We nemen almaar vaker de fiets naar het werk. Daar zit de fietsvergoeding ongetwijfeld voor iets tussen. Vanaf 1 mei heeft elke medewerker die met de fiets naar het werk komt recht op een fietsvergoeding. Dat was tot nog toe niet voor iedereen het geval. Maar waar heb je als werknemer nu precies recht op en hoe haal je het meeste uit die fietsvergoeding? [naar artikel]
Niet iedereen die met de fiets naar het werk rijdt, heeft recht op een fietsvergoeding. [naar artikel]
Iedereen die met de fiets naar het werk gaat, heeft vanaf 1 mei recht op een vergoeding. Dat hebben vakbonden en werkgeversorganisaties gisteren beslist op de Nationale Arbeidsraad (NAR). Maar hoeveel bedraagt zo’n fietsvergoeding? En verandert er iets als je al een vergoeding kreeg? Onze journalist zocht het uit. [naar artikel]
18:13 Wie voor een privébedrijf werkt, krijgt tegen 1 mei recht op een fietsvergoeding. Volgens het VBO moet de overheid de kosten daarvan wel nog compenseren, anders betekent de fietsvergoeding een loonsve... [naar artikel]
Schoolpersoneel dat met een snelle elektrische fiets (tot 45 km/u) komt werken heeft vanaf 1 januari recht op een fietsvergoeding. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op voorstel van Onderwijsminister Hilde Crevits. [naar artikel]
Iedereen die in de privésector werkt kan vanaf 1 mei aanspraak maken op een fietsvergoeding. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Uiterlijk tegen 1 mei hebben alle werknemers in de privésector recht op een fietsvergoeding. Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben daarover dinsdag een aanvullende cao afgesloten in de Nationale Arbeidsraad (NAR). De regering moet wel nog de toegezegde compensatiemaatregelen goedkeuren, zo niet zal de cao onwettig moeten worden verklaard, merkt werkgeversorganisatie VBO op. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Als het van de Kamercommissie Binnenlandse Zaken afhangt, heeft elke werknemer binnenkort recht op een fietsvergoeding voor woon-werkverkeer. Een... [naar artikel]
In vijf jaar tijd is het aantal Belgen die van hun werkgever een fietsvergoeding krijgen, verdubbelt. Van 7% in 2017 tot 14% in 2022. En vanaf 1 mei zouden dat er nog een pak meer kunnen worden, want vanaf dan heeft elke werknemer recht op een verplichte fietsvergoeding van 0,27 euro per kilometer (met een maximum van 40 km per dag). Daarmee valt dus een aardig centje bij mekaar te trappen, maar dat is niet de enige reden waarom fietsen naar ‘den bureau’ goed is voor lijf en leden. Deze Vlamingen zweren al jaren bij pendelen met hun stalen ros: maak kennis met de vroegste vogel, de kilometervreter en de meest romantische pendelaars. [naar artikel]
Het aantal werknemers in België dat recht heeft op een fietsvergoeding, stijgt binnenkort tot ongeveer 2,8 miljoen. Bijna 800.000 van hen zullen... [naar artikel]
Als het wetsvoorstel goedgekeurd wordt, komen er op de fietsvergoeding van werknemers belastingen en sociale lasten. [naar artikel]
Wordt fietsvergoeding binnenkort een algemeen recht voor elke Belgische werknemer? De Kamercommissie Binnenlandse Zaken ziet het alvast zitten, want die... The post Krijgt elke werknemer binnenkort fietsvergoeding? appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de provincie Antwerpen kent 26% van de bedrijven een fietsvergoeding toe aan werknemers. 32% van de Antwerpse werknemers ontvangt er een. Daarmee zijn de Antwerpse werkgevers koploper in België. Vanaf 1 mei krijgen alle werknemers in de privé het recht om zo’n fietsvergoeding te vragen. [naar artikel]
Uitzendkrachten zullen voortaan altijd aanspraak kunnen maken op een fietsvergoeding voor hun verplaatsingen van en naar het werk. Dat zijn vakbonden en werkgevers overeengekomen in een nieuw sociaal akkoord voor interimmers. Meer uitzendkrachten krijgen ook recht op een hospitalisatieverzekering. [naar artikel]
Vanaf 1 mei 2023 heeft elke werknemer recht op een fietsvergoeding van minimum 27 eurocent per kilometer. “Het hoeft dus niet te verbazen dat de fiets aan populariteit wint”, zegt Mich Vergauwen. De fietsexpert bij mobiliteitsorganisatie VAB tipt de negen beste e-bikes en speedpedelecs van 2023 en legt uit hoe het zit met de terugverdientijd, de regelgeving en het verzekeren van deze tweewielers. [naar artikel]
Sinds 1 mei kan iedere werknemer in de privésector zijn loon letterlijk de hoogte in trappen: een nieuwe cao maakt de fietsvergoeding voortaan immers in elke onderneming verplicht. Investeren in een nieuwe (elektrische) fiets loont dus, maar hoe snel kan je die tweewieler precies terugverdienen? HLN Shop maakt de rekensom. [naar artikel]
Werknemers die met een speed pedelecs, of snelle elektrische fiets naar het werk komen, krijgen voortaan ook een fietsvergoeding, net zoals de gewone fietsen. Dat is vandaag in de Kamer beslist. Speed pedelecs kunnen tot 45 kilometer per uur halen. [naar artikel]
CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh pleit voor een veralgemening van de fietsvergoeding. Volgens hem is de fietsvergoeding hét instrument om meer mensen te stimuleren om naar het werk te fietsen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.