De Franse regering wil dat supermarkten een twintigtal basisproducten tegen de reële kostprijs verkopen. Het gaat over bepaalde babyproducten en voedingsmiddelen zoals pasta. De bedoeling is om de Fransen te beschermen tegen de hoge inflatie. In Griekenland bestaat zo'n "anti-inflatiemandje" al langer, hoe gaat dat juist in zijn werk? [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
Albert Heijn pakt opnieuw uit met een opmerkelijke promotieactie: bij de aankoop van bepaalde producten krijg je nu liefst vijf andere producten gratis erbij. En Lidl is nu al enkele weken “goedkoper dan Lidl”. De prijzenoorlog tussen de supermarkten in ons land is ontegensprekelijk losgebarsten en zal allicht niet snel gaan liggen. “In 2022 wordt de concurrentie zo mogelijk nog scherper.” [naar artikel]
Albert Heijn pakt opnieuw uit met een opmerkelijke promotieactie: bij de aankoop van bepaalde producten krijg je nu liefst vijf andere producten gratis erbij. En Lidl is nu al enkele weken “goedkoper dan Lidl”. Nu al barst er een prijzenoorlog los tussen de supermarkten in ons land en die zal allicht niet snel gaan liggen. “In 2022 wordt de concurrentie zo mogelijk nog scherper.” [naar artikel]
Welke producten staan het vaakst in reclame én in welke supermarkt vind je er de meeste promoties op? Onze Foldervreter vertelt het, hij houdt voor zijn ‘Promometer’ al sinds 1 januari de acties op een kleine honderd producten bij uit de ‘boekskes’ van negen verschillende supermarkten. [naar artikel]
Een staking bij de helft van de winkels bij Lidl, halflege rekken bij Carrefour. Supermarkten beleven ondanks een lucratieve coronaperiode woelige tijden. En ‘zaterdag volgt de climax’, klinkt het bij het boze personeel. Wat is er aan de hand? [naar artikel]
De Duitse supermarktketen Lidl lanceert binnenkort een nieuwe lijn anti-aging producten binnen het eigen Cien-gamma in Groot-Brittannië. En die lijken qua samenstelling sterk op de peperdure producten van La Prairie. Dat schrijven The Daily Mail en The Sun. [naar artikel]
Supermarktketen Lidl gaat verse producten waarvan de houdbaarheidsdatum diezelfde dag verstrijkt voortaan verkopen aan een halve euro. Bedoeling: verhinderen dat er op jaarbasis tonnen voedsel in de vuilnisbak verdwijnen. Andere supermarkten zijn echter geen voorstander van deze spotprijzen. [naar artikel]
Wie zijn winkelkar zo goedkoop mogelijk wil vullen, kiest voor witte producten. Maar die zie je steeds minder in de rekken. Waar kun je er vandaag nog vinden tegen de allerlaagste prijs? En hoe komt het dat Aldi en Lidl, de goedkoopste supermarkten volgens Testaankoop, ze niet meer aanbieden? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet legt uit. “Kwaliteit is bij deze producten van ondergeschikt belang.” [naar artikel]
Aldi en Lidl zijn bij twintigers populairder dan de traditionele supermarkten. Dat blijkt uit een onderzoek van The Boston Consulting Group. 'Millennials willen eenvoudige producten zonder keuzestress.' [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. Dat schrijft ‘De Tijd’ vandaag op basis van onderzoek van Daltix. [naar artikel]
Wie zijn winkelkar zo goedkoop mogelijk wil vullen, kiest voor witte producten. Maar die zie je steeds minder in de rekken. Waar kun je er vandaag nog vinden tegen de allerlaagste prijs? En hoe komt het dat Aldi en Lidl, de goedkoopste supermarkten volgens Testaankoop, ze niet meer aanbieden? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet legt uit. “Kwaliteit is bij deze producten van ondergeschikt belang.” [naar artikel]
Een staking bij de helft van de winkels bij Lidl, halflege rekken bij Carrefour. Supermarkten beleven ondanks een lucratieve coronaperiode woelige tijden. En ‘zaterdag volgt de climax’, klinkt het bij het boze personeel. Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Koekjes of koffie die (bijna) vervallen zijn of wasproducten in een gedateerde verpakking toch nog verkocht krijgen, dat is het businessmodel van de Finse ‘overstockwebshop’ Foodello. Die maakt nu ook de oversteek naar Vlaanderen, met producten die supermarkten niet meer willen of mogen verkopen. Al zijn er bij de Voedselbank wel gemengde gevoelens bij dergelijke initiatieven. “Goed voor de duurzaamheid, maar zo krijgen wij wel almaar minder binnen.” Een van de straffe promo’s: paaseitjes van vorig Pasen aan -73 procent. [naar artikel]
Een collectieve staking bij Lidl, halflege rekken bij Carrefour. Supermarkten beleven ondanks een lucratieve coronaperiode woelige tijden. En ‘zaterdag volgt de climax’, klinkt het bij het boze personeel. Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. Dat schrijft ‘De Tijd’ vandaag op basis van onderzoek van Daltix. [naar artikel]
Iedereen snakt naar beter weer, ook de supermarkten en slagers. Nauwlettend houden ze het weerbericht in de gaten, klaar om een tandje bij te steken. Dit weekend is er wat zon voorspeld én schakelt Lidl alvast over naar ‘BBQ-fase B’, waarbij ze meer volume voorzien in hun bestaande aanbod. [naar artikel]
Na een nieuw onderzoek naar de effectiviteit van zonnecrèmes waarschuwt Testaankoop voor acht producten die niet de beloofde bescherming bieden. Het gaat om zonnecrèmes van de merken NAIF, Bioderma, Biosolis, Clinique Mineral en het merk Cien van supermaktketen Lidl. In totaal analyseerde de consumentenorganisatie 57 producten. [naar artikel]
Gezond geeft vier weken lang elke dag een mooie prijs weg. Vandaag: twee cadeaubonnen van Lidl, elk ter waarde van €150 (te gebruiken op lidl.be). Bij Lidl koop je al jouw benodigdheden voor de feestdagen aan voordelige prijzen. De supermarktketen werd zelfs verkozen tot de ‘Beste Winkelketen van België 2022-2023’ in de categorie hyper- en supermarkten. De […] Het bericht ADVENTSWEDSTRIJD Win twee cadeaubonnen van Lidl t.w.v. €150 verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Discounter Lidl zit dicht op een marktaandeel van 10 procent in België. Ook dit jaar wil de Duitse supermarktketen extra winkels openen in ons land, en is de groep op zoek naar 500 nieuwe werknemers. Vandaag telt Lidl in België 305 winkels. Binnen een jaar moeten dat er 311 worden. Bovendien krijgen verscheidene supermarkten een […] The post Discountketen Lidl rukt op in België appeared first on Business AM. [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. [naar artikel]
Nooit eerder hadden supermarkten een groter aanbod aan veganistische producten dan vandaag. Dat blijkt uit een onderzoek dat drie veganismeverenigingen uitvoerden. ‘Een goede zaak, want zo wordt de drempel om plantaardige producten te proberen lager’, zegt BE Vegan-woordvoerder Nathalie Duyck. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.