In het Europees Parlement wordt de komende dagen gedebatteerd én gestemd over nieuwe regels voor politieke advertenties op sociale media. Onder meer politieke partijen kunnen dankzij de gigantische dataverzameling van sociale media-bedrijven heel gericht advertenties sturen naar kleine groepen mensen. Dat wordt niet verboden, maar advertenties sturen op basis van etnische achtergrond, godsdienst, seksuele geaardheid en andere ‘gevoelige’ gegevens, zou niet meer mogen. [naar artikel]
Het moet voor burgers in de Europese Unie duidelijker worden waar politieke advertenties vandaan komen en wie ervoor betaald heeft. Bovendien wordt het moeilijker om politieke boodschappen van buiten de Europese Unie in EU-landen te verspreiden. De Raad van de Europese Unie had daar eerder al een voorstel over, nu is er een akkoord bereikt met het Europees Parlement. [naar artikel]
19:35 Het Europees Parlement keurt strenge regels goed over politieke marketing. Die moeten voor de Europese verkiezingen in mei 2024 van kracht worden. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft de AI Act definitief goedgekeurd. Die wet legt strengere regels op voor het gebruik van kunstmatige intelligentie. Zo wil Europa voorkomen dat mensen de dupe worden van overheden en bedrijven, die werken met algoritmes en grote hoeveelheden data. Het is het eerste juridische kader ter wereld dat het gebruik van AI … [naar artikel]
Het Europees parlement heeft donderdag gestemd over een voorstel om politieke advertenties aan banden te leggen. De Europarlementariërs zouden tegen de verkiezingen van mei 2024 politieke partijen willen verhinderen om reclame hyperdoelgericht naar potentiële kiezers te sturen op het internet. Er moet nu in ijltempo onderhandeld worden met de lidstaten en de Europese Commissie. De ngo EDRi vreest ervoor dat de regelgeving een slag in het water zal zijn. [naar artikel]
Strengere ethische regels voor Eurocommissarissen en een langere ontluizingsperiode voor wie naar de privé wil: dat vraagt het Europees Parlement in de nasleep van Bahamas Leaks. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft woensdag een nieuwe richtlijn over luchtkwaliteit goedgekeurd. Er worden voor verschillende verontreinigende stoffen strengere grens- en streefwaarden vastgesteld die tegen 2035 moeten worden gehaald. Hierdoor worden de Europese regels gelijkgetrokken met de recentste aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De lidstaten moeten nog wel akkoord gaan met de regels. [naar artikel]
Het Europees Parlement wil strengere regels invoeren voor betalingen met cryptomunten. Daar werd vandaag met 58 stemmen voorgestemd. Zo moeten alle transacties boven 1.000 euro worden geverifieerd. Doel is om criminele activiteiten zoals witwaspraktijken tegen te gaan. [naar artikel]
Met strengere regels rond politieke advertenties wil Facebook buitenlandse inmenging in de Europese verkiezingen voorkomen. Maar dat is niet naar de zin van de Europese Unie, want door de nieuwe regels zijn er geen Europese advertentiecampagnes meer mogelijk. [naar artikel]
Facebook gaat striktere regels opleggen rond politieke advertenties in de landen waar er in de eerste helft van dit jaar verkiezingen zijn. Dat... [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft in Straatsburg strengere kwaliteitsnormen voor drinkwater goedgekeurd. Het moet nog meer Europeanen ertoe aanzetten om... [naar artikel]
Het is alle hens aan dek bij Facebook om de Europese verkiezingen eind mei niet te laten kapen door buitenlandse regeringen of politieke saboteurs.... [naar artikel]
Grote internetspelers zoals Facebook en YouTube zullen in de Europese Unie harder moeten optreden tegen haatzaaiende berichten en andere illegale inhoud. Onderhandelaars van het Europees Parlement en de 27 lidstaten hebben vannacht een akkoord bereikt over strengere regels. [naar artikel]
Facebook gaat striktere regels opleggen rond politieke advertenties in de landen waar er in de eerste helft van 2019 verkiezingen zijn. Dat moet inmenging in de verkiezingen in de Europese Unie, India, Nigeria en Oekraïne tegengaan, meldt het bedrijf. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
De EU-lidstaten en het Europees Parlement hebben een akkoord over regels voor cryptomunten zoals de bitcoin. De regels moeten consumenten beter beschermen en fraude tegengaan, al zijn er nog niet veel details bekend. [naar artikel]
Het Europees Parlement wil een strengere aanpak van ontbossing zien. Een ruime meerderheid heeft zich dinsdag in Straatsburg uitgesproken voor een uitbreiding van het aantal producten dat gedekt zal worden door de nieuwe regels, die van bedrijven vragen dat ze ervoor zorgen dat producten niet afkomstig zijn van ontboste of aangetaste gronden. [naar artikel]
Lees dit artikel: Het komt niet langer als verrassing: Chinees wetsvoorstel klaar om techbedrijven (opnieuw) strengere regels op te leggen State Administration for Market Regulation heeft een voorstel klaar dat nieuwe strenge regels oplegt aan de techbedrijven. Deze keer neemt China advertenties in het vizier. De toezichthouder wil met het nieuwe voorstel vermijden dat advertenties het normale internetgebruik beïnvloeden en gebruikers misleiden. De techsector loopt opnieuw in het vizier van de Chinese overheid. De marktregulator […] Lees dit artikel: Het komt niet langer als verrassing: Chinees wetsvoorstel klaar om techbedrijven (opnieuw) strengere regels op te leggen [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk gaat strengere regels invoeren voor het online campagne voeren. Politieke partijen en campagnevoerders moeten duidelijker... [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
Het Vlaams Parlement heeft woensdag het ontwerpdecreet met strengere regels voor sportmakelaars goedgekeurd. Het decreet stelt 1 juni als doel voor de invoering. [naar artikel]
21:58 Nieuwe Europese regels leggen politieke reclame op sociale media aan banden. Gerichte politieke advertenties voor jongeren worden verboden. [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.