Stad Hasselt heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan. Maar heeft het ontwerpbureau leentjebuur gespeeld bij een bedrijf uit Helsinki? Het logo van Finse technologiebedrijf lijkt als twee druppels water op het nieuwe logo van Hasselt. [naar artikel]
De stad Hasselt lanceerde gisteren een nieuw logo en een nieuwe slogan. Na de bekendmaking van het nieuwe logo is er op sociale media echter [naar artikel]
Het nieuwe logo van de stad Hasselt blijft de gemoederen beroeren. Meteen na de lancering ervan in onze krant is er op sociale media veel commotie ontstaan over mogelijk plagiaat. Het logo lijkt immers als twee druppels water op dat van het Finse technologiebedrijf Helsinki. Hasselaar en webdesigner Wouter Vandenneucker steekt nu de draak met het nieuwe logo van zijn stad. Zo creëerde hij de website uheefthet.be, waarop iedereen zijn eigen variant van het logo kan maken. [naar artikel]
Het nieuwe logo van Eén en dat van de Hasseltse stadsradio Hasselt 1 vertonen een opvallende gelijkenis. Het gaat in beide gevallen om een... [naar artikel]
Eerst was er de discussie over de kostprijs van het nieuwe logo van de Stad Hasselt. Vervolgens kwamen er beschuldigingen van plagiaat. Nu blijkt ook de slogan ‘Hasselt heeft het’ niet erg origineel te zijn. Dat klaagt de Bilzerse vzw genaamd ‘Beverst heeft het’ aan. Zij gebruiken de slogan al sinds 1991 en hebben acht jaar geleden zelfs een vzw opgericht met die naam. [naar artikel]
Te duur, plagiaat,... Er is vrijdag al veel gezegd over het nieuwe logo dat het Hasseltse stadsbestuur heeft gekozen. Tijd om de inwoners zelf aan het woord te laten. Wat vinden de Hasselaren zelf van hun nieuw logo? [naar artikel]
Het nieuwe logo van de stad Turnhout lokt een storm van negatieve reacties uit op sociale media. Veel mensen vinden het logo minder leesbaar of vinden het jammer dat er geen hert in te zien is, zoals op het wapenschild. Burgemeester Paul Van Miert (N-VA) had de reacties verwacht: "Een nieuw logo zorgt altijd voor opschudding en maakt iets los bij de mensen", zegt hij op Radio 2 Antwerpen. [naar artikel]
Televisiezender Eén komt in het najaar niet alleen met een nieuwe huisstijl, maar ook met een nieuw logo. Maar niet iedereen is even gelukkig met de vormgeving. Het nieuwe logo, een paarse zeshoek met roze ‘1’ doet wel heel erg denken aan het logo van radiozender Hasselt 1. [naar artikel]
Leuven heeft vanmorgen zijn nieuwe logo voorgesteld. Het is een schijf, een soort van mozaïek die uit diverse kleuren bestaat, met daaronder de naam van de stad. "Fris en eigentijds, zoals Leuven vandaag is", verwoordt burgemeester Ridouani (Vooruit) het. [naar artikel]
Bij de Poolse krant Gazeta.pl keken ze vreemd op toen ze het nieuwe logo van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines onder ogen kregen. Dat lijkt heel sterk op hun eigen logo. Er is contact opgenomen met Brussels Airlines, zo liet Gazeta.pl weten. [naar artikel]
Auteur Ruben Donvil van ‘De Grote oorlog op kleine schaal’ eist excuses voor het plagiaat van Glabbeeks burgemeester Peter Reekmans (Dorpspartij). [naar artikel]
De operatie om van Hasselt een sterk merk te maken heeft veel meer gekost dan de 115.000 euro die in juni 2017 werd gecommuniceerd bij de lancering van het veelbesproken logo. De teller staat momenteel al op 246.866 euro en tikt nog door. Bovendien bleek de implementering van het nieuwe logo voor Hasselt binnen de stadsdiensten chaotisch te verlopen omdat er geen huisstijlhandboek was voorzien. Dat moest achteraf bij een ander bureau nabesteld worden voor 29.500 euro. [naar artikel]
De vereniging Beverst heeft het stapt dan toch niet naar de rechter. Ze kwamen in opspraak tegen de stad Hasselt na het verschijnen van hun nieuwe logo en slogan. Want de Bilzerse vereniging heeft al sinds 1991 de baseline: Beverst heeft het. De leden hadden wel enkele afspraken met hun advocaat om te zien wat er juridisch mogelijk was. [naar artikel]
De ‘hoofdstad van de smaak’ bestaat niet meer. Vanaf vandaag gaat Hasselt door het leven met de slogan (en het logo): Hasselt Heeft Het. Terwijl ze aanvankelijk niet eens op zoek waren naar een nieuw uithangbord toen ze communicatiespecialist Wim Weetjens inschakelden. “We wilden onderzoeken hoe Hasselaren denken over Hasselt vandaag en wat ze in de toekomst willen”, zegt burgemeester Nadja Vananroye. Meer leiderschap, krachtig en efficiënt bleken de werkpunten. Dat is nu gegoten in een strak logo: zwart en wit, met een grote H en een punt erachter. “Omdat wij Hasselt zijn, de hoofdstad van Limburg. Punt uit.” [naar artikel]
Nadja Vananroye (CD&V) heeft zaterdagnamiddag de eed afgelegd als nieuwe burgemeester van Hasselt. Ze deed dat in de ambtswoning van de Limburgse gouverneur Herman Reynders. In haar dankwoord zei Vananroye dat het een hele eer is om voor de Hasselaren en de bezoekers van de stad te mogen zorgen. [naar artikel]
Vrijdag hebben de zeven campussen van de KT-scholengroep in Hasselt het nieuwe logo en ook de vernieuwde huisstijl in gebruik genomen. Dat gebeurde in elk van de scholen waar de 2.100 kinderen hebben deelgenomen aan activiteiten die leidden naar het nieuwe logo. [naar artikel]
De stad Beringen heeft vanaf donderdag een nieuw logo. Het stadsbestuur wil op deze manier de stadsdiensten en het OCMW als één geheel voorstellen aan de Beringenaar. [naar artikel]
De stad Hasselt nodigt negen omliggende gemeenten uit om te spreken over een fusie. Opvallend is dat Genk één van die gemeenten is en dat Hasselt in die nieuwe fusiestad zou groeien tot 285.000 inwoners. Hasselt zou dan, na Antwerpen, de grootste stad van Vlaanderen worden. Burgemeester Steven Vandeput heeft vanochtend een brief gestuurd naar zijn collega's van Zonhoven, Genk, Diepenbeek, Kortessem, Wellen, Alken, Nieuwerkerken, Herk-de-Stad, Lummen en Heusden-Zolder. Volgens de burgemeester ligt het bal nu in het kamp van die gemeenten. Het is aan hen om te bepalen of ze meedoen. [naar artikel]
De stad Beringen zet belangrijke stappen in zowel beeldvorming met een nieuw logo voor stad en OCMW Beringen, als in dienstverlening met een vernieuwde stedelijke website gekoppeld aan een performant thuisloket. [naar artikel]
Kunstencampus Hasselt, de thuisbasis van de stedelijke academie voor schone kunsten en het stedelijk conservatorium voor muziek woord en dans, heet vanaf nu knst.hasselt. Zaterdag kan kennis gemaakt worden met de nieuwe aanpak. [naar artikel]
Vanaf 2 september start het najaar van één niet alleen met een hele hoop nieuwe programma’s, ook het logo werd vernieuwd. Bij de Limburgse radio... [naar artikel]
Hasmik Nersesyan moet het logo van haar toekomstige koffiebar Coffee Rocks in Hasselt aanpassen. De onderneemster verloor een proces tegen de machtige Amerikaanse keten van koffiehuizen Starbucks, die vond dat Hasmiks logo – dat nog niet eens te zien was in het Hasseltse straatbeeld – te veel op het hunne leek. “We vonden nochtans dat ons logo erg verschilde, want het onze is oranje en het hunne groen. Enkel de cirkel is vergelijkbaar”, zegt Hasmik. [naar artikel]
Bij de start van de Hasseltse gemeenteraad dinsdagavond hebben een tiental sympathisanten van Sporting Hasselt actie gevoerd. Ze staken bommetjes af, om hun ongenoegen te uiten over het feit dat de stad hen geen volledig nieuwe infrastructuur aanbiedt. [naar artikel]
In Hasselt stelt GO!-scholengroep 16 straks haar nieuwe logo officieel voor maar nu al zijn alle scholen er mee uitgerust. GO! next met als baseline ‘Limburgs next level onderwijs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.