Bo komt elke dag met de fiets naar het werk, zelf op een druilerige maandagochtend. Haar baas wil haar daarvoor in de bloemetjes zetten. Maar Jens... [naar artikel]
Werknemers die hun woon-werkverkeer met de fiets afleggen, maken vanaf 1 januari aanspraak op een fiscaal vrijgestelde vergoeding van (maximaal) 0,35 euro per kilometer. Daarmee ligt de fietsvergoeding in 2024 een derde hoger dan dit jaar. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
De federale regering verhoogt de fietsvergoeding voor wie van en naar het werk fietst vanaf het aanslagjaar 2025 naar 0,35 euro per kilometer. Dat heeft de ministerraad beslist, kondigen minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) en minister van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit) vrijdag aan. [naar artikel]
De federale regering verhoogt de fietsvergoeding voor wie van en naar het werk fietst vanaf het aanslagjaar 2025 naar 0,35 euro per kilometer. Dat heeft de ministerraad beslist, kondigen minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) en minister van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit) vrijdag aan. [naar artikel]
Vanaf 1 mei zijn werkgevers in de privésector verplicht om een fietsvergoeding te geven aan hun werknemers. Ken Thomassen (31), IT’er bij stad Beringen maakt er nu al gretig gebruik van. Door 11.000 kilometer van en naar het werk te fietsen, verdient hij 3.000 euro per jaar. [naar artikel]
Naar ons werk pendelen, dat doen we met de auto? Vergeet het. De fiets wint jaar na jaar terrein in het woon-werkverkeer. Maar wat verklaart het succes? Waarom besluiten mensen om uit hun warme auto, trein of bus op de fiets te kruipen? [naar artikel]
E-bikes zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Dat extra duwtje tijdens de dagelijkse rit naar het werk of tijdens een ontspannend ritje in de zon, de Vlaming fietst steeds vaker elektrisch. Is jouw exemplaar aan vervanging toe? Dan moet je bij doe-het-zelfketen Hubo zijn, tipt Gunther Devisch van promojagers België. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk de auto gebruikte. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
In de maand oktober organiseerde de gemeentelijke sportdienst van Riemst de actie ‘Fiets voor Riemst’. Collega’s die toen met de fiets naar het werk reden, werden gesponsord met € 2 per rit. In het totaal leidde het initiatief tot 258 ritten en bracht 516 euro op voor de vzw ‘Move to Improve’ uit Genoelselderen. [naar artikel]
Antwerpen is in opmars als fietsprovincie. Steeds meer mensen nemen de fiets naar hun werk en de afstanden die men op de fiets aflegt, worden steeds langer. Die laatste ontwikkeling is te danken aan de groeiende populariteit van de elektrische fiets. Dat blijkt uit de resultaten van de Grote Fietsenquête. [naar artikel]
De federale regering verhoogt de fietsvergoeding voor wie van en naar het werk fietst vanaf het aanslagjaar 2025 van 0,27 naar 0,35 euro per kilometer. Dat heeft de ministerraad beslist, kondigen minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) en minister van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit) vrijdag aan. [naar artikel]
Eén op de drie werknemers in ons land fietst naar het werk, en bijna één op de vijf legt daarbij dagelijks meer dan 30 kilometer af. Niet alleen goed voor de conditie en het milieu, maar ook voor de portemonnee. Onder meer de fietsvergoeding die steeds meer werkgevers hun werknemers aanbieden, kan je een mooi bedrag opleveren tot honderden euro’s per jaar. Veerle Michiels, mobiliteitsexpert van SD Worx, legt uit hoe het precies zit. [naar artikel]
Het aantal mensen dat geregeld met de fiets naar het werk gaat, is vorig jaar gestegen. Toch blijft ook de populariteit van de bedrijfswagen [naar artikel]
Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
Limburg is de fietsprovincie bij uitstek en ook de provinciale ambtenarij maakt duchtig gebruik van tweewielers voor het woon-werkverkeer. 344 van de 800 personeelsleden gebruiken geregeld of altijd de fiets en 82 ambtenaren leasen hun fiets. [naar artikel]
Lees dit artikel: België betaalt jaarlijks 143,5 miljoen euro aan lonen voor geestelijken De lonen van geestelijken kost de federale overheid jaarlijks 143,5 miljoen euro, dat schrijft La Dernière Heure. Van alle erkende religies krijgt de rooms-katholieke kerk de grootste som geld van de staat. In België spendeert de federale overheid ongeveer 143,5 miljoen euro aan de erkende geloofsgemeenschappen voor de verloning van hun geestelijken. Die totaalsom berekende […] Lees dit artikel: België betaalt jaarlijks 143,5 miljoen euro aan lonen voor geestelijken [naar artikel]
Steeds meer Belgen verkiezen de fiets boven de auto om naar het werk te gaan. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de [naar artikel]
De in Nederland succesvolle Swapfiets komt in april naar Antwerpen. Antwerpenaars huren een fiets per maand, vanaf 15 euro. Uniek is dat een fietsenmaker een defecte fiets thuis komt herstellen of vervangen (‘swappen’) door een andere fiets. De fiets blijft voor de duur van het abonnement ook bij de klant. [naar artikel]
Een doorsnee Belgisch gezin betaalt jaarlijks honderden euro’s aan verzekeringspremies. Diverse polissen eens kritisch bekijken kan dus nuttig zijn: hebt u ze wel nodig en betaalt u er niet te veel voor? [naar artikel]
De fiets die valt: het is de nachtmerrie van al wie een fiets achteraan de auto hangt. Het overkwam Yves op de snelweg. “De draagarm brak af. Hoe kan dat? En vooral: wie betaalt mijn kapotte fiets?” [naar artikel]
Iedereen die met de fiets naar het werk gaat, heeft vanaf 1 mei recht op een vergoeding. Dat hebben vakbonden en werkgeversorganisaties gisteren beslist op de Nationale Arbeidsraad (NAR). Maar hoeveel bedraagt zo’n fietsvergoeding? En verandert er iets als je al een vergoeding kreeg? Onze journalist zocht het uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.