Umicore wil samen met platinabedrijf Anglo American nieuwe technologie ontwikkelen om de uitrol van elektrische wagens op waterstof te versnellen. De materialen- en recyclagegroep is erg actief in het domein van groene mobiliteit. Umicore levert batterijmaterialen voor elektrische wagens, katalysatoren voor klassieke verbrandingsmotoren en katalysatoren voor wagens aangedreven door brandstofcellen, waarbij elektriciteit wordt opgewekt door […] Lees dit artikel: Umicore investeert in nieuwe technologie voor waterstofauto’s [naar artikel]
Umicore begint met de bouw van zijn batterijmaterialenfabriek in Ontario in Canada. Het Belgische bedrijf investeert in een eerste fase 1,27 miljard euro, maar kan ook rekenen op een flinke subsidie van 976 miljoen Canadese dollar (omgerekend zo'n 680 miljoen euro). The post 680 miljoen euro subsidie voor Canadese fabriek Umicore appeared first on DataNews. [naar artikel]
18:31 De Belgische materialengroep Umicore investeert ongeveer 1 miljard euro in een Canadese fabriek voor materialen voor batterijen van elektrische voertuigen. Het is een onderdeel van het grote investeri... [naar artikel]
20:02 Umicore heeft met LG Chem uit Zuid-Korea een meerjarig contract afgesloten voor de levering van kathodematerialen. Die worden gebruikt in batterijen van elektrische wagens. [naar artikel]
19:37 De Europese Investeringsbank stopt het Belgische Umicore een lening van 350 miljoen euro toe voor de technologische ontwikkeling, innovatie en recyclage van batterijen voor e-wagens. [naar artikel]
Het Belgische materialenbedrijf Umicore heeft in amper 2,5 uur tijd 892 miljoen euro aan vers kapitaal opgehaald door het uitschrijven van nieuwe aandelen. Umicore wil dat geld gebruiken om verder te investeren in materialen voor herlaadbare batterijen voor elektrische en hybride auto's. De beleggers hebben daar duidelijk vertrouwen in. [naar artikel]
Lees dit artikel: Duitse ondergrond bevat voldoende lithium om jaarlijks een miljoen elektrische wagens van batterijen voorzien Geothermische centrales in Duitsland zullen voldoende duurzaam lithium produceren om jaarlijks een miljoen elektrische voertuigen van batterijen te voorzien. Dat is te danken aan de grote lithium-voorraden die in de vallei van de Rijn in Duitsland in de ondergrond aanwezig zijn. Dat zegt Horst Kreuter, directeur van Vulcan Energy, een bedrijf dat in Europa duurzaam […] Lees dit artikel: Duitse ondergrond bevat voldoende lithium om jaarlijks een miljoen elektrische wagens van batterijen voorzien [naar artikel]
Als Vlaanderen slim anticipeert op wat er binnenkort met pensioengerechtigde batterijen van elektrische wagens en zonnepanelen moet gebeuren, dan kan dat een flinke economische boost betekenen. Volgens een studie van het Steunpunt Circulaire Economie kan de ombouw van batterijen voor elektrische wagens tot thuisbatterijen de Vlaamse economie tot zes keer meer opbrengen tegen 2030 dan enkel de recyclage ervan. [naar artikel]
Lees dit artikel: Aziatische leveranciers blijven markt voor batterijen elektrische wagens domineren Tijdens de eerste helft van dit jaar zijn wereldwijd 4,6 miljoen nieuwe elektrische personenwagens in het verkeer gebracht. Dat betekende een stijging met 109 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Adamas Intelligence. De onderzoekers merken op dat de wereldwijde markt voor elektrische wagens zich de voorbije maanden […] Lees dit artikel: Aziatische leveranciers blijven markt voor batterijen elektrische wagens domineren [naar artikel]
Op de site van Umicore in Olen is gisteren BESS officieel voorgesteld. Het Battery Energy Storage System schenkt afgedankte batterijen van elektrische auto’s een nieuw leven. “We leren uit het verouderingsproces van de batterijen om ze nog beter te maken”, zegt manager Geert Defieuw van Umicore. [naar artikel]
18:01 Umicore boekte vorig jaar recordresultaten en lanceert bovendien een kapitaalverhoging van maximaal 930 miljoen euro. [naar artikel]
09:03 Concreet investeert de materiaaltechnologiegroep 300 miljoen euro extra in de verfijning van de batterijtechnologie. [naar artikel]
