Duizend verkeersboetes per uur. Dat wil minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) mogelijk maken met meer budget voor tientallen extra mensen bij de Gewestelijke Verwerkingscentra van de federale politie, waar verkeersboetes worden verwerkt. En dat is nodig, zo blijkt uit een internationale enquête van ESRA. Die toont aan dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Extra man- en vrouwkracht bij de federale politie moet het straks mogelijk maken om jaarlijks tot 9 miljoen verkeersovertredingen te verwerken. En dat is nodig, zo blijkt uit een internationale enquête van ESRA. Die toont aan dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Uit een internationale online enquête blijkt dat Belgen – in vergelijking met andere EU-burgers – het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakst onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Uit een internationale online enquête blijkt dat Belgen – in vergelijking met andere EU-burgers – het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakst onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Uit een internationale online-enquête blijkt dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Ruim de helft van de Belgen die fietst vindt dat ze zich veiliger gedragen dan de meeste mensen op de baan. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Franse start-up Upway en iVOX uitvoerden bij zo'n 2.000 landgenoten. Nochtans moet je ook als fietser rekening houden met heel wat verkeersregels. “Doe je dat niet, dan kunnen de boetes oplopen tot meer dan 1.000 euro”, zegt Stef Willems van Verkeersinstituut Vias. Hier 5 verkeersovertredingen die je moet kennen op een rijtje. [naar artikel]
Terwijl op straat wordt geschreeuwd om zwaardere straffen voor de Reuzegommers, wil professor criminologie Sonja Snacken net de andere richting uit. Meer werkstraffen. Minder gevangenis. Al begrijpt ze het protest. “Want ja, justitie wordt wel degelijk beïnvloed door de sociale klasse van de daders.” [naar artikel]
Er komen strengere straffen voor dronken rijden, rijden zonder rijbewijs, vluchtmisdrijf en recidive. De ministerraad heeft daarvoor vrijdag definitief het licht op groen gezet voor een wetsontwerp van Justitieminister Koen Geens (CD&V) en zijn collega van Mobiliteit François Bellot (MR). [naar artikel]
Vorige week vrijdag legde de politie een illegaal seksfeestje in Paal stil. Wanneer wordt er van een lockdownfeestje gesproken? En wat riskeren de aanwezigen? En wie mag je nu weer wél thuis uitnodigen? Vijf vragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.