“Michael is er en tegelijk niet.” Meer moest hij niet zeggen om overal in het nieuws te komen. Boodschapper van dienst was deze keer Eddie Jordan, zijn vroegere teambaas. De waarheid? Buiten familie, advocaat en verzorgend personeel weet niemand hoe Michael Schumacher (54) er tien jaar na zijn ski-ongeval echt aan toe is. “Omdat privé privé is,” zeggen zijn naasten. Of is er meer aan de hand? [naar artikel]
Binnenkort is het tien jaar geleden dat Formule 1-legende Michael Schumacher slachtoffer was van een zwaar ski-ongeval. Het icoon van Ferrari raakte zwaar gewond, maar verder is er niet veel geweten over zijn gezondheidstoestand. “Het ging altijd om het beschermen van privézaken”, verduidelijkt familieadvocaat Felix Damm nu. [naar artikel]
Een privéjet is zo privé niet meer. Sinds een maand zijn de vliegbewegingen van Max Verstappen te volgen via een Twitteraccount. Waar de Nederlandse Formule 1-kampioen ook heen reist met het peperdure vliegtuig dat hij op de kop tikte bij Richard Branson, via @VerstappenJet blijft u op de hoogte van zijn whereabouts. [naar artikel]
Komend weekend wordt het startschot gegeven van het nieuwe Formule 1-seizoen, met de GP van Bahrein. Maar dat wist u al, als u het Twitter-account van de privéjet van Max Verstappen volgt. [naar artikel]
Een deel van de rijke Nederlanders verkoopt zijn privéjet. Onder andere de familie Van Eerd, van supermarktketen Jumbo en oprichter van Rituals Raymond Cloosterman doen hun privéjets van de hand. Waarom verkopen ze de toestellen nu ineens? [naar artikel]
Er vliegen naar verhouding steeds meer privéjets en steeds minder commerciële vliegtuigen op Antwerp Airport. Het aantal privévluchten steeg met 25 procent tussen 2019 en 2022, en het aantal binnenlandse privévluchten verdubbelde zelfs. Dat blijkt uit een rapport van burgerplatform Vliegerplein in samenwerking met Transport & Environment. Beide organisaties eisen een einde aan de subsidies voor de luchthaven. “Er is geen enkel excuus om met een privéjet van Antwerpen naar Brussel of Kortrijk te vliegen.” [naar artikel]
Vanaf de luchthaven in Deurne stijgen steeds meer privéjets op, zowel voor korte afstanden als voor tripjes naar het zuiden van Frankrijk. Valt dat soort vluchten nog te verantwoorden? "Privéjets stoten per passagier tien keer meer CO2 uit dan lijnvliegtuigen." [naar artikel]
De privéjetbedrijven in ons land beleven een recordjaar. Meer klanten, meer vlieguren. Bij Luxaviation in Wevelgem merken ze dat wie komt ook blijft. De opvallendste trend? Het deelvliegtuig. [naar artikel]
Een deel van de rijke Nederlanders verkoopt zijn privéjet. Onder andere de familie Van Eerd, van supermarktketen Jumbo en oprichter van Rituals Raymond Cloosterman doen hun privéjets van de hand. Waarom verkopen ze de toestellen nu ineens? [naar artikel]
Lees dit artikel: Meer dan 400 privévliegtuigen brachten vips naar Glasgow: “De meest vervuilende manier om te reizen” Duizenden vips en hun entourages werden via honderden privéjets naar COP26 in Schotland gevlogen. Meer dan 400 privévliegtuigen die duizenden speciale gasten en hun personeel en entourage naar Glasgow overbrachten. Samen goed voor een enorme hoeveelheid CO2-vervuiling die hoger is dan de totale jaarlijkse uitstoot van heel Schotland. Dat is het vernietigende besluit van de […] Lees dit artikel: Meer dan 400 privévliegtuigen brachten vips naar Glasgow: “De meest vervuilende manier om te reizen” [naar artikel]
In 2022 waren er bijna 13 procent méér vluchten met privéjets van en naar ons land dan in 2021. Het aantal vluchten met privéjets ligt ook hoger dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van EBAA, de Europese koepelorganisatie voor bedrijven in de zakenluchtvaart. “Vorig jaar was er chaos op heel wat luchthavens. Dat heeft zakenreizigers doen kennismaken met privéjets, en die klanten blijven terugkeren”, zegt Bernard Van Milders van Flying Group, een Belgisch bedrijf dat zakenvluchten uitvoert. [naar artikel]
