De Brusselaar neemt minder de auto dan tien jaar geleden en gaat vaker met de fiets of te voet. Dat blijkt uit een studie waarvan Brussel Mobiliteit dinsdag de resultaten bekendmaakte. Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) is tevreden. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
In tien jaar tijd gingen de Brusselaars zich anders verplaatsen: minder met de auto en meer met de fiets en te voet. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Brussel Mobiliteit tussen het najaar van 2021 en het najaar van 2022. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan: ze helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden nemen we nóg vaker de auto, en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. “Iedereen klaagt over de files, maar we gaan er met z’n allen wel vrolijk in staan”, zegt minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). “Het móét anders.” [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Uw auto vol diesel of benzine tanken, kost handenvol geld. Zoveel zelfs dat u misschien hebt overwogen om uw auto wat meer aan de kant te zetten. Rijdt u door de hoge brandstofprijzen vaker met de fiets? Of hebt u uw auto zelfs definitief ingewisseld voor de fiets? Laat het ons weten. [naar artikel]
Ondanks het fileleed, de milieu-impact en het groeiende aantal mensen dat mag thuiswerken, nemen meer en meer Belgische werknemers de auto naar het werk. Slechts een minderheid is bereid om zijn wagen aan te kant te zetten voor een klimaatvriendelijk alternatief. Dit blijkt uit een onderzoek van HR-dienstverlener Tempo-Team bij 1.050 Belgen. Naar aanleiding van […] Het bericht Belg neemt steeds vaker de auto naar het werk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we echter wel weer vaker in onze wagen. Dat blijkt uit de nieuwste editie van het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid, waarvoor 1.600 personen […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel, behalve voor woon-werkverkeer verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De oproep om op de strapdag niet met de auto naar school te komen, is in heel Vlaanderen goed opgevolgd. Ongeveer 350.000 leerlingen zijn vandaag met de fiets, met de step of te voet naar school gegaan. "De auto vervuilt de lucht en daarom zijn veel kinderen met de fiets, met de step of te voet gekomen", zegt een van de deelnemers in "Karrewiet". [naar artikel]
Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen, in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), waarover Het Belang van Limburg bericht. [naar artikel]
Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen, in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), waarover Het Belang van Limburg vrijdag bericht. [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
Kinderen die met de auto naar school gebracht worden, staan bloot aan hogere concentraties fijn stof dan kinderen die te voet of met de fiets naar school gaan langs dezelfde weg. [naar artikel]
Veel Belgen staan er na de coronacrisis niet meer voor te springen om nog het openbaar vervoer naar het werk... The post Auto, fiets of te voet: coronacrisis houdt ons weg van het openbaar vervoer appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Belgen verplaatsten zich in 2022 het vaakst te voet (95 procent) en met de auto (94 procent). De twee populairste alternatieven zijn het openbaar vervoer en de fiets, met respectievelijk 65 en 56 procent. Duurzame mobiliteit wint terrein, deels vanwege uitdagingen op milieu- en klimaatvlak. Dat blijkt donderdag uit een enquête van de FOD Mobiliteit bij 4.600 landgenoten tussen 18 en 79 jaar oud. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar... [naar artikel]
De Vlaming haalde vorig jaar de auto minder uit de garage dan het jaar voordien. Verplaatsingen doen we nu meer met de fiets, het openbaar vervoer of te voet. Behalve om naar het werk te bollen: daar stijgt het gebruik van de auto weer en is de trein of bus voor minder mensen een bruikbaar alternatief. “Het is logisch dat als een bedrijf betaalt voor een wagen, werknemers die ook gebruiken.” [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de woon-werkverplaatsngen, terwijl dat in 2010 nog 71 procent was. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een grote enquête van het Vias Institute, het voormalige BIVV. Er werden 30.000 personen ondervraagd. De trein en de fiets wonnen […] [naar artikel]
Om kinderen te motiveren om vaker met de fiets of te voet naar school te komen, lanceren de gemeente Zemst en de acht basisscholen het fietsbeloningssysteem Buck-e. Het uiteindelijke doel van dit project is de veiligheid rond de schoolomgevingen te optimaliseren. De gemeente roept ouders op om het spelletje eerlijk te spelen. “Want er is wel degelijk sociale controle”, klinkt het. [naar artikel]
Fietsenwinkelketen Wildiers, die vier vestigingen heeft in de provincie Antwerpen, pakt uit met een opmerkelijke actie: de keten biedt klanten de mogelijkheid om hun auto in te ruilen voor een fiets van minstens 2.000 euro. Als de wagen meer waard is dan de fiets, krijgt de klant er dus geld bij. [naar artikel]
Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. De opkomst van de elektrische fiets speelt daarbij een grote rol. [naar artikel]
Sinds we massaal met de elektrische fiets rijden, neemt het aantal fietsdiefstallen toe. De politie merkt dat dieven steeds vaker gebruikmaken van de Poolse sleutel, waarmee je een AXA-fietsslot in een wip kan openen. Verzekeraars vragen daardoor dat je je fiets twee keer sluit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.