Onze HLN-winkelkar werd op een jaar tijd zo’n 22 procent duurder. Voor een pakje kaas betaal je vandaag 80 procent meer dan een jaar geleden, ook eieren zijn dubbel zo duur. Onze journalist vulde dezelfde winkelkar in de zes grootste supermarkten: waar doe je vandaag het goedkoopst je boodschappen? Experten Els Breugelmans en Pierre-Alexandre Billiet reageren. [naar artikel]
Onze HLN-winkelkar werd op een jaar tijd zo’n 22 procent duurder. Voor eieren betaal je dubbel zoveel als een jaar geleden en ook bananen werden een derde duurder. Onze journalist vulde dezelfde winkelkar in de zes grootste supermarkten: waar doe je vandaag het goedkoopst je boodschappen? Experten Els Breugelmans en Pierre-Alexandre Billiet reageren: “Deze supermarkt verkoopt vandaag zijn waren onder de prijs, om marktaandeel te winnen.” [naar artikel]
Onze winkelkar is door de coronacrisis duurder geworden en dat zal hoogst waarschijnlijk nog wel even zo blijven. “Toch mag dit geen excuus zijn om... [naar artikel]
Boodschappen kosten meer, dat heb je ongetwijfeld al gemerkt. Maar hoeveel precies? Consumentenorganisatie Testaankoop berekende dat je vandaag voor dezelfde winkelkar van een jaar geleden 19,76 procent meer betaalt. Voor een gemiddeld gezin komt dat neer op 85 euro per maand. [naar artikel]
Het zal je vast niet ontgaan zijn: de prijs van een gevulde winkelkar is op één jaar tijd enorm gestegen. Afhankelijk van waar je je boodschappen doet en welke merken je in je winkelkar legt, betaal je een beetje tot veel meer in vergelijking met vorig jaar. “Huismerken zijn relatief gezien duurder geworden dan A-merken”, aldus Els Breugelmans, professor marketing en retailexpert KU Leuven. [naar artikel]
We gaan meer op restaurant, ondanks de duurdere winkelkar. Dat blijkt uit nieuwe cijfers. Het valt vooral op hoe hard de coronacrisis nog altijd doorwerkt in de manier waarop we ons geld besteden. [naar artikel]
Volgens Testaankoop betaalden we vorige maand 17 procent meer voor dezelfde winkelkar als een jaar geleden. Nochtans zijn de internationale voedingsprijzen gedaald en ook de hoge energieprijzen zijn al lang geen excuus meer. Wat is er dan wel aan de hand? En gaat de prijs van onze winkelkar ooit nog dalen? Els Breugelmans, professor retailmarketing (KUL) beantwoordt onze vragen. [naar artikel]
Niet alleen de dure energie maakt olie, koffie, zuivel en andere consumptiegoederen duurder. Ook tegenvallende oogsten en het tekort aan arbeidskrachten laten zich voelen in de winkelkar. En er staan de consument nog meer prijsstijgingen te wachten. [naar artikel]
Onze winkelkar is door de inflatie een pak duurder geworden en dat zal hoogst waarschijnlijk nog wel even zo blijven. “Maar je kan zelf ook wel wat doen om de kosten wat te drukken”, zegt budgetexperte Sara Van Wesenbeeck. “Besparen doe je nu vooral door gebruik te maken van promoties en kortingen, maar laat je daarbij niet misleiden.” Meer in je winkelkar voor minder geld? Dat doe je zo. [naar artikel]
In Griekenland bestond het al, in Frankrijk heeft de regering de producenten verplicht hun prijzen te verlagen en ook bij ons leeft de discussie. Minister Pierre-Yves Dermagne (PS) eist dat de producenten volgende maand met een oplossing komen voor de dure winkelkar. [naar artikel]
Volgens Testaankoop betaalden we vorige maand 17 procent meer voor dezelfde winkelkar als een jaar geleden. Nochtans zijn de internationale voedingsprijzen gedaald en ook de hoge energieprijzen zijn al lang geen excuus meer. Wat is er dan wel aan de hand? En gaat de prijs van onze winkelkar ooit nog dalen? Els Breugelmans, professor retailmarketing (KUL) beantwoordt onze vragen. [naar artikel]
Bijna de helft van de Belgen is van plan dit jaar nog meer te besparen op het gezinsbudget dan vorig jaar. We kijken daarvoor vooral naar een lagere energiefactuur en een minder dure winkelkar. Op plezieraankopen en vrijetijdsbesteding besparen we niet of veel minder. Herkent u uzelf in dat spaarprofiel en wil u daarover getuigen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] en vergeet niet het gsm-nummer te vermelden waarop we u vandaag kunnen bereiken. [naar artikel]
