De digitale groei van Afrika is flink versneld door de coronapandemie, schrijft de Britse zakenkrant Financial Times. Vooral op minder... The post ‘Corona versnelt de digitale groei van Afrika’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Digitale transformatie en hevige concurrentie knabbelen aan het klassieke businessmodel van de reclamesector. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt." [naar artikel]
Online reclame is een markt die nagenoeg exclusief aan Facebook en Google toebehoort. Dat blijkt uit een studie van analist GroupM over de wereldwijde verkoop van online advertenties. Berekend werd daarbij Facebook en Google dit jaar gezamenlijk 84 procent van de totale bestedingen aan online reclame naar zich toe toetrekken. Bovendien moest worden vastgesteld dat […] The post 84% van alle internetadvertenties gaat naar FACEBOOKGOOGLE appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Snap, het moederbedrijf van de app Snapchat, heeft in het derde kwartaal zijn meest beperkte groei in een kwartaal ooit doorgemaakt. De Amerikaanse onderneming heeft veel last van de afnemende advertentie-uitgaven en dalende marketingbudgetten bij bedrijven. [naar artikel]
Het voorbije jaar liet de wereldwijde digitale handel 614 miljard transacties optekenen. Dat niveau zal de volgende jaren echter nog een snelle verdere groei kennen. Over vier jaar zal immers een volume van 1.100 miljard bewegingen zijn bereikt. Dat blijkt uit een studie van consulent Juniper Research. De groei zal volgens de onderzoekers vooral worden […] The post E-commerce gaat er vooral in groeilanden op vooruit appeared first on Business AM. [naar artikel]
De omzet van de wereldwijde marketing zal volgend jaar de grens van 1 biljoen dollar doorbreken. Dat is de conclusie van een rapport van consulent GroupM. Opgemerkt wordt dat wereldwijd 552 miljard dollar in reclame zal worden geïnvesteerd. Gecombineerd met andere services, zal de totale marketingsector daardoor volgens GroupM voor de eerste keer in de […] The post Verenigde Staten opnieuw grootste groeipijler wereldwijde reclamemarkt appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
In België haalden de digitale reclamebestedingen het voorbije jaar een niveau van 946 miljoen euro. Dat betekende een stijging met 6,2 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van het Interactive Advertising Bureau Europe en het bureau IHS Markit. Weliswaar bezorgen deze bestedingen België een plaats in de Europese top tien, maar […] The post Belgische digitale reclame boekt jaaromzet van bijna 1 miljard euro appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
13:57 De Belgische mediagroep Mediahuis groeide vorig jaar officieel uit tot een miljardenbedrijf. Een heroplevende reclamemarkt en de buitenlandse groei gaven het bedrijf het finale zetje naar de club van ... [naar artikel]
19:00 Met Ad Manager, een nieuw advertentieplatform, neemt de mediagroep DPG Media de handschoen op tegen de dominantie van Meta, Google en Amazon op de reclamemarkt. 'Onze mediamerken deden het lange tijd ... [naar artikel]
17:21 Niettemin de verkoop van elektrische auto's, vooral in Duitsland, een stevige knauw gekregen heeft, rekent BMW voor zijn groei dit jaar vooral op aanhoudende groei van zijn stekkerbolides. CEO Oliver ... [naar artikel]
De explosieve groei van uitgesteld kijken en de slechte reclamemarkt zorgen voor kopbrekens bij de commerciële zenders. Zij moeten op zoek naar nieuwe inkomsten - en de kans bestaat dat de kijker straks meer betaalt. [naar artikel]
De groei van de wereldwijde online reclamemarkt begint duidelijke signalen van vertraging te tonen. Dat zegt een studie van consulent Warc. Uit het rapport blijkt dat de wereldwijde reclamebestedingen dit jaar nog een groei met 4,3 procent tot 616 miljard dollar zullen laten optekenen. De online sector is nog altijd de drijvende kracht achter de … The post Online reclamemarkt toont signalen van vertraging appeared first on Express. [naar artikel]
