Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Klachten over De Lijn weer op precoronapeil, aantal passagiers nog niet

30/05/2023 - 18:19
"18:12 De Lijn kampt met een teruglopende stiptheid en een groot aantal geschrapte ritten. Hoewel er nog altijd bijna 30 procent minder reizigers zijn, klagen die wel evenveel als voor de uitbraak van corona..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Luchthaven Charleroi in augustus nog kwart onder precoronapeil (09/09/2021 - Express)

Lees dit artikel: Luchthaven Charleroi in augustus nog kwart onder precoronapeil Tijdens de maand augustus zijn op de luchthaven van Charleroi 597.571 reizigers op of van het vliegtuig gestapt. Dat bericht persbureau Belga. Daarmee zat de Henegouwse luchthaven nog 26 procent onder het niveau van augustus 2019, voor corona dus. In juli had Brussels South Charleroi Airport (BSCA) ruim 558.000 passagiers over de vloer gekregen, toen […] Lees dit artikel: Luchthaven Charleroi in augustus nog kwart onder precoronapeil [naar artikel]


2. De Lijn ontving al meer dan 3.000 klachten over nieuw vervoersplan (10/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De Lijn heeft al meer dan 3.000 klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]


3. Ombudsman krijgt zo veel klachten over De Lijn dat hij Google betaalt om moeilijker gevonden te worden (23/10/2019 - De Morgen)

Het hoge aantal klachten over De Lijn zou beperkt kunnen worden als de vervoersmaatschappij zijn nieuwe realtime-informatiesysteem volledig implementeert, zegt Vlaams ombudsman Bart Weekers. Die krijgt zo veel klachten over De Lijn dat hij zelfs Google betaalt om niet meer bovenaan de zoekresultaten voor een klacht opduikt. [naar artikel]


4. Dubbel zoveel klachten over stiptheid bij De Lijn (26/05/2020 - Gazet van Antwerpen)

Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]


5. De Lijn kende “bijzonder moeilijk jaar”: forse toename klachten en geschrapte ritten (26/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

2019 was een "bijzonder moeilijk jaar" voor De Lijn. Het aantal klachten steeg met meer dan 38 procent in een jaar waarin het aantal niet-gereden... [naar artikel]


6. Europese luchthavens bijna weer op precoronapeil (01/02/2024 - Trends)

De Europese luchthavens hebben in 2023 zowat 2,3 miljard passagiers verwelkomd. Daarmee zaten ze op 95 procent van het niveau van 2019, voor de coronacrisis. Dat blijkt donderdag uit cijfers van de luchthavenvereniging ACI Europe. The post Europese luchthavens bijna weer op precoronapeil appeared first on Trends. [naar artikel]


7. De Lijn ontving sinds midden november al meer dan 3.000 klachten over nieuw vervoersplan (10/01/2024 - Het Nieuwsblad)

De Lijn heeft al meer dan drieduizend klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]


8. “Spectaculaire stijging van klachten over telecomoperatoren die de regels aan hun laars lappen” (02/09/2018 - Het Nieuwsblad)

Het aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT gaat in stijgende lijn. In 2016 werden 16 klachten ontvangen. Vorig jaar steeg dat aantal naar 47. Dat meldt parlementslid Veli Yüksel (CD&V) zondag op basis van een parlementaire vraag aan minister Alexander De Croo (Open VLD). [naar artikel]


9. Nog ‘maar’ 200 klachten per dag over nieuw vervoersplan De Lijn (18/03/2024 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten over het nieuwe vervoersplan van De Lijn is teruggevallen van bijna 2.000 in de eerste dagen tot nog tweehonderd per dag. Zijn de grootste problemen opgelost of doen reizigers geen moeite meer om klacht in te dienen? [naar artikel]


10. Meer klachten van consumenten bij telecomregulator: “Spectaculaire stijging over operatoren die regels aan hun laars lappen” (02/09/2018 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT gaat in stijgende lijn. In 2016 werden 16 klachten ontvangen. Vorig jaar steeg dat aantal naar 47. Dat meldt parlementslid Veli Yüksel (CD&V) zondag op basis van een parlementaire vraag aan minister Alexander De Croo (Open VLD). [naar artikel]


