Sommige plug-inhybrides stoten meer CO2 uit dan de fabrikanten beweren. Dat blijkt uit een Oostenrijkse studie. Bond Beter Leefmilieu (BBL) grijpt de resultaten aan om de regering op te roepen de verkoop van dergelijke wagens te ontmoedigen. Specialisten in autotechologie nuanceren echter de resultaten van de studie. [naar artikel]
In de periode van januari tot maart zijn in Europa 167.132 nieuwe plug-inhybrides (hybridewagens met stekker) en elektrische voertuigen... [naar artikel]
In september werden in Duitsland voor het eerst meer volledig dan deels elektrische auto's verkocht. In ons land is dat (nog) niet het geval omdat onze overheid geen aanmoedigingspremie toekent aan wie een elektrische auto koopt. Daardoor blijven plug-inhybrides populair, ondanks hun halfslachtig karakter. [naar artikel]
Plug-in-hybridewagens stoten in werkelijkheid gemiddeld 2,5 keer meer CO2 uit dan de officiële testwaarden. Dat beweert de groene drukkingsgroep Transport & Environment UK woensdag op basis van nieuw onderzoek. [naar artikel]
Moet je in de winter voorzichtig zijn met een motor en wachten tot die op bedrijfstemperatuur is? En hoe doe je dat, zeker met plug-inhybrides die vaak plotseling heel hard moeten werken? [naar artikel]
Moet je voorzichtig zijn met een motor, vooral in de winter, en wachten tot deze op bedrijfstemperatuur is? En hoe doe je dat, zeker met plug-inhybrides die vaak plotseling heel hard moeten werken? [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Ga je naar de garage om een nieuwe auto, dan is de kans groot dat de verkoper je een PHEV of ‘plug-inhybride’ probeert aan te praten waarbij een benzinemotor gecombineerd wordt met een elektrische motor. Onze auto-expert testte er elf van verschillende populaire merken en vertelt wat je moet weten als je voor een ‘oplaadbare hybride’ gaat en wat het je kost. [naar artikel]
Plug-inhybride wagens blijken geen zegen voor het klimaat. Een nieuwe studie opent het debat of overheidssubsidies terecht zijn. Dat schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
De Volkswagen Group heeft in de eerste jaarhelft aanzienlijk meer elektrische auto's en plug-inhybrides aan de man gebracht. Dat maakte de autobouwer vandaag bekend. [naar artikel]
18:28 Nieuwe diesel- en benzineauto's, maar vooral plug-inhybrides verbruikten in 2022 beduidend meer brandstof dan de autobouwers officieel aangeven. Dat blijkt uit cijfers van het Europees Milieuagentscha... [naar artikel]
21:12 Vorig jaar zijn op de Europese markt voor het eerst meer dan 1 miljoen elektrische wagens en plug-inhybrides verkocht. [naar artikel]
Plug-inhybride wagens zijn geen alternatief voor volledig elektrische wagens. Ze stootten volgens een recent onderzoek zelfs behoorlijk meer uit dan de voorgeschreven normen. [naar artikel]
BMW wil in 2025 reeds 25 elektromodellen op de markt hebben. Het gaat om twaalf volledig elektrische wagens en dertien plug-inhybrides. Dat heeft [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Ook de meest recente plug-in hybride voertuigen (PHV’s) vervuilen meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt de Europese koepelorganisatie van ngo’s Transport and Environment (T&E) aan. Toch mogen we volgens experts niet spreken van een nieuw schandaal zoals dieselgate. Overigens zou T&E hun praktijktestsen “zwaar naar hun hand hebben gezet”. Vormen PHV’s dan nog een verantwoorde overgang naar volledig elektrisch rijden? En hoe kan je met eender welke wagen zuiniger rijden? [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Afhankelijk van je rijgewoontes is het interessant om alternatieve brandstoffen te overwegen. Maar welke? Naast elektrische modellen en plug-inhybrides is een hybride die je niet hoeft in te pluggen een betaalbaardere oplossing. Dit zijn 8 nieuwkomers in het genre die op het Autosalon te zien zijn. [naar artikel]
Vanaf 1 juli verandert het fiscaal gunstregime voor bedrijfsauto's die niet volledig elektrisch zijn. Bedrijven plaatsen daarom nu nog snel bestellingen van benzine-, diesel- en hybride wagens, om toch nog in het huidige regime te vallen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Verkoop elektrische wagens VW: + 165 procent De Volkswagen Group heeft in de eerste jaarhelft aanzienlijk meer elektrische auto’s en plug-inhybrides aan de man gebracht. Dat maakte de autobouwer dinsdag bekend. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar gingen wereldwijd 170.939 elektrische auto’s van de VW-merken naar klanten. Het gaat om een stijging met 165 procent ten opzichte van de eerste […] Lees dit artikel: Verkoop elektrische wagens VW: + 165 procent [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.