Het uitstel voor de bouw van de Oosterweelverbinding is een gevolg van het Dieselgate-schandaal. Dat zegt mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) aan Belga. Omdat er rekening moet worden gehouden met de nieuwe, realistischer, uitstootcijfers moet een nieuw Milieueffectrapport (MER) worden opgesteld. [naar artikel]
Het uitstel voor de bouw van de Oosterweelverbinding is een gevolg van het Dieselgate-schandaal. Dat zegt mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) aan Belga. Omdat er rekening moet worden gehouden met de nieuwe, realistischer, uitstootcijfers moet een nieuw Milieueffectrapport (MER) worden opgesteld. [naar artikel]
Het uitstel voor de bouw van de Oosterweelverbinding is een gevolg van het Dieselgate-schandaal. Dat zegt mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) aan Belga. Omdat er rekening moet worden gehouden met de nieuwe, realistischer, uitstootcijfers moet een nieuw Milieueffectrapport (MER) worden opgesteld. [naar artikel]
8,5 miljoen vieze Volkswagen-diesels rijden rond in de EU [naar artikel]
Diesels gaan de komende jaren versneld verdwijnen uit de Europese straten. Econoom Geert Noels vreest dat we miljoenen diesels gaan versassen naar Afrika. Joeri Thijs van Greenpeace antwoordt in het Radio 1-programma “De wereld vandaag” dat dit ethisch niet kan. “We mogen diesel niet uitfaseren ten koste van Afrika.” [naar artikel]
Goed een jaar na de opening is de gevaarlijke glijbaan op de Avonturenberg in Beringen nog altijd gesloten. Het dispuut tussen het stadsbestuur en de aannemer blijft aanslepen. Tot een juridisch conflict zal het wellicht niet komen. Er liggen verschillende oplossingen op tafel. [naar artikel]
Dat het uitgerekend stikstof is die in de schoot van de Vlaamse regering voor een crisis zorgt is geen toeval of faits divers. Op heel wat manieren is deze crisis de uitdrukking van een nieuwe tijd die een aantal fundamentele historische pilaren van ons machtsbestel onderuithaalt The post De (politieke) stikstofcrisis blijft aanslepen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Volgens ING-econoom Carsten Brzeski blijft de Duitse recessie in 2024 aanslepen. De Vlaamse economie kan in de klappen delen. [naar artikel]
Brussel heeft het helemaal gehad met de auto-industrie. Na haar vervalste testen en gesjoemel met software om de uitstoot van diesels te... [naar artikel]
18:58 Eén jaar na het uitbreken van het Dieselgate-schandaal dienen duizenden boze aandeelhouders nog snel een schadeclaim in tegen Volkswagen. [naar artikel]
Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]
Ons land vraagt aan Europa om de officiële uitstootcijfers van stikstofdioxides naar beneden aan te passen. Op die manier zou België de Europese limiet toch kunnen respecteren en ontlopen we een boete. Dat schrijft De Morgen en is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
14:51 Autobouwer Volkswagen staat op punt om strafvervolging over Dieselgate af te kopen voor 2 miljard euro. [naar artikel]
Lees dit artikel: Torenhoge prijzen voor appartementen zo groot als parkeerplaatsen: Het vastgoedraadsel van Hongkong blijft aanslepen Hongkong, een van de meest dichtbevolkte steden op aarde, kent ook de minst betaalbare huizenmarkt ter wereld. Het aanbod aan woningen begint nu ook gevaarlijk te krimpen. De (in theorie) semiautonome Chinese regio Hongkong kent al elf jaar op rij de minst betaalbare vastgoedmarkt ter wereld. Dat staat te lezen in het jaarlijks rapport over […] Lees dit artikel: Torenhoge prijzen voor appartementen zo groot als parkeerplaatsen: Het vastgoedraadsel van Hongkong blijft aanslepen [naar artikel]
In het Europees Parlement keurden de leden van de "Dieselgate"-commissie hun eindrapport goed. Daaruit blijkt dat zowel de Europese Commissie als verschillende Europese landen schuldig zijn aan de "dieselgate". [naar artikel]
Smartphoneproducent Oppo voorziet telefoons van software die de prestaties opkrikt bij snelheidstests. De praktijk doet denken aan Dieselgate,... [naar artikel]
Dieselgate breidt opnieuw uit. Het Environmental Protection Agency (EPA), het milieuagentschap van de Amerikaanse overheid, heeft vastgesteld dat Volkswagen zijn sjoemelsoftware ook in drie-literdieselmotoren van VW, Audi en Porsche installeerde. [naar artikel]
Uitgerekend in het jaar nadat 'dieselgate' uitlekte, zet Volkswagen zijn beste verkoopscijfers ooit neer. De consument lijkt er dus niet van [naar artikel]
De Europese Commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld. Dat is het oordeel van het Gerecht van de EU in... [naar artikel]
Het tekort aan geneesmiddelen in ons land blijft maar aanslepen. Op dit moment zijn 246 medicijnen tijdelijk onbeschikbaar. Vaak zijn er alternatieven, maar niet altijd. Nochtans is dat ene geneesmiddel soms letterlijk van levensbelang. Apothekers staan machteloos, het Vlaams Patiëntenplatform trekt aan de alarmbel. [naar artikel]
De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]
DuisburgAls dieselmotoren die vandaag beantwoorden aan de milieunorm Euro 6, aan de nieuwe NOx-normen zouden worden getoetst, dan zouden de meesten niet op de weg mogen. De meeste diesels stoten in het reële verkeer immers nog altijd te veel NOx of stikstofoxide uit. Dat blijkt uit een evaluatie van het CAR-Institut van de Universiteit Duisburg-Essen. De properste diesels worden vandaag verkocht door, en dat lijkt misschien vreemd, de groep Volkswagen. [naar artikel]
In het Europees Parlement heeft de onderzoekscommissie Dieselgate haar eindrapport goedgekeurd. Ook krijgen de EU-lidstaten en de Europese [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.