België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) wil bedrijfswagens zwaarder belasten. Die maatregel moet zo'n 353 miljoen opbrengen, die dan [naar artikel]
Het voornemen van formateur Elio Di Rupo om 500 miljoen euro op te halen door het zwaarder belasten van bedrijfswagens leidde tot hoogspanning tussen de onderhandelende partijen. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
23:07 Na de rijkentaks en de speculatietaks verdwijnt nu ook de taks op effectenrekeningen. De derde poging van de federale regering om met een nieuwe belasting de rijke Belgen zwaarder te belasten is falie... [naar artikel]
12:01 Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt fors door de jaarlijkse aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule. [naar artikel]
Donald Trump heeft de Franse president Emmanuel Macron “dwaasheid" verweten. De Amerikaanse president dreigt ermee Franse wijn zwaarder te belasten... [naar artikel]
Omdat het wagenpark alsmaar vergroent, worden bedrijfswagens volgend jaar zwaarder belast. Voor wie met een volledig elektrische bedrijfswagen rijdt, verandert er niets. Maar wie met een diesel- of benzinewagen rijdt, zal dat serieus voelen in de portemonnee. Wat betekent dat voor jouw bedrijfswagen? Leasingbedrijf Arval rekende uit hoeveel zwaarder de populaire modellen zullen worden belast. [naar artikel]
Donald Trump heeft de Franse president Emmanuel Macron ‘dwaasheid’ verweten. De Amerikaanse president dreigt ermee Franse wijn zwaarder te belasten als vergelding voor de taks die Frankrijk oplegt aan internetreuzen zoals Google, Amazon, Facebook en Apple. [naar artikel]
De Brusselse regering zal eigenaars van pick-ups zwaarder belasten en is ook van plan om de belasting op de inverkeerstelling te indexeren. De verhoging van die registratietaks moet in de tweede helft van dit jaar alleen al 3,5 miljoen euro opleveren. [naar artikel]
Op 1 januari 2021 ging het belastbare voordeel voor bedrijfswagens de hoogte in door een aanpassing van de referentie-uitstoot in de berekeningsformule. Dat kost u maandelijks al snel 10 euro netto. [naar artikel]
Staatssecretaris van Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) heeft een plan klaar om de fiscaliteit van bedrijfswagens te herzien. Hij wil meer voordelen voor wagens met een lage uitstoot of nuluitstoot. Zwaar vervuilende wagens worden zwaarder belast. [naar artikel]
Niet-gevaccineerde volwassenen belanden veel vaker op intensieve zorg, en belasten het zorgsysteem dus zwaarder. Als zij geprikt waren, hoefden ziekenhuizen minder zorg uit te stellen. [naar artikel]
Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]
De politieke roep om de overwinsten van energiebedrijven te belasten neemt overhand toe. Minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen) laat nog onderzoeken of ze Engie en andere energiebedrijven zomaar extra kan belasten. Wat zou het de staatskas opleveren, en kunnen de betrokkenen aan een overwinstbelasting ontkomen? Wij vroegen het alvast aan fiscaal advocaten Paul Verhaeghe en Roel Deseyn van advocatenkantoor Wanted Law Tax. [naar artikel]
Opvallende verschijning tussen de protesten aan de deur van het Wereld Economisch Forum in het Davos. Een groep miljonairs roept politieke leiders op om henzelf, de allerrijksten, meer te belasten. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Zelzate mag grotere bedrijven zwaarder blijven belasten dan kleine. De gemeente voert zo een taxshift door waar grote vermogens meer moeten bijdragen. De Raad van State heeft het licht voor de shift definitief op groen gezet nadat werkgeversorganisatie en enkele multinationals naar de rechter waren gestapt. De inwoners en zelfstandigen in Zelzate moeten minder belastingen betalen, in ruil moeten grote bedrijven een zwaardere bijdrage betalen. [naar artikel]
Werknemers moeten dit jaar om en bij 100 euro meer belastingen betalen op hun bedrijfswagen tegenover 2020. Dat blijkt uit simulaties door dienstverlener SD Worx. Hoe groter het model, hoe groter de belastingverhoging. Een bedrijfswagen voor persoonlijk gebruik wordt door de fiscus beschouwd als een voordeel van alle aard (VAA), een vorm van beroepsinkomen waarop […] The post Bedrijfswagens zwaarder belast: circa 145 euro extra per jaar voor SUV appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.