De grootste Amerikaanse autoconstructeur, General Motors (GM), stopt tegen 2035 met het produceren van wagens op diesel of brandstof. "Het is belangrijk dat we ons richten op een toekomst waarin elk voertuig emissievrij is", zegt CEO Mary Barra donderdag. [naar artikel]
Alle woningen in Vlaanderen moeten energiezuinig zijn tegen 2035. Dat is één van de vijf werven in het klimaatplan van sp.a. "We horen al veel te... [naar artikel]
Alle nieuwe auto's die vanaf 2035 in de Amerikaanse staat Californië verkocht worden, moeten emissievrij zijn. Wetgevers in de staat stemden donderdag volgens verwachting voor het plan dat al in 2020 werd geïntroduceerd door gouverneur Gavin Newsom, die spreekt over "het begin van het einde voor de traditionele verbrandingsmotor". [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
Bpost is van plan om tegen 2030 zijn CO2-uitstoot met 20 procent terug te dringen. "Om dat te bereiken zullen we de helft van onze vloot, meer dan 3500 voertuigen, tegen dan elektrisch maken", zegt CEO Koen Van Gerven. [naar artikel]
CD&V wil dat de overheid en de leasingbedrijven het goede voorbeeld geven. De Federatie van Leasingswagens weet echter niet of het voorstel "de grote sprong voorwaarts" betekent. [naar artikel]
Nu de Nederlandse regering tegen 2035 wellicht dicht bij de Belgische grens twee nieuwe kerncentrales gaat bouwen wil Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) "niet aan de zijlijn blijven staan", zo zegt ze in "De ochtend" op Radio 1. Zij gaat nog dit jaar gesprekken opstarten met haar Nederlandse collega om te kijken hoe Vlaanderen daarin kan participeren. [naar artikel]
Alle nieuwe wagens die in 2035 in Europa van de band rollen zullen elektrisch aangedreven zijn. Dat wordt voorspeld door het economische bureau van ING. De brandstofmotor zal dus verdwijnen, wat voor de Europese auto-industrie een probleem kan vormen. [naar artikel]
Over twaalf jaar mogen in de EU geen auto”s met verbrandingsmotor meer worden verkocht en moet alles elektrisch. Maar gelooft Europa er zelf nog in? [naar artikel]
De energieprijzen blijven maar stijgen. Dat betekent dat het ook duurder wordt om een elektrische auto op te laden. "De inspecteur" wil weten of het dan wel slim is om in zo'n auto te investeren. Autojournalist Tony Verhelle vindt alvast van wel: "Elektrisch rijden zal voordeliger blijven". [naar artikel]
Noem het gerust een ongeziene koerswijziging: de verbrandingsmotor wordt dan toch niet verboden vanaf 2035. En omgekeerd wordt elektrisch rijden dus niet verplicht. Koop je nu beste een EV of een dieselwagen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn schets de situatie zoals ze nu is en legt uit wat je als consument écht moet weten: “De uitzondering die Duitsland forceerde, verandert alles.” [naar artikel]
Het Leuvense onderzoekscentrum IMEC heeft een "belangrijke doorbraak" aangekondigd op het vlak van batterijen voor elektrische auto's. Een nieuw nanomateriaal voor vaste-stof Lithium-ionbatterijen kan ervoor zorgen dat elektrische auto's een groter bereik krijgen, en dat die sneller kan worden opgeladen, waarmee de grootste nadelen van elektrisch rijden verholpen zouden zijn. [naar artikel]
Het is welbekend: de Europese regelgever verplicht ons om vanaf 2035 met een elektrische auto te rijden. Maar heeft iemand de kleine lettertjes gelezen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn deed dat wel en ziet heel wat uitdagingen, die door eurocommissaris Thierry Breton werden aangestipt. [naar artikel]
De opkomst van elektrisch rijden is mogelijk slecht nieuws voor Europese autofabrikanten. De Europese auto-industrie is toonaangevend op het [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
{ "content": [ { "p": "Stem hier mee voor de Beste Club van Limburg" }, { "subhead": "Stemmen kan alleen via de app" }, { "p": "Open of download de gratis HBVL-nieuwsapp" }, { "p": "Ga naar Meer en klik op Wedstrijden en acties" }, { "p": "Stem mee en maak kans op 2.500 euro voor uw voetbalclub en een iPhone 13 voor uzelf" }, { "p": "Meestemmen kan van 18/04 t.e.m. 01/05/2023" }, { "p": "" } ], "type": "aside-inline", "title": "Hoe kan je stemmen?" } [naar artikel]
16:27 De verkoop van auto's op fossiele brandstof moet tegen 2030 met de helft omlaag. Tegen 2035 mag geen enkele nieuwe auto nog vervuilend zijn. [naar artikel]
In de meeste ons omliggende landen kan je enkel een rijbewijs halen met een auto van de rijschool. In Nederland moeten die auto's vanaf maart verplicht een gps hebben, zodat het examen kan afgelegd worden met gps. "In België is dat nog niet ingevoerd. De redenering is dat niet alle eigenaars van een auto een gps hebben", zegt Jeroen Smeesters van de federatie van erkende rijscholen Federdrive. [naar artikel]
Alle verkochte auto's moeten tegen dan een nuluitstoot hebben. Concreet zijn dat dus nog alleen maar auto's op elektriciteit of waterstof. [naar artikel]
{ "title": "20. Familie Catheline Périer-D’Ieteren", "type": "aside-inline", "content": [ { "subhead": "" }, { "image": { "credit": "Vub", "url": "//Assets/Images_Upload/2023/08/14/fae966b1-8bbb-4ac3-af12-cf0e15b2678c.jpg", "format": "image/jpg", "metadata": { "alignment": "left", "original_size": { "width": 1001, "height": 1515 } }, "caption": "" } }, { "p": "Hoeveel? 1.813.506.588 euro" }, { "p": "Wat? Auto-import, herstel en vervanging autoruiten" }, { "p": "Waar? Brussel" }, { "styled_text": { "text": "", "type": "information_text" } } ] } [naar artikel]
De autofabrikant heeft aangekondigd dat ze de stekker trekken uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden. De fabrikant zal naast elektrische auto's ook nog hybride wagens produceren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.