Voor het eerst sinds 1999 tekent de muziekindustrie wereldwijd weer een minimale groei van 0,3 procent op in de verkoop. Die groei komt volledig uit legale digitale muziek. [naar artikel]
Facebook en Google hebben hun dominante positie op de Amerikaanse reclamemarkt verloren. Zij vangen nu minder dan vijftig procent van de online budgetten. Partijen als Amazon, TikTok, Microsoft en Apple groeien daarentegen. Voor het eerst in bijna tien jaar heeft het duopolie van de twee techgiganten te maken met een teruglopend, relatief marktaandeel in de […] [naar artikel]
19:33 1,6 miljoen Belgen houden al digitale spaarkaarten bij via de app Joyn. Het bedrijf wil de groei versnellen en haalt 2 miljoen euro op bij de bestaande aandeelhouders. [naar artikel]
Zowat 38 procent van het totale radioluistervolume in Vlaanderen is nu digitaal: via DAB+, internet of digitale TV. Dat is een aanzienlijke groei. Vorig jaar bedroeg dit 26 procent en 21 procent in 2018. Dat meldt de samenwerkende organisatie Digitale Radio Vlaanderen vandaag bij de start van de Week van de Digitale Radio. [naar artikel]
02:00 De investeringsmaatschappij WorxInvest neemt een minderheidsbelang in i3-Group uit Diest. Met het geld versnelt het bedrijf de internationale groei van de digitale divisie, met onder meer interactieve... [naar artikel]
16:27 De Limburgse specialist in digitale gezondheidszorg Qompium zet vaart achter zijn internationale groei en haalt 9 miljoen euro groeikapitaal op voor zijn hartscreeningapp Fibricheck. [naar artikel]
Tot het eind van dit decennium zullen tien grote metropolen samen 11 procent van de groei in de wereldwijde reclame voor hun rekening nemen. Dat blijkt uit een rapport van consulent Zenith over de wereldwijde reclamebestedingen. Opgemerkt wordt dat het voorbije jaar een bedrag van 61 miljard dollar werd geïnvesteerd in de steden New York, […] The post Reclame leeft vooral van de grote metropolen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
14:05 Een snelle brexit zonder uitstel en een stevige fundering onder de nationale gezondheidszorg (NHS). Het zijn de twee pijlers waarop de nieuwe Britse regering steunt. Dat bleek donderdag uit de toespra... [naar artikel]
19:41 Het Amerikaanse mediabedrijf New York Times, uitgever van de gelijknamige krant, heeft de analistenverwachtingen overtroffen dankzij een sterke groei van de verkoop van digitale abonnementen. [naar artikel]
15:59 De Catalaanse premier Carles Puigdemont heeft eenzijdig de onafhankelijkheid van zijn regio uitgeroepen. Wat worden voor hem de pijlers van de nieuwe republiek? [naar artikel]
De stad Genk wil in samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer de zone voor de pijlers onder de brug van de E314 ter hoogte van de Hengelhoefstraat beveiligen. Vermoedelijk zullen er vangrails geplaatst worden. [naar artikel]
Geschreven met input van Twenty Four Webvertising Traditionele Europese grootbanken, zoals BNP, ING en AXA, worden steeds vaker uitgedaagd door fintechbedrijven die hun bancaire diensten vooral digitaal aanbieden. Door de nadruk te leggen op gemak en lage kosten, trekken aanbieders als N26, Revolut en Openbank steeds meer marktaandeel naar zich toe. De opkomst van digitale […] Lees dit artikel: Groei virtueel bankieren door opkomst nieuwe online banken [naar artikel]
De digitale media, die eerder werden geprezen als de toekomst voor de verspreiding van nieuws, staan onder grote druk. Personeel moet worden ontslagen en kostenbesparingen moeten worden doorgevoerd. Dat zeggen de journalisten Anna Nicolaou en Patricia Nilsson in een bijdrage voor de Britse zakenkrant Financial Times. Aangevoerd wordt dat beleggers het voorbije decennium miljarden dollar … The post Digitale media blijven in wurggreep van Facebook en Google appeared first on Express. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.