De NMBS wil de tweede fase van haar vervoersplan uitstellen bij gebrek aan treinbestuurders en treinbegeleiders. Dat blijkt uit een interne nota van de NMBS die onze redactie heeft kunnen inkijken en morgen wordt besproken op de raad van bestuur van de NMBS. Hoe lang dat uitstel moet duren, is niet duidelijk. In elk geval betekent een uitstel dat de spoorwegmaatschappij haar ambitieuze toekomstplannen terugschroeft die ze minder dan een jaar geleden zelf had aangekondigd en die in lijn liggen met de doelstellingen in het beheerscontract met de federale overheid. [naar artikel]
06:38 Uit documenten die De Standaard en de VRT konden inkijken, blijkt dat de NMBS de geplande uitbreiding van zijn aanbod later dit jaar wil uitstellen door een tekort aan bestuurders. [naar artikel]
De NMBS zal op 10 december de eerste fase starten van haar plan om het treinaanbod fors uit te breiden, met de ambitie om tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. In de eerste fase blijven de uitbreidingen nog beperkt. De spoorwegmaatschappij moet ook nog steeds ritten schrappen wegens personeelstekorten. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. De ambitie is om uiteindelijk tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. De ambitie is om uiteindelijk tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. De ambitie is om uiteindelijk tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. Vanaf vandaag worden er meer treinen tussen Noorderkempen en Antwerpen-Centraal ingelegd en rijdt er een rechtstreekse trein tussen Leuven en Charleroi, om de luchthaven vlotter bereikbaar te maken. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. De ambitie is om uiteindelijk tegen 2032 het aantal treinreizigers met 30 procent te doen toenemen. Vanaf vandaag worden er meer treinen tussen Noorderkempen en Antwerpen-Centraal ingelegd en rijdt er een rechtstreekse trein tussen Leuven en Charleroi, om de luchthaven vlotter bereikbaar te maken. [naar artikel]
De beslissing van spoorwegmaatschappij NMBS om de tweede fase van de uitbreiding van het treinaanbod uit te stellen, laat bij velen een bittere nasmaak achter. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) is boos en wil dat de beslissing wordt teruggedraaid. Bij de vakbonden is men niet verbaasd. Transporteconoom Thierry Vanelslander geeft toe dat het "een beetje sneu" is, maar ziet het op lange termijn wel goed komen, op voorwaarde dat de overheid haar verplichtingen uit het beheerscontract met de NMBS nakomt. [naar artikel]
De Europese Commissie zwakt haar klimaatbeleid gevoelig af. 'We kunnen niet meer zeggen dat Europa wereldleider is in klimaatbescherming', reageert Europarlementslid Kathleen Van Brempt (sp.a). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.