Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
DataNews

Naar een digitale overheid voor iedereen: de noodzaak van platformonafhankelijke dienstverlening

12/02/2024 - 15:50
"In onze steeds verder digitaliserende samenleving staat toegankelijkheid van overheidsdiensten centraal. N-VA kamerlid Michael Freilich hekelt daarbij dat de Federale overheid vzw’s verplicht om met tools te werken die niet compatibel zijn met Macs. The post Naar een digitale overheid voor iedereen: de noodzaak van platformonafhankelijke dienstverlening appeared first on Data News."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Naar een digitale overheid voor iedereen: de noodzaak van platformonafhankelijke dienstverlening (12/02/2024 - DataNews)

In onze steeds verder digitaliserende samenleving staat toegankelijkheid van overheidsdiensten centraal. N-VA kamerlid Michael Freilich hekelt daarbij dat de Federale overheid vzw’s verplicht om met tools te werken die niet compatibel zijn met Macs. The post Naar een digitale overheid voor iedereen: de noodzaak van platformonafhankelijke dienstverlening appeared first on Data News. [naar artikel]


2. NMBS breidt dienstverlening voor mensen met beperkte mobiliteit uit NMBS breidt dienstverlening voor mensen met beperkte mobiliteit uit (31/08/2017 - Metro)

De NMBS verdubbelt het aantal stations waar treinreizigers met beperkte mobiliteit tot drie uur voor vertrek persoonlijke assistentie kunnen reserveren. Vanaf maandag 4 september zijn er dat 41, in vergelijking met 18 nu, laat de vervoersmaatschappij weten in een persbericht. Tot 2016 moesten mensen met een beperkte mobiliteit persoonlijke assistentie 24 uur op voorhand reserveren. […] [naar artikel]


3. De discussie over ‘minimale dienstverlening’ en ‘gegarandeerde dienstverlening’ ligt weer op tafel (01/06/2022 - Express)

Gisteren kon u in deze nieuwsbrief nog lezen dat het treinverkeer tijdens de staking behoorlijk zou verlopen, met naar schatting 25 procent van de treinen die zouden rijden, en dus wel degelijk met een zogenaamde ‘minimale dienstverlening’. Dat was niet helemaal correct. De verplichting van minimale dienstverlening bij stakingen werd in 2017 ingevoerd door de Zweedse regering, om te […] [naar artikel]


4. Opvallend meer klachten over digitale factuur telecomdiensten: "Niet iedereen is mee met de digitale evolutie" (23/03/2023 - VRT NWS)

De ombudsdienst telecommunicatie heeft in 2022 opvallend meer klachten binnengekregen over de digitale factuur. In totaal waren het er 140, terwijl er twee jaar eerder slechts 25 klachten over binnen waren gekomen. "Niet iedereen is mee met de digitale evolutie", reageert minister van Telecommunicatie Petra De Sutter (Groen). [naar artikel]


5. Gemeenteraad Antwerpen – Armoedeorganisaties vragen toegankelijkere loketten en digitale dienstverlening (26/02/2018 - Metro)

Het actieplatform StopArmoede.nu heeft maandag voor aanvang van de Antwerpse gemeenteraad actie gevoerd om aandacht te vragen voor de drempels die mensen in armoede, senioren en digibeten moeten overwinnen om de dienstverlening en tegemoetkomingen te ontvangen waar ze recht op hebben. De manifestanten beeldden door middel van een honderdtal stoeltjes een zowat eindeloze wachtrij uit. […] [naar artikel]


6. VDAB breidt digitale dienstverlening uit: "Grootste hervorming in jaren" (05/10/2018 - VRT NWS)

De Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB zet vanaf maandag nog meer in op technologie en artificiële intelligentie om werkzoekenden op een meer autonome manier op zoek te laten gaan naar een job op maat. Ze kunnen steeds rekenen op extra ondersteuning vanop afstand, terwijl voor wie het nodig heeft extra tijd vrijkomt voor face-to-face bemiddeling en opleiding. Gedelegeerd bestuurder van VDAB Fons Leroy noemt de invoering van het nieuwe systeem de grootste hervorming in jaren. [naar artikel]


7. Hoe tevreden ben jij over de digitale dienstverlening van jouw bank? (12/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Banken pakken tegenwoordig maar wat graag uit met hun digitale dienstverlening, maar de consument volgt toch nog niet helemaal. Dat blijkt uit... [naar artikel]


8. Digitale dienstverlening banken aan verbetering toe (12/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Banken pakken tegenwoordig maar wat graag uit met hun digitale dienstverlening, maar de consument volgt toch nog niet helemaal. Dat blijkt uit... [naar artikel]


9. Stad Antwerpen zet nog meer in op digitale en telefonische dienstverlening om personeel te beschermen tegen coronavirus (12/11/2020 - VRT NWS)

De stad Antwerpen gaat nog meer inzetten op digitale en telefonische dienstverlening. Deze maatregel wordt genomen om het personeel zo goed mogelijk te beschermen tegen het coronavirus. Zo zal het stadsloket op Linkeroever ook tijdelijk gesloten worden en zal dat van Berendrecht maar één dag per week open zijn. [naar artikel]


Newspaper Krantenkoppen Favicon
Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!