11. "Vliegverkeer pas in 2025 weer op precoronapeil in Europa” (25/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het vliegverkeer op de Europese luchthavens zal ten vroegste in 2025 weer op het niveau zitten van voor de coronacrisis. Dat zegt de vereniging van luchthavens ACI Europe maandag, aan de vooravond van haar jaarvergadering. Ze verwacht dat de Europese luchthavens in 2022 nog een derde minder passagiers zullen ontvangen als in 2019. [naar artikel]


12. NMBS leed vorig jaar 98,1 miljoen euro verlies: “Ook 2022 zal nog een moeilijk jaar worden” (25/03/2022 - Het Nieuwsblad)

Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar, tijdens het tweede coronajaar, nog meer verlies geleden dan in 2020. Ook 2022 wordt nog moeilijk, zo verwacht ze, en er zal opnieuw overheidssteun nodig zijn om de pil wat te verzachten. Tegen 2024 zou het aantal passagiers weer op precoronapeil moeten zijn. [naar artikel]


13. Vlaamse Ombudsdienst ontvangt “explosie” aan klachten over De Lijn (03/03/2020 - Het Belang van Limburg)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. [naar artikel]


14. Kwart meer klachten over De Lijn (03/09/2019 - Metro)

De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 52.528 klachten ontvangen. Dat is een kwart meer dan in 2017, schrijft De Tijd dinsdag. Eén op de vier klachten handelde over de stiptheid van de trams en bussen, blijkt uit het duurzaamheidsverslag en het klachtenrapport van De Lijn. Vooral het groeiende aantal afgeschafte […] Het bericht Kwart meer klachten over De Lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


15. Aantal klachten over Vlaamse woonzorgcentra blijft stijgen (15/03/2023 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten over Vlaamse woonzorgcentra zit sinds de coronapandemie in de lift. Vorig jaar ging het om 600 klachten, de jaren daarvoor om 430 en 576. Voor corona cirkelde het aantal klachten bij de Woonzorglijn rond de 200. [naar artikel]


16. De Lijn telt 13 procent minder passagiers dan voor corona (30/05/2023 - Het Nieuwsblad)

De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn ziet de reizigers stilaan terugkeren na de coronacrisis. In mei lag hun aantal nog zowat 13 procent lager dan in mei 2019, zo zei de top van De Lijn dinsdag bij de voorstelling van het jaarverslag 2022. [naar artikel]


17. Vlaams Ombudsman overspoeld door klachten over De Lijn (03/03/2020 - De Tijd)

15:21 De afgeschafte ritten van De Lijn leidden dit jaar tot een explosie aan klachten van misnoegde reizigers. [naar artikel]


18. Vlaamse Ombudsdienst noteert “explosie” aan klachten De Lijn (03/03/2020 - Het Nieuwsblad)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. In het algemeen blijkt ook uit het verslag, dat dinsdag wordt voorgesteld, dat de oplossingen via de Vlaamse alternatieve geschillenbeslechting tot ruim 16.000 zijn gestegen in 2019. [naar artikel]


19. “De Lijn Antwerpen moet klachten beter behandelen” (21/11/2016 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse ombudsman vraagt De Lijn Antwerpen om klachten grondiger en sneller te behandelen. De meeste klachten gaan over afgelaste ritten, maar er zijn er jaarlijks ook een paar duizend over het rijgedrag en de klantvriendelijkheid van bus- en tramchauffeurs. [naar artikel]


20. De Lijn vervoert opnieuw minder passagiers (12/07/2016 - De Tijd)

17:37 De Lijn beloofde in 2011 een reizigersgroei van 10,5?procent tegen 2015.?In plaats daarvan is het aantal reizigers gedaald.?Dat blijkt uit de evaluatie van de beheersovereenkomst. [naar artikel]


21. DISCUSSIE Wat vindt u van de plannen van De Lijn? (18/10/2019 - Gazet van Antwerpen)

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!