06:51 Volgens de Brusselse minister van Financiën moet de renovatie van sociale woningen uit de 'reguliere' begroting komen. Vraag blijft ook dan hoe Brussel de dure metrolijn - 3 miljard op 7 jaar - gefina... [naar artikel]
De Europese Investeringsbank heeft donderdag een akkoord ondertekend met de Brusselse regering en openbaarvervoermaatschappij MIVB voor een lening van 475 miljoen euro, om de Brusselse premetroverbinding tussen Noord en Zuid uit te bouwen tot een volwaardige metrolijn. Het is de tweede schijf van 475 miljoen euro die aan het Brussels Gewest wordt toebedeeld voor de financiering van het metrolijn 3-project. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB en het consortium Toots (Besix, Jan De Nul en Franki Construct) hebben een akkoord bereikt over het hervatten van de bouw van metrolijn 3 in Brussel. [naar artikel]
17:08 De Brusselse regering heeft de federale overheid extra geld gevraagd voor de bouw van metrolijn 3. Beliris overweegt de werken op te schorten vanwege oplopende kosten. [naar artikel]
07:24 Het aannemersconsortium Toots en de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB hebben een deal gesloten om de werken aan de derde metrolijn te hervatten. Brussel gaat akkoord met een meerkost van 400 miljoen... [naar artikel]
Zeven Brusselse handelaars mogen zich de komende twee jaar op een unieke locatie vestigen: een pop-up winkelcentrum op de Stalingradlaan. De winkels moeten door de werken aan metrolijn 3 hun vaste stek in het Zuidpaleis verlaten. [naar artikel]
De nieuwe Brusselse metrolijn die het Noordstation moet verbinden met Bordet in Evere moet tegen 2025 klaar zijn. Volgend jaar worden de [naar artikel]
Zo ontspoort een trein. De socialistische spoorvakbond kreeg een foto in handen van een spoorlijn, waar twee rails nog amper aan elkaar vasthangen. “Eén van de vier bouten ligt eruit, de drie andere zijn onvoldoende aangespannen”, geeft ook Infrabel geschrokken toe. De spoorwegbeheerder diende meteen een klacht tegen onbekenden in, om uit te zoeken hoe dit zo verkeerd kon gaan en of er sprake is van sabotage. [naar artikel]
Het is onmogelijk om metrolijn 3 in Brussel uit te baten, zonder het gedeelte ten noorden van het Noordstation. Dat zegt Brieuc de Meeùs, de topman van de MIVB. De kostprijs van de nieuwe metrolijn loopt veel hoger op dan verwacht, waardoor overwogen wordt dat noordelijke deel te schrappen. Maar op het zuidelijke deel is geen ruimte voor een stelplaats, waardoor de MIVB de lijn naar eigen zeggen niet kan uitbaten. [naar artikel]
De Brusselse regering vermoedt dat de aannemers flink doorrekenen, omdat ze weten dat er weinig aannemers effectief een metro kunnen bouwen. Dat zegt Brussels minister voor Mobiliteit (Groen) Elke van den Brandt, in "De ochtend" op Radio 1. Ze vraagt dan ook een grondig onderzoek door Beliris. Begin deze week werd duidelijk dat de kostprijs voor de nieuwe Brusselse metrolijn veel hoger uitvalt dan verwacht. De hoofdstad vraagt daarom meer geld aan de federale regering. [naar artikel]
Onderhoud en reparatiewerken aan een ongebruikte metrolijn in Charleroi zorgen voor hoog oplopende kosten bij het Waalse Gewest. Om de metrolijn in gebruik te nemen moet er nog minstens 50 miljoen euro extra geïnvesteerd worden. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB en het consortium Toots (Besix, Jan De Nul en Franki Construct) hebben een akkoord bereikt over het hervatten van de bouw van metrolijn 3 in Brussel. Dat meldt Le Soir woensdag. [naar artikel]
1.076 gezinnen uit de Brusselse gemeenten Schaarbeek en Evere kregen deze week een opmerkelijke aankondiging in de brievenbus: de nieuwe metrolijn tussen Bordet en het station Noord zal onder hun huizen passeren. Ze vrezen dat de metrostellen trillingen zullen veroorzaken die tot in hun woningen voelbaar zullen zijn. [naar artikel]
De MIVB wil metrolijn 3 uitbreiden van het station Albert naar het Noordstation. Die lijn wordt doorgetrokken onder Schaarbeek tot aan Bordet in Evere. Daarvoor worden bestaande metrostations aangepast en er komen zeven nieuwe stations. Als alles goed gaat, beginnen de werken in 2019 en wordt de lijn in 2024 in gebruik genomen. [naar artikel]
Heeft elke Londense metrolijn binnenkort een eigen schoenencollectie? In oktober bracht sportmerk Adidas al een sneaker uit gebaseerd op de Londense metro. Dat werd een groot succes. Nu komt Adidas met tien nieuwe ontwerpen die allemaal een link hebben met een andere metrolijn. [naar artikel]
De Europese Investeringsbank verstrekt een lening van 475 miljoen euro aan het Brussels Gewest. Het geld dient om de bestaande pre-metrolijn tussen Noord en Zuid uit te bouwen tot een volwaardige metrolijn. Een project waarvan de kosten stevig oplopen. Vorig jaar leende de EIB trouwens al eenzelfde bedrag voor het Brussels openbaar vervoer. Het wordt … [naar artikel]
Bedreigingen, beledigingen, zelfs ontslagbrieven: het Brusselse taxiplan zet de sector in vuur en vlam. [naar artikel]
Exact 1.075 gezinnen uit de Brusselse gemeenten Schaarbeek en Evere kregen deze week een brief in de bus die hen even naar adem deed happen. De nieuwe metrolijn tussen Bordet en het station Noord zal onder hun huizen passeren. En dat baart hen grote zorgen. Omdat ze vrezen dat de metrostellen trillingen zullen veroorzaken die tot in hun woningen voelbaar zullen zijn. [naar artikel]
De actiedag van de vakbonden voor hogere lonen zorgt vrijdagochtend voor ernstige hinder voor het openbaar vervoer in de hoofdstad. Enkel metrolijn 1 is in dienst, meldt de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB via Twitter. De andere metrolijnen rijden vrijdag niet. [naar artikel]
Archeologen hebben bij werkzaamheden voor metrolijn 3 in Brussel een bijzondere ontdekking gedaan. Op de Zuidlaan, ter hoogte van de Stalingradlaan, werd een stuk van de tweede Brusselse stadsmuur blootgelegd. Dat staat te lezen in het wetenschappelijk tijdschrift "Brusselse Cahiers". [naar artikel]
De moeizame werken aan metrolijn 3 zorgen voor vertraging op de komst van een automatische metro in Brussel. Die zou voor het eerst volledig uitgerold worden op metrolijn 3 in 2030, maar dat is geen realistische doelstelling meer volgens de MIVB. Intussen overweegt die andere pistes. "In theorie kunnen we metro 1 en 5 eerder al automatiseren, maar dat is een politieke beslissing", zegt MIVB-woordvoerder Guy Sablon. [naar artikel]
07:49 Het tekort op de Brusselse begroting is in 2018 opgelopen tot bijna een miljard euro en meer dan een vijfde van de inkomsten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.