De nieuwe zeesluis naar de Gentse haven is een maand na de inhuldiging nog altijd niet gebruikt. Er kan voorlopig geen enkel schip passeren, omdat de bruggen die over de sluis liggen, niet stevig genoeg zijn. De bruggen moeten normaal een levensduur halen van 100 jaar. De werken aan de bruggen zijn gestart en gaan wellicht pas tegen begin volgend jaar af zijn. Voor de Gentse haven is er voorlopig geen probleem. [naar artikel]
In North Sea Port, de Gentse fusiehaven, zijn de baggerwerken om de installatie van een nieuwe zeesluis mogelijk te maken helemaal afgerond. Nog deze maand start de installatie van de sluisdeuren. De werken duren al 5 jaar en kosten ongeveer 1 miljard euro. De nieuwe zeesluis moet ervoor zorgen dat grotere schepen de Gentse haven in kunnen varen. [naar artikel]
16:32 De eerste spadesteek voor de nieuwe zeesluis in Zeebrugge is niet meer voor deze regeerperiode (voor 2019). Dat bleek maandag tijdens een werkbezoek van minister-president Geert Bourgeois aan de kusth... [naar artikel]
13:33 Om de haven van Zeebrugge beter bereikbaar te maken, komt er een nieuwe zeesluis ter waarde van zowat 1 miljard euro. De Vlaamse regering heeft de knoop over de locatie daarvan doorgehakt. [naar artikel]
De Haven van Zeebrugge is blij dat er een beslissing is genomen rond de zeesluis. Het ontwerp van het voorkeursscenario is vrijdag door de Vlaamse regering goedgekeurd. De nieuw sluis komt op de Visartsite. [naar artikel]
Het protest van 12 Zeebruggelingen tegen de geplande nieuwe zeesluis vlakbij hun huis, loopt voorlopig dood door een blunder van hun advocaat. Hun procedure tegen de sluis bij de Raad van State werd stopgezet omdat de advocaat een cruciaal document niet op tijd verstuurd heeft. [naar artikel]
Twaalf omwonenden van de nieuwe zeesluis in Zeebrugge beraden zich over een klacht bij de Orde van Advocaten tegen de deontologie. Ze voelen zich in de wind gezet, nadat hun klacht bij de Raad van State tegen het project van één miljard te laat werd ingediend. Dat meldt Het Nieuwsblad. [naar artikel]
Mogen we, de ramp in Genua indachtig, met een gerust hart over de meer dan 2.000 Vlaamse bruggen rijden? “Ik heb geen enkele schrik voor eender welke brug in Vlaanderen”, zegt bevoegd ambtenaar Paul Meekels, ook niet over het dertigtal échte probleemgevallen. Toch zullen ook bij ons de bruggen sneller dan verwacht moeten worden vervangen, omdat bij de bouw te weinig rekening werd gehouden met de toename van de drukte en de zwaarte van het verkeer. [naar artikel]
Een “bruggenbouwer” moest het vertrouwen herstellen binnen de VRT. Net het omgekeerde lijkt gebeurd te zijn, met het ontslag van twee leidinggevenden. “Ik zou me ongemakkelijk voelen bij zo’n tegenstrijdige rol”, zegt een bemiddelaar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.