De Brusselse openbaar vervoersmaatschappij MIVB lanceert een chatbot waar Brusselaars en toeristen 24 op 24 uur terecht kunnen met vragen over activiteiten in de hoofdstad en de toegankelijkheid met het openbaar vervoer. Twee figuurtjes, Kat en Gorik, begeleiden de reizigers in het Nederlands, Frans of