Jongerentelefoon Awel heeft het voorbije jaar maar liefst 2.000 oproepen over cyberpesten gekregen, een stijging met 36 procent tegenover enkele [naar artikel]
Jongerentelefoon Awel heeft het voorbije jaar maar liefst 2.000 oproepen over cyberpesten gekregen, een stijging met 36 procent tegenover enkele jaren geleden. Daarbij steekt een nieuwe trend de kop op: jongeren uitsluiten op sociale media en uit groepsgesprekken. [naar artikel]
Jongerentelefoon Awel heeft het voorbije jaar maar liefst 2.000 oproepen over cyberpesten gekregen, een stijging met 36 procent tegenover enkele jaren geleden. Daarbij steekt een nieuwe trend de kop op: jongeren uitsluiten op sociale media en uit groepsgesprekken. [naar artikel]
Instagram lanceert twee nieuwe tools om cyberpesten tegen te gaan. Zijn die sluitend en effectief? En hoe kun je cyberpesten voorkomen? [naar artikel]
Op drie jaar tijd heeft de politie 45 procent meer meldingen van cyberpesten gekregen. Dat blijkt uit cijfers die Franky Demon (Cd&V) opvroeg bij [naar artikel]
De Ombudsman van de Verzekeringen heeft vorig jaar 2.327 klachten ontvangen over moeilijk bereikbare verzekeringsbedrijven en tussenpersonen, een derde meer dan het jaar voordien. Dat schrijft De zondag. [naar artikel]
De Ombudsman van de Verzekeringen heeft vorig jaar 2.327 klachten ontvangen over moeilijk bereikbare verzekeringsbedrijven en tussenpersonen, een derde meer dan het jaar voordien. Dat schrijft ‘De Zondag’. [naar artikel]
De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die fors is gestegen door de turteltaks, de extra belasting op energie. Er komen ook alsmaar meer klachten binnen over agressieve verkopers en verborgen kosten als mensen van leverancier veranderen. [naar artikel]
Het aantal klachten over energieleveranciers is in het derde kwartaal van het voorbije jaar met een derde gestegen in vergelijking met de drie maanden daarvoor. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven. [naar artikel]
Er komt een globaal actieplan in de strijd tegen cyberpesten in Vlaanderen. Dat zegt Vlaams parlementslid Vera Jans (CD&V). [naar artikel]
Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]
Lees in deze blog een dagelijks overzicht van de belangrijkste korte financieel-economische nieuwsberichten uit binnen- en buitenland. The post Twee derde meer klachten over uitvallende omvormers van zonnepanelen appeared first on Trends. [naar artikel]
HASSELTMeer dan de helft van de Vlaamse jongeren (54 procent) was het afgelopen half jaar het slachtoffer van cyberpesten. Meer dan één op de tien werd zelfs bedreigd. “Opvallend is ook dat meisjes vaker het slachtoffer zijn van cyberpesten dan jongens”, zegt onderzoekster Sarah Van Haeken van de UCLL. [naar artikel]
Vijf jaar geleden was een negenjarig kind met een smartphone controversieel, maar anno 2023 is het niet meer dan normaal. Het debat rond cyberpesten en -veiligheid verplaatst dus van secundair naar lager onderwijs. Maar hoe gaan lagere scholen daarmee om? [naar artikel]
Het VTM-programma Make Belgium Great Again wil cyberpesten uit de wereld helpen. Hoe erg de gevolgen van dergelijke pesterijen kunnen zijn, blijkt... [naar artikel]
Steeds meer kinderen worden online gepest. Dat zegt AXA Partners maandag in een persbericht. Het aantal kinderen dat volgens hun ouders slachtoffer werd van cyberpesten, vervijfvoudigde op één jaar tijd: van 4 naar 20 procent. [naar artikel]
Minstens vijftig middelbare scholen besteden aandacht aan 'Safer Internet Day'. Er zullen in de klas gesprekken worden aangegaan over onder meer cyberpesten en bescherming van de privacy. [naar artikel]
De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 52.528 klachten ontvangen. Dat is een kwart meer dan in 2017, schrijft De Tijd dinsdag. Eén op de vier klachten handelde over de stiptheid van de trams en bussen, blijkt uit het duurzaamheidsverslag en het klachtenrapport van De Lijn. Vooral het groeiende aantal afgeschafte […] Het bericht Kwart meer klachten over De Lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse Ombudsman kreeg in 2017 meer dan 63.571 klachten te verwerken. Dat is al voor het derde jaar op rij een record. Het gros van de klachten gaat over mobiliteit. Maar ook de #MeToo-beweging laat haar sporen na in het rapport van de ombudsman. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 5.526 klachten ontvangen. Dat is een derde meer dan het jaar voordien. Volgens de ombudsman ligt de forse stijging van de elektriciteitsfactuur aan de basis van de toename. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.