Autobouwer Volvo opent in Gent de batterijfabriek die het de komende jaren zal gebruiken om elektrische voertuigen te bouwen. De elektrificatie van voertuigen betekent voor de productievestiging een investering van zowat 150 miljoen euro. De werkgelegenheid bij Volvo Car Gent, met zowat 6.500 personeelsleden de grootste industriële werkgever van Oost-Vlaanderen, is daarmee voor decennia verankerd. […] The post Volvo Gent gaat batterijen elektrische wagens maken appeared first on Business AM. [naar artikel]
Umicore heeft in de eerste zes maanden van het jaar zijn nettowinst met 22 procent kunnen opkrikken tot 163 miljoen euro, zo meldt het Belgische materialenbedrijf dinsdag. Umicore presteerde beter dan de verwachtingen, met dank aan de wereldwijd toegenomen vraag naar elektrische en hybride voertuigen. [naar artikel]
Umicore gaat een kapitaalverhoging doorvoeren. Met de extra middelen wil het materiaaltechnologiebedrijf verdere groei realiseren met kathodematerialen - die worden gebruikt in herlaadbare batterijen voor elektrische en hybride wagens. Dat kondigt het bedrijf donderdag nabeurs aan bij de publicatie van de jaarcijfers. Het bedrijf spreek van “recordresultaten” en een “groeiversnelling”. [naar artikel]
Het Beringse recyclagebedrijf Out of Use gaat batterijen van elektrische wagens recycleren en hergebruiken. Het heeft daarvoor een meerjarencontract afgesloten met Febelauto, een erkende vzw die afgedankte voertuigen van 42 automerken beheert. [naar artikel]
Automaker Volkswagen steekt 800 miljoen dollar, omgerekend ongeveer 700 miljoen euro, in een Amerikaanse fabriek waar elektrische auto's moeten... [naar artikel]
De productie van lithium-ion batterijen voor elektrische wagens blijft nog altijd in sterke mate in Azië geconcentreerd. Dat blijkt nog eens uit een studie van consulent Visual Capitalist, die tot de conclusie kwam dat de lijst met de tien grootste leveranciers van batterijen in de wereld volledig uit Aziatische ondernemingen bestaat. De wereld beseft heel […] [naar artikel]
De Antwerpse haven en het stadsbestuur halen alles uit de kast om de Europese batterijfabriek van Umicore binnen te halen. Dat bevestigen de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) en de haventopman Jacques Vandermeiren zaterdag in De Tijd. De batterijspecialist, die dankzij de opmars van elektrische auto’s en batterijen de wind in de zeilen heeft, […] [naar artikel]
De Belgische materialengroep Umicore zal een grote fabriek voor kathodematerialen voor herlaadbare batterijen voor elektrische wagens bouwen in Polen, goed voor 400 jobs. Dat is een tegenvaller voor Antwerpen, dat het project graag had binnengehaald. [naar artikel]
11:13 Ionway, de joint-venture van Umicore en Volkswagen gaat op de terreinen van Umicore in Nysa genoeg batterij-materiaal maken voor 2,2 miljoen elektrische auto's per jaar. [naar artikel]
De Belgische multinational Umicore, die in de provincie Antwerpen zo’n 2.500 mensen vast in dienst heeft, ziet zijn winst en aandelenkoers fors stijgen omdat het bedrijf materialen voor batterijen van elektrische auto’s maakt. Maar hoe kan dat, als de elektrische auto bijna nergens in Europa doorbreekt? “Umicore heeft de grootste risico’s al genomen. Als de verkoop van elektrische auto’s een beetje stijgt, ziet Umicore zijn winst al fors toenemen”, zegt KBC-econoom Tom Simonts. [naar artikel]
Een nieuwe onderneming in Beringen, genaamd Watt4ever, geeft afgedankte batterijen van elektrische wagens een tweede leven. De batterijen worden omgevormd tot duurzame energieopslagsystemen. Ongeveer 20 procent van de batterijen krijgt vandaag een nieuwe bestemming, 80 procent gaat naar recyclage. Het bedrijf is afhankelijk van de markt, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit, klinkt het. [naar artikel]
De Belgische groep Umicore en PowerCo, het batterijbedrijf van de Volkswagen-groep, gaan samen 3 miljard euro investeren in de productie van materialen voor batterijen van elektrische auto’s. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.