U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nooit reden er zo veel nieuwe bedrijfswagens rond als vorig jaar. De politieke steun voor een forse vergroening van het systeem groeit. [naar artikel]
Gesubsidieerde bedrijfswagens leiden tot meer files, meer vervuiling en meer verkeers-doden. Maar de echte kern van het probleem is een ruimtelijke verrommeling die ons zodanig afhankelijk heeft gemaakt van auto's, dat er zelfs een verband is met meer echtscheidingen. [naar artikel]
De markt voor bedrijfswagens trekt stilaan weer aan. In de eerste drie maanden van dit jaar werden er meer bedrijfswagens ingeschreven dan vorig jaar, toen er in maart wel een strenge lockdown was. HLN Drive gaat door de cijfers. [naar artikel]
De markt voor bedrijfswagens trekt stilaan weer aan. In de eerste drie maanden van dit jaar werden er meer bedrijfswagens ingeschreven dan vorig jaar, toen er in maart wel een strenge lockdown was. HLN Drive gaat door de cijfers. [naar artikel]
De verkoop van bedrijfswagens stijgt nog altijd in ons land. Dat schrijft De Tijd. Vorig jaar werden ruim 290.000 bedrijfswagens ingeschreven, dat zijn er ruim 3 procent méér dan het jaar ervoor. Joost Kaesemans van automobielfederatie Febiac pleit (nog eens) voor een mobiliteitsbudget. [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
Dat 2020 een minder jaar was voor de autosector, kon je al eerder bij ons lezen. Maar hoe deed de subcategorie van de bedrijfswagens, toch een belangrijke component in ons land, het de afgelopen 12 maanden? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]
Lees dit artikel: Verkoop bedrijfswagens fors gestegen in Europa In april 2021 zijn in Europa 179,2 procent meer nieuwe commerciële voertuigen ingeschreven in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Die groei is echter voornamelijk te verklaren door de lage verkoopcijfers in april 2020, toen het effect van de eerste coronamaatregelen zich voor het eerst ten volle liet gelden. Dat blijkt woensdag uit cijfers […] Lees dit artikel: Verkoop bedrijfswagens fors gestegen in Europa [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bedrijfswagens worden vanaf 2020 wat duurder voor bedrijven. De regering verlaagt de aftrekbaarheid van bedrijfswagens. Die wordt nog meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van de auto. [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie geven jaarlijks meer dan 30 miljard euro uit aan overheidssubsidies voor bedrijfswagens. Een... The post Bedrijfswagens krijgen in Europa jaarlijks meer dan 30 miljard euro overheidssteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens in vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral bedrijfsleiders (3 procent) rijden vaker met een elektrische bedrijfswagen rond. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
In 2017 werden 292.734 nieuwe bedrijfswagens ingeschreven, 3,2 procent meer dan het jaar voordien. Ruim de helft van het totaal aantal verkochte... [naar artikel]
De federale regering is het eens geraakt over de vergroening van de bedrijfswagens. Liberalen deden wat water bij de wijn, linkse partijen slikten hun afkeer voor bedrijfswagens door - mits extra centje voor de sociale zekerheid - en uiteindelijk kreeg Van Peteghem groen licht. “Ze zeggen altijd dat we het over zo’n dossier nooit met zeven partijen zullen eens geraken, maar het is toch maar weer gelukt.” Al heeft het akkoord ook een (onzeker) prijskaartje. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
“Op de meeste plaatsen loont het meer de moeite om het openbaar vervoer financieel aantrekkelijk te maken dan om bedrijfswagens te vergroenen.” Dat zegt Joyce Msuya, hoofd van het klimaatagentschap van de VN, op bezoek in Brussel. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.