Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

“Waarom betalen voor deze 6 A-merken als huismerken bijna hetzelfde proeven?”: exact hetzelfde fabriekadres, maar wél 3 keer zo duur

17/12/2024 - 08:10
"In België is het een publiek geheim dat duurdere Leo-koekjes op dezelfde manier worden gemaakt als Olé-koekjes van het ALDI-huismerk. “Maar er zijn nog meer producten die op hetzelfde adres worden gemaakt”, kwamen de Promojagers te weten. Over welke merken gaat het? En zijn dat éxact dezelfde producten in smaak en kwaliteit? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet reageert op wat Gunther Devisch ontdekte. “Dit bekende melkmerk komt uit dezelfde fabriek als dit huismerk.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Waarom betalen voor deze 6 A-merken als huismerken bijna hetzelfde proeven?”: exact hetzelfde fabriekadres, maar wél 3 keer zo duur (17/12/2024 - Het Laatste Nieuws)

In België is het een publiek geheim dat duurdere Leo-koekjes op dezelfde manier worden gemaakt als Olé-koekjes van het ALDI-huismerk. “Maar er zijn nog meer producten die op hetzelfde adres worden gemaakt”, kwamen de Promojagers te weten. Over welke merken gaat het? En zijn dat éxact dezelfde producten in smaak en kwaliteit? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet reageert op wat Gunther Devisch ontdekte. “Dit bekende melkmerk komt uit dezelfde fabriek als dit huismerk.” [naar artikel]


2. “Waarom betalen voor deze 6 A-merken als huismerken bijna hetzelfde smaken?”: uit exact dezelfde fabriek, maar wél 3 keer zo duur (17/12/2024 - Het Laatste Nieuws)

In België is het een publiek geheim dat duurdere Leo-koekjes op dezelfde manier worden gemaakt als Olé-koekjes van het ALDI-huismerk. “Maar er zijn nog meer producten die op hetzelfde adres worden gemaakt”, kwamen de Promojagers te weten. Over welke merken gaat het? En zijn dat éxact dezelfde producten in smaak en kwaliteit? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet reageert op wat Gunther Devisch ontdekte. “Dit bekende melkmerk komt uit dezelfde fabriek als dit huismerk.” [naar artikel]


3. Twee MMA'ers hebben op hetzelfde moment hetzelfde idee, waarna ze ook hetzelfde lot ondergaan (14/03/2017 - Het Laatste Nieuws)

Nu zagen we al vaak bijzondere dingen in het MMA, maar geef toe: een dubbele knock-out is ook niet alledaags. Volgens Totalprosports.com gebeurde [naar artikel]


4. Delhaize wil Belgische huismerken (02/08/2016 - De Tijd)

16:08 Ahold Delhaize gaat huismerkproducten aankopen via de aankoopcentrale van het oude Ahold. [naar artikel]


5. Verschil tussen yoghurt van A-merken en huismerken niet te proeven (13/12/2016 - Het Nieuwsblad)

Het verschil tussen voedingsproducten van een A-merk en van een huismerk is niet te proeven, hoewel consumenten dat wel verwachten. Dat moet blijken uit een onderzoek van de Gentse universiteit bij een honderdtal mensen naar de smaak van yoghurt. [naar artikel]


6. Onderzoek bewijst: huismerken even lekker als A-merken (13/12/2016 - Het Nieuwsblad)

Smaakt een potje aardbeienyoghurt van Danone lekkerder dan eentje van Carrefour? Niet per se, bewijst een onderzoek van UGent: in blinde tests we vinden huismerken even lekker als A-merken. Meer nog: A-merken roepen soms negatieve emoties op, bijvoorbeeld wanneer ze de hoge verwachtingen niet kunnen inlossen. [naar artikel]


7. "A-merken en huismerken smaken even goed" (13/12/2016 - Het Belang van Limburg)

Het verschil tussen voedingsproducten van een A-merk en van een huismerk is niet te proeven, hoewel consumenten dat wel verwachten. Dat moet alvast blijken uit een onderzoek bij een honderdtal mensen naar de smaak van yoghurt van de Universiteit Gent. "Je smaak wordt beïnvloed door de band die je via reclame hebt met een product." [naar artikel]


8. Belgische consument koopt vaker huismerken (09/05/2017 - Express)

De Belgische consument toont bij de aankopen in de supermarkt een toenemende interesse in de huismerken van de ketens. Dat blijkt uit een rapport van het vakblad RetailDetail en het onderzoeksbureau Nielsen, waarin wordt aangegeven dat 86 procent van de klanten in de Belgische supermarkten evenveel of meer huismerken kopen dan één jaar geleden. Slechts […] The post Belgische consument koopt vaker huismerken appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


9. Test-Aankoop: "Colruyt opnieuw laagste prijzen, Lidl en Aldi goedkoper voor huismerken" (17/12/2017 - VRT NWS)

Colruyt maakt zijn reputatie van laagste prijzen ook dit jaar waar, al is het verschil met Albert Heijn en Okay klein. ProxyDelhaize, Smatch en Match zijn het duurst. Als je alleen naar de huismerken kijkt, is Boni van Colruyt 25 procent duurder dan de  huismerken van Lidl en Aldi. Los van de prijs, is Bio-planet de favoriete winkel.    [naar artikel]


10. Waarom er grote prijsverschillen tussen huismerken van supermarkten zijn: “100 procent psychologie” (23/11/2018 - Het Belang van Limburg)

Colruyt blijft de goedkoopste supermarktketen, maar wat de prijzen van de huismerken betreft, heeft consumentenorganisatie Test Aankoop grote verschillen, tot 60 procent, vastgesteld tussen de verschillende supermarktketens. [naar artikel]


Newspaper Krantenkoppen Favicon
Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!