16:27 De verkoop van auto's op fossiele brandstof moet tegen 2030 met de helft omlaag. Tegen 2035 mag geen enkele nieuwe auto nog vervuilend zijn. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen er in de Europese Unie geen nieuwe wagens verkocht worden die rijden op benzine of diesel. Het Europees Parlement heeft daarover een wetsvoorstel goedgekeurd van de Europese Commissie. Daarmee lijkt er een einde te komen aan het tijdperk van fossiele brandstofmotoren in Europa. [naar artikel]
Auto's op aardgas zijn belastingvrij in Vlaanderen tot 2020. Zo steunt de overheid een fossiele brandstof die haast even vervuilend is als benzine. Het contrast met onze buurlanden is groot: daar rijden al auto's op biomethaan. [naar artikel]
De Vlaamse regering komt met een ambitieus energiebeleid. Tegen 2035 mogen er alleen uitstootneutrale auto's verkocht worden, dus geen wagens op fossiele brandstoffen als diesel, benzine en aardgas meer, of hybride modellen. Autofederatie Febiac reageert positief. [naar artikel]
Vlaanderen moet één grote lage-emissiezone (LEZ) worden, stelt Groen voor in De Morgen. Tegen 2030 zouden er in heel Vlaanderen geen dieselwagens meer mogen rondrijden, vanaf 2035 willen de groenen ook benzinewagens bannen. Om de klimaatopwarming aan te pakken, legt Europa zijn lidstaten op dat er tegen 2050 geen wagens op fossiele brandstoffen meer mogen […] Het bericht Groen wil één grote lage-emissiezone in Vlaanderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035. Dat maken de onderhandelaars zelf bekend. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen die CO2 uitstoten tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
De grootste Amerikaanse autoconstructeur, General Motors (GM), stopt tegen 2035 met het produceren van wagens op diesel of brandstof. “Het is belangrijk dat we ons richten op een toekomst waarin elk voertuig emissievrij is”, zegt CEO Mary Barra donderdag. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft het licht op groen gezet voor het plan van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD): in 2029 komt er een verbod op de verkoop van nieuwe diesel-, benzine- en hybride wagens. In 2030 volgt een verbod op de verkoop van tweedehandse auto’s op fossiele brandstof. Daarmee wordt Vlaanderen op Noorwegen na de snelste om de elektrische omslag door te voeren. Ambitieus? Zeker. Maar is het ook haalbaar? [naar artikel]
Greenpeace wil dat de volgende Brusselse gewestregering een ambitieus plan opstelt om van auto's met fossiele brandstof af te geraken. Dat heeft de... [naar artikel]
De drie instellingen van de EU hebben een akkoord bereikt over de invoering van een verbod op de verkoop van nieuwe wagens en bestelwagens met brandstofmotor vanaf 2035. Volgens het akkoord moet de uitstoot van CO2 tegen 2030 verminderd worden met 55 procent voor nieuwe auto’s en met 50 procent voor nieuwe bestelwagens in vergelijking met 2021. [naar artikel]
Als de Vlaamse regering vandaag het licht op groen zet voor het plan van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), komt er in 2027 een verbod op de verkoop van nieuwe diesel-, benzine- en hybride wagens. In 2030 volgt een verbod op de verkoop van tweedehandse auto’s op fossiele brandstof. Daarmee zou Vlaanderen op Noorwegen na de snelste zijn om de elektrische omslag door te voeren. Ambitieus? Zeker. Maar is het ook haalbaar? [naar artikel]
Tegen 2035 zouden er in de Europese Unie geen nieuwe wagens meer mogen worden verkocht die rijden op benzine of diesel. Daarover heeft het Europees Parlement gisteren gestemd. Het einde van de fossiele brandstofmotoren lijkt zo stilaan aangebroken in Europa. Maar zijn we er wel klaar voor? [naar artikel]
De grootste Amerikaanse autoconstructeur, General Motors (GM), stopt tegen 2035 met het produceren van wagens op diesel of brandstof. "Het is belangrijk dat we ons richten op een toekomst waarin elk voertuig emissievrij is", zegt CEO Mary Barra donderdag. [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
Een tweetalig studentencollectief van zes Belgische universiteiten wil dat zijn respectievelijke onderwijsinstellingen zich terugtrekken uit investeringen in fossiele brandstof. Dat schrijven ze in een open brief. [naar artikel]
Greenpeace wil dat de volgende Brusselse gewestregering een ambitieus plan opstelt om van auto’s met fossiele brandstof af te geraken. Dat heeft de milieuorganisatie dinsdag gezegd. [naar artikel]
Tegen 2035 krijgt Vlaanderen af te rekenen met 60.000 nieuwe zorgvragen in de thuiszorg en de rusthuizen. Dat betekent een stijging van 37,5... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.