Vorig jaar werd onze winkelkar nog duurder, maar de kentering is ingezet. Na de prijsverlagingen van Lidl pakt nu ook Albert Heijn uit met een opmerkelijke promotie: als je één product koopt, krijgt je er vijf andere gratis bij. “Dat is behoorlijk agressief”, zegt professor Gino Van Ossel. “De concurrentie tussen de supermarkten neemt weer toe.” De consument staat erbij en lacht, want eindelijk wordt de winkelkar weer goedkoper. [naar artikel]
Alle beetjes helpen tegenwoordig en dus steken ook heel wat Vlamingen de grens over om boodschappen te doen. Maar waar zijn die nu écht het voordeligst, bij onze noorder- of zuiderburen? We gingen zelf langs bij Albert Heijn in het Nederlandse Hulst, Auchan in het Franse Roncq en Colruyt in Kortrijk. Telkens vulden we onze winkelkar met dezelfde 40 A-merken. Wat bleek? Tussen het goedkoopste en duurste land zit een stevige 53 euro (!) verschil. [naar artikel]
Wie in de Colruytwinkel in Halle gaat winkelen, kan hier de komende maand een bijzonder winkelkar tussen de winkelrekken tegenkomen. De warenhuisketen test er een innovatieve winkelkar uit die zelf de producten scant die je er in legt en bij het buitengaan ook nog eens automatisch afrekent. Volgens Colruyt gaat het om een primeur. [naar artikel]
20:45 De federale minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS) laat het Prijzenobservatorium onderzoeken waarom een typische winkelkar bij ons duurder is dan in de buurlanden. De studie dient als inspira... [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Wie in de Colruytwinkel in Halle gaat winkelen, kan hier de komende maand een bijzonder winkelkar tussen de winkelrekken tegenkomen. De warenhuisketen test er een innovatieve winkelkar uit die zelf de producten scant die je er in legt en bij het buitengaan ook nog eens automatisch afrekent. Volgens Colruyt gaat het om een primeur. [naar artikel]
Geen tijd of gewoon geen zin om naar de supermarkt te gaan? Dat hoeft ook helemaal niet, want tegenwoordig kan je je boodschappen thuis laten bezorgen. Al is dat niet overal even voordelig. Onze journaliste Heidi Gabel geeft enkele tips om je boodschappen zonder zorgen, en vooral zonder moeite, in huis te halen. [naar artikel]
Geen muntstuk op zak voor je winkelkar? Geen probleem, zo beweert een internetgebruiker uit Groot-Brittannië. De man ontdekte te laat dat hij geen... [naar artikel]
Onze HLN-winkelkar werd op een jaar tijd zo’n 22 procent duurder. Voor een pakje kaas betaal je vandaag 80 procent meer dan een jaar geleden, ook eieren zijn dubbel zo duur. Onze journalist vulde dezelfde winkelkar in de zes grootste supermarkten, en zag dat die bij één keten zelfs 13 procent goedkoper was. Experten Els Breugelmans en Pierre-Alexandre Billiet leggen uit waar die prijsverschillen vandaan komen en hoe je als consument zelf de beste keuze maakt. [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt start een test met een zelfontwikkelde slimme winkelkar. Die scant alle boodschappen die erin terechtkomen en rekent automatisch af bij het verlaten van de winkel. [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt start een test met een zelfontwikkelde slimme winkelkar. Die scant alle boodschappen die erin terechtkomen en rekent automatisch af bij het verlaten van de winkel, zo maakt het bedrijf woensdag bekend. [naar artikel]
Na Lidl vorige week en Delhaize eerder al, komt nu ook Carrefour met een nieuwe actie. De supermarktketen onderhandelde voor zo’n 100 producten lagere prijzen bij haar leveranciers. Is de tijd van de super dure winkelkar hiermee stilaan voorbij? Of is dit toch niet meer dan een handige marketingtruc? Twee experten leggen uit wat we kunnen verwachten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.