Geen ellenlange wachtrijen aan de incheckbalie, geen stakende piloten, geen afgelaste vluchten en geen helse zoektocht naar verloren bagage. Wie het zich kan veroorloven, vliegt privé. Zo blijkt uit een rondvraag bij verschillende aanbieders van privéjets. Sebastien Abeloos (35) is al tien jaar piloot bij Luxaviation en bereidt zich voor op de drukste zomer uit zijn carrière. “Let’s go!”, lacht hij. [naar artikel]
Corinna Schumacher, de echtgenote van Michael Schumacher, heeft gereageerd op uitspraken van ex-manager Willi Weber over het geheimhouden van Michael zijn gezondheidstoestand. [naar artikel]
07:00 Topchef Sergio Herman staat weer achter het fornuis, in Antwerpen. Met restaurant PrivéPrivée gaat hij naar eigen zeggen terug naar Oud Sluis, naar de essentie van waar hij vandaan komt. [naar artikel]
Duizenden Vlamingen maakten bij het begin van het schooljaar de oversteek van de privé naar het onderwijs. Hoe vergaat het hen daar? Drie ‘nieuwkomers’ maken de balans op. “In mijn vorige job voelde ik me veel meer een nummer, nu maak ik écht een verschil.” [naar artikel]
Sinds zijn ski-ongeluk in het Franse Méribel is het gissen naar de toestand van Michael Schumacher. De gewezen Formule 1-piloot lag lange tijd in... [naar artikel]
Meer en meer gewone gezinnen en vrienden gaan op vakantie met een privéjet. Dat enkel zakenmensen de lijnvluchten links lieten liggen is verleden tijd. De privémarkt boomt omdat ze na corona sneller kon opstarten en kleinschaliger is. Bovendien moet je geen uren op voorhand op de kleinere luchthavens van Deurne of Luik zijn. Luchthavens die ook niet onderhevig zijn aan stakingen bij bagageafhandelaars of cabinepersoneel. Het Hasseltse ASL vliegt bijvoorbeeld elke woensdag en zaterdag naar Ibiza. Dat zijn vaak vrienden die samenleggen voor een privéjet. [naar artikel]
Met één auto van het deelwagenbedrijf cambio komen er zowat dertien privéwagens minder op de openbare weg. In Vlaanderen vervangt cambio zo 13.700 privéwagens. Dat zegt het bedrijf zelf na een bevraging van de gebruikers. [naar artikel]
Opvallende exit in ‘Ich Bin Ein Star’, de Duitse celebrityversie van ‘Expeditie Robinson’. Cora Schumacher (47), vijftien jaar lang getrouwd met Michaels broer Ralf Schumacher, verlaat na amper drie dagen de jungle. Officieel heet het dat Cora sukkelt met haar gezondheid, officieus zou de clan-Schumacher vooral schrik hebben dat Cora tijdens de liveshow al te loslippig is over de toestand of het privéverleden van de zevenvoudige f1-wereldkampioen Michael Schumacher. [naar artikel]
Voor een ‘zacht’ prijsje vliegen in een privéjet: het kan. Voortaan biedt ook het Antwerpse bedrijf Flying Group iedereen de mogelijkheid om aan boord te stappen van ‘empty legs’: privéjets die zonder passagiers van de ene luchthaven naar de andere vliegen om klanten op te pikken. CEO Bernard Van Milders maakt zich sterk dat reizen met een privéjet zo minstens 50% goedkoper wordt. [naar artikel]
De Franse minister Beaune beklemtoont in een interview met de krant Le Parisien dat de Europese Unie bij de implementering van een mogelijk verbod op het gebruik van privéjets in een gezamenlijke slagorde moet optreden. Maar wat is een privéjet? Gecharterd op verzoek van een particulier of bedrijf, zijn privéjets vaak kleinere vliegtuigen dan die […] [naar artikel]
En plots werd hun privacy het gespreksonderwerp, in plaats van hun straf. Een document met privé-informatie over de Reuzegommers werd woensdag druk gedeeld via Tiktok en andere sociale media. Het ging om hun naam en telefoonnummer, het adres van hun ouders, contactgegevens van een broer of zus. “Ik dien een strafklacht in”, zegt een van hun advocaten. [naar artikel]
De politiezone Vlas (Kortrijk-Kuurne-Lendelede) is op de vingers getikt, omdat ze privébewakers had ingeschakeld voor politiewerk. De mensen van privéfirma Securitas mochten camerabeelden bekijken en burgers onthalen. Maar dat mag helemaal niet, zegt het Controleorgaan voor de Politionele Informatie nu. [naar artikel]
Vanaf de luchthaven in Deurne stijgen steeds meer privéjets op, zowel voor korte afstanden als voor tripjes naar het zuiden van Frankrijk. Valt dat soort vluchten nog te verantwoorden? ‘Privéjets stoten per passagier tien keer meer CO2 uit dan lijnvliegtuigen.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.