Ook Down Under ergeren automobilisten zich aan wagens die op de snelste rijstrook rijden en dan niet inhalen. De verkeerspolitie van deelstaat [naar artikel]
Fietsers ergeren zich bij autobestuurders het meest aan het openen van een portier zonder op te letten. De grootste ergernis bij voetgangers is dan weer dat bestuurders hen niet laten oversteken wanneer ze klaar staan aan een oversteekplaats. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), naar aanleiding van de Week van de Mobiliteit die vrijdag start. [naar artikel]
Bij een actie in verschillende fietsstraten schreef de Antwerpse politie dinsdag in totaal 55 boetes uit. Verschillende bestuurders negeerden er het verbod tot inhalen van fietsers. Er waren ook negen fietsers die een overtreding begingen. [naar artikel]
De politie gaat extra patrouilles naar de Genkse Stalenstraat sturen om er stoepparkeerders te vatten. Nogal wat klanten en handelaars ergeren zich er blauw aan automobilisten die hun wagen parkeren op het voetpad, meestal om snel een boodschap te doen. Nochtans ontbreekt het in de straat niet aan gratis parkeerplaatsen. “Puur gemakzucht en slechte wil”, zegt schepen Ali Caglar. [naar artikel]
Op de weg ergeren we ons te pletter aan middenvakrijders en aan bestuurders die hun richtingaanwijzers niet gebruiken. Dat blijkt uit een enquête... [naar artikel]
Files. Veel mensen weten ze lijdzaam te ondergaan. Muziekje op. Telefoontje plegen. Maar wat als je écht op tijd op je bestemming moet zijn? Kun je iets doen om er sneller dan de rest doorheen te gaan? Helpt het bijvoorbeeld door de snelste rijstrook op te zoeken, te wachten met ritsen tot het allerlaatste moment of lekker snel op te trekken zodra de file voorbij is? [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer start een nieuwe campagne om bestuurders bewust te maken van de gevaren van het negeren van de rode X: het rode kruis dat verschijnt op signalisatieborden boven de snelweg wanneer een rijstrook wordt afgesloten. Veel bestuurders negeren deze signalisatie of reageren er te laat op, klinkt het. [naar artikel]
Er lopen twee soorten mensen op deze aardbol rond: zij die traag slenteren en zij die zonder omkijken naar hun bestemming hollen. De snelle stappers ergeren zich vaak blauw aan de trage slakken, omdat ze bijvoorbeeld het voetpad blokkeren. Een studie uit The British Journal of Sports Medicine geeft de snelle wandelaars nu gelijk. Een snel […] Het bericht Snelle stappers leven langer dan trage wandelaars verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Files. Veel mensen weten ze lijdzaam te ondergaan. Muziekje op. Telefoontje plegen. Maar wat als je écht op tijd op je bestemming moet zijn? Kun je iets doen om er sneller dan de rest doorheen te gaan? Helpt het bijvoorbeeld door de snelste rijstrook op te zoeken, te wachten met ritsen tot het allerlaatste moment of lekker snel op te trekken zodra de file voorbij is? [naar artikel]
Fietsers ergeren zich bij autobestuurders het meest aan het openen van een portier zonder op te letten. De grootste ergernis bij voetgangers is [naar artikel]
Volgens de verkeersregels moet je altijd links inhalen, dat is duidelijk. Maar toch zijn er sommige situaties waarin je ook rechts mag inhalen. Wanneer kan dat? [naar artikel]
Woensdag heeft de politie in de buurt van de scholen en fietsstraten gecontroleerd. Vijf bestuurders kregen een boete van 58 euro omdat ze in de fietsstraat een fietser inhaalden. Nog eens vijf bestuurders moeten 116 euro betalen omdat ze de gordel niet of verkeerd droegen. Drie bestuurders kregen dezelfde boete voor niet handenvrij bellen. Er werden ook 8 parkeerovertredingen genoteerd. Goed voor telkens een boete van 58 euro. Een bestuurders is zijn rijbewijs voor 15 dagen kwijt na een positieve drugstest. De controles gebeurden onder meer in de Winterstraat in Gansbeek, de Palsbosstraat in Schoonbeek en de Eikerweg in Eik. [naar artikel]
Minder dan vier op tien automobilisten vinden dat de Vlaamse lokale en gewestwegen in goede staat verkeren. Er is nood aan meer preventief onderhoud, zegt de VAB. [naar artikel]
De 1 aprilgrap van McDonald’s Australië ligt bij heel wat Aussies zwaar op de maag. De nieuwe McPickle bleek niet echt te op de menukaart te staan,... [naar artikel]
Een op de vijf Belgische bestuurders weet nog altijd niet precies hoe ze moeten ritsen. Dat blijkt uit een enquête van Vias institute. Dat er niet altijd geritst wordt, leidt tot irritatie, want uit diezelfde steekproef blijkt dat 84 procent van de Vlaamse bestuurders zich stoort aan foutief ritsen. Sinds 1 maart 2014 is ritsen […] Het bericht Een op vijf Belgen weet nog altijd niet hoe ze moeten ritsen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
We ergeren ons eraan dat telecomoperatoren met de regelmaat van de klok eenzijdig hun tarieven verhogen. Maar er iets aan doen? Driekwart onderneemt niks na een tariefverhoging. Amper 2 op de 100 klanten veranderen van provider voor internet, digitale televisie of telefonie, zo blijkt uit onderzoek van het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT). Waarom houden we zo vast aan onze operator? Twee experten leggen uit waarop te letten bij een telecomswitch. [naar artikel]
“Confederalisme!”, roept N-VA. “Herfederaliseren!”, roept Open VLD. Beide partijen blazen de communautaire discussie nieuw leven in, en verwijzen daarbij naar de moeilijke situatie voor bedrijven. Maar diezelfde werkgeversorganisaties ergeren zich vooral. “Het is niet het goede moment om hierover te discussiëren.” [naar artikel]
Het personeel van de huisvuilophaling vroeg onlangs aan de Antwerpse politie om hun ronde te volgen. Ze werden namelijk steeds meer bijna aangereden door het roekeloos rijgedrag van verkeer dat achter de ophaalkar reed. Het toezicht had succes, zeven bestuurders vlogen op de bon. [naar artikel]
Trage Wegenplan: De gemeente Alken wil haar trage wegen beschermen en herwaarderen aan de hand van een tragewegenplan. Er wordt 40.000 euro gereserveerd om dit te bestuderen. Raadslid Filip Vanvinckenroye (Open VLD) vroeg zich af wie bepaalt of een weg al dan niet tot de trage wegen hoort. Schepen Frank Vroonen (Groen) meldde dat men zich in eerste instantie zal laten leiden door de buurtwegenatlas. Ook werd gevraagd de landbouwers te raadplegen bij het opstellen van de plannen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.