In België is het een publiek geheim dat duurdere Leo-koekjes op dezelfde manier worden gemaakt als Olé-koekjes van het ALDI-huismerk. “Maar er zijn nog meer producten die op hetzelfde adres worden gemaakt”, kwamen de Promojagers te weten. Over welke merken gaat het? En zijn dat éxact dezelfde producten in smaak en kwaliteit? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet reageert op wat Gunther Devisch ontdekte. “Dit bekende melkmerk komt uit dezelfde fabriek als dit huismerk.” [naar artikel]
In België is het een publiek geheim dat duurdere Leo-koekjes op dezelfde manier worden gemaakt als Olé-koekjes van het ALDI-huismerk. “Maar er zijn nog meer producten die op hetzelfde adres worden gemaakt”, kwamen de Promojagers te weten. Over welke merken gaat het? En zijn dat éxact dezelfde producten in smaak en kwaliteit? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet reageert op wat Gunther Devisch ontdekte. “Dit bekende melkmerk komt uit dezelfde fabriek als dit huismerk.” [naar artikel]
Nu zagen we al vaak bijzondere dingen in het MMA, maar geef toe: een dubbele knock-out is ook niet alledaags. Volgens Totalprosports.com gebeurde [naar artikel]
16:08 Ahold Delhaize gaat huismerkproducten aankopen via de aankoopcentrale van het oude Ahold. [naar artikel]
Het verschil tussen voedingsproducten van een A-merk en van een huismerk is niet te proeven, hoewel consumenten dat wel verwachten. Dat moet blijken uit een onderzoek van de Gentse universiteit bij een honderdtal mensen naar de smaak van yoghurt. [naar artikel]
Smaakt een potje aardbeienyoghurt van Danone lekkerder dan eentje van Carrefour? Niet per se, bewijst een onderzoek van UGent: in blinde tests we vinden huismerken even lekker als A-merken. Meer nog: A-merken roepen soms negatieve emoties op, bijvoorbeeld wanneer ze de hoge verwachtingen niet kunnen inlossen. [naar artikel]
Het verschil tussen voedingsproducten van een A-merk en van een huismerk is niet te proeven, hoewel consumenten dat wel verwachten. Dat moet alvast blijken uit een onderzoek bij een honderdtal mensen naar de smaak van yoghurt van de Universiteit Gent. "Je smaak wordt beïnvloed door de band die je via reclame hebt met een product." [naar artikel]
De Belgische consument toont bij de aankopen in de supermarkt een toenemende interesse in de huismerken van de ketens. Dat blijkt uit een rapport van het vakblad RetailDetail en het onderzoeksbureau Nielsen, waarin wordt aangegeven dat 86 procent van de klanten in de Belgische supermarkten evenveel of meer huismerken kopen dan één jaar geleden. Slechts […] The post Belgische consument koopt vaker huismerken appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Colruyt maakt zijn reputatie van laagste prijzen ook dit jaar waar, al is het verschil met Albert Heijn en Okay klein. ProxyDelhaize, Smatch en Match zijn het duurst. Als je alleen naar de huismerken kijkt, is Boni van Colruyt 25 procent duurder dan de huismerken van Lidl en Aldi. Los van de prijs, is Bio-planet de favoriete winkel. [naar artikel]
Colruyt blijft de goedkoopste supermarktketen, maar wat de prijzen van de huismerken betreft, heeft consumentenorganisatie Test Aankoop grote verschillen, tot 60 procent, vastgesteld tussen de verschillende supermarktketens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.