanaf het schooljaar 2019-2020 zal elke werknemer in de privésector in Vlaanderen recht hebben op 125 uur opleidingsverlof zonder loonverlies. Dat... [naar artikel]
Zijn werkgevers verplicht hun werknemers een fietsvergoeding te betalen als die met de fiets naar het werk komen? Het antwoord blijkt "neen" te zijn, al zijn er wel veel werkgevers die dat doen. En ook niet alle werknemers hebben een fietsvergoeding nodig als motivatie om op de fiets te kruipen. Ontdekte "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Als het wetsvoorstel goedgekeurd wordt, komen er op de fietsvergoeding van werknemers belastingen en sociale lasten. [naar artikel]
Met 2.818 waren ze vorig schooljaar: de zij-instromers, werknemers die hun baan in de privésector inruilen voor een job in het onderwijs. Dat zijn er 15 procent meer dan het jaar ervoor en het hoogste aantal ooit. [naar artikel]
18:39 Almaar meer werknemers maken de overstap van een job in de privésector naar het onderwijs. In het schooljaar 2022-2023 ging het om zo'n 4.700 zij-instromers. Wat moet u weten als u die switch overweeg... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.