De stad Hasselt lanceerde donderdag een nieuw logo en een nieuwe slogan. Na de bekendmaking van het nieuwe logo is er op sociale media echter commotie ontstaan. Het nieuwe logo van de stad Hasselt zou namelijk sprekend lijken op dat van technologiebedrijf Houston in Finland. Burgemeester van Hasselt, Nadja Vananroye (CD&V), is verbaasd maar spreekt niet van plagiaat. [naar artikel]
Stad Hasselt heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan. Maar heeft het ontwerpbureau leentjebuur gespeeld bij een bedrijf uit Helsinki? Het logo van Finse technologiebedrijf lijkt als twee druppels water op het nieuwe logo van Hasselt. [naar artikel]
Eerst was er de discussie over de kostprijs van het nieuwe logo van de Stad Hasselt. Vervolgens kwamen er beschuldigingen van plagiaat. Nu blijkt ook de slogan ‘Hasselt heeft het’ niet erg origineel te zijn. Dat klaagt de Bilzerse vzw genaamd ‘Beverst heeft het’ aan. Zij gebruiken de slogan al sinds 1991 en hebben acht jaar geleden zelfs een vzw opgericht met die naam. [naar artikel]
Het nieuwe logo van de stad Hasselt blijft de gemoederen beroeren. Meteen na de lancering ervan in onze krant is er op sociale media veel commotie ontstaan over mogelijk plagiaat. Het logo lijkt immers als twee druppels water op dat van het Finse technologiebedrijf Helsinki. Hasselaar en webdesigner Wouter Vandenneucker steekt nu de draak met het nieuwe logo van zijn stad. Zo creëerde hij de website uheefthet.be, waarop iedereen zijn eigen variant van het logo kan maken. [naar artikel]
Te duur, plagiaat,... Er is vrijdag al veel gezegd over het nieuwe logo dat het Hasseltse stadsbestuur heeft gekozen. Tijd om de inwoners zelf aan het woord te laten. Wat vinden de Hasselaren zelf van hun nieuw logo? [naar artikel]
Televisiezender Eén komt in het najaar niet alleen met een nieuwe huisstijl, maar ook met een nieuw logo. Maar niet iedereen is even gelukkig met de vormgeving. Het nieuwe logo, een paarse zeshoek met roze ‘1’ doet wel heel erg denken aan het logo van radiozender Hasselt 1. [naar artikel]
Het nieuwe logo van Eén en dat van de Hasseltse stadsradio Hasselt 1 vertonen een opvallende gelijkenis. Het gaat in beide gevallen om een... [naar artikel]
De operatie om van Hasselt een sterk merk te maken heeft veel meer gekost dan de 115.000 euro die in juni 2017 werd gecommuniceerd bij de lancering van het veelbesproken logo. De teller staat momenteel al op 246.866 euro en tikt nog door. Bovendien bleek de implementering van het nieuwe logo voor Hasselt binnen de stadsdiensten chaotisch te verlopen omdat er geen huisstijlhandboek was voorzien. Dat moest achteraf bij een ander bureau nabesteld worden voor 29.500 euro. [naar artikel]
Het Havenbedrijf Antwerpen wilde ons de kostprijs eerst niet verklappen, tot de Vlaamse transparantiewaakhond ingreep. Het nieuwe logo van het Havenbedrijf, dat bewust niet veel verschilt van het vorige, kostte voorlopig al 430.000 euro. [naar artikel]
Bij de Poolse krant Gazeta.pl keken ze vreemd op toen ze het nieuwe logo van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines onder ogen kregen. Dat lijkt heel sterk op hun eigen logo. Er is contact opgenomen met Brussels Airlines, zo liet Gazeta.pl weten. [naar artikel]
Vrijdag hebben de zeven campussen van de KT-scholengroep in Hasselt het nieuwe logo en ook de vernieuwde huisstijl in gebruik genomen. Dat gebeurde in elk van de scholen waar de 2.100 kinderen hebben deelgenomen aan activiteiten die leidden naar het nieuwe logo. [naar artikel]
De ‘hoofdstad van de smaak’ bestaat niet meer. Vanaf vandaag gaat Hasselt door het leven met de slogan (en het logo): Hasselt Heeft Het. Terwijl ze aanvankelijk niet eens op zoek waren naar een nieuw uithangbord toen ze communicatiespecialist Wim Weetjens inschakelden. “We wilden onderzoeken hoe Hasselaren denken over Hasselt vandaag en wat ze in de toekomst willen”, zegt burgemeester Nadja Vananroye. Meer leiderschap, krachtig en efficiënt bleken de werkpunten. Dat is nu gegoten in een strak logo: zwart en wit, met een grote H en een punt erachter. “Omdat wij Hasselt zijn, de hoofdstad van Limburg. Punt uit.” [naar artikel]
Kunstencampus Hasselt, de thuisbasis van de stedelijke academie voor schone kunsten en het stedelijk conservatorium voor muziek woord en dans, heet vanaf nu knst.hasselt. Zaterdag kan kennis gemaakt worden met de nieuwe aanpak. [naar artikel]
Vanaf 2 september start het najaar van één niet alleen met een hele hoop nieuwe programma’s, ook het logo werd vernieuwd. Bij de Limburgse radio... [naar artikel]
Hasmik Nersesyan moet het logo van haar toekomstige koffiebar Coffee Rocks in Hasselt aanpassen. De onderneemster verloor een proces tegen de machtige Amerikaanse keten van koffiehuizen Starbucks, die vond dat Hasmiks logo – dat nog niet eens te zien was in het Hasseltse straatbeeld – te veel op het hunne leek. “We vonden nochtans dat ons logo erg verschilde, want het onze is oranje en het hunne groen. Enkel de cirkel is vergelijkbaar”, zegt Hasmik. [naar artikel]
Een reclamebureau werd ingeschakeld. Hasselt moest dringend meer leiderschap, kracht en efficiëntie uitstralen na de turbulente jaren. Ruim honderdduizend euro later werd ‘Hasselt heeft het’ de nieuwe stadsslogan en een hoofdletter H met een punt het nieuwe (geplagieerde) logo. Maar wat heeft de Limburgse hoofdstad dan precies? Een ding alvast: een imagoprobleem. [naar artikel]
De N-VA wil volledige opheldering over de 115.000 euro, die het schepencollege van Hasselt heeft uitgegeven aan het nieuwe logo van de stad. “We zitten nog met veel vragen”, zegt oppositieleider Steven Vandeput. Hij kan maar 80.000 euro terugvinden en vraagt zich af waar het overige geld naar toe is. Ook had de gemeenteraad er zich moeten over uitspreken, en dat is niet gebeurd, klinkt het. [naar artikel]
In Hasselt stelt GO!-scholengroep 16 straks haar nieuwe logo officieel voor maar nu al zijn alle scholen er mee uitgerust. GO! next met als baseline ‘Limburgs next level onderwijs. [naar artikel]
Algemeen directeur Patrick Janssens kwam tijdens de ploegpresentatie nog eens terug op het nieuwe Genkse logo. “Ik ben vooral tevreden dat onze supporters hier zo’n mooie rol in gespeeld hebben. Ze hebben het logo geadopteerd en gelanceerd, dat is mooi. Het logo verwijst ook naar deze regio met een groots mijnverleden.” Dat het nieuwe logo aanslaat, kan het best worden afgeleid uit de verkoop van allerlei gadgets in de fanshop. [naar artikel]
Universiteit Hasselt heeft sinds vandaag een nieuw gezicht: Tien jaar na een nieuwe naam en een nieuwe huisstijl is er nu ook een nieuw logo voorgesteld. Strak, duidelijk en met de bedoeling om de 'universiteit van vandaag te zijn'. Aldus rector luc de schepper. [naar artikel]
BMW vervangt na 23 jaar het bekende logo en komt met een nieuwe, lichtere editie. Het Beierse automerk BMW heeft al enkele versies gehad van het logo. Tijdens de voorstelling van de nieuwe elektrische i4, een berline, blijkt BMW in 2020 ook weer klaar voor een restyling. Hieronder kan u de conceptbeelden van de i4 […] The post BMW onthult nieuw logo appeared first on Business AM. [naar artikel]
De vereniging Beverst heeft het stapt dan toch niet naar de rechter. Ze kwamen in opspraak tegen de stad Hasselt na het verschijnen van hun nieuwe logo en slogan. Want de Bilzerse vereniging heeft al sinds 1991 de baseline: Beverst heeft het. De leden hadden wel enkele afspraken met hun advocaat om te zien wat er juridisch mogelijk was. [naar artikel]
De bouwvergunning voor de bouw van een nieuwe moskee in Hasselt is door de stad goedgekeurd. Midden 2018 start de Hasseltse Badr-moskee met de bouw van één van de grootste moskeeën van Vlaanderen. De totale kostprijs wordt geschat op twee miljoen euro die de moskee bij de gelovigen hoopt te verzamelen. “De moskee die er nu staat is simpelweg te klein”, zegt voorzitter Mohamed El Oulhadj. In de nieuwe moskee zullen tot 4.000 gelovigen kunnen bidden, op de parkeerplaats kunnen zo’n 160 auto’s staan. [naar artikel]
Van Celine tot Calvin Klein en Burberry, tal van modehuizen hebben de afgelopen maanden hun logo veranderd. Opvallend daarbij is dat al die logo’s... [naar artikel]
De werkelijke kostprijs van de vaccinatiecampagne tegen covid-19 in Vlaanderen bedroeg 44,63 euro per persoon. Bij de start van de campagne was nog uitgegaan van een kostprijs van 61,85 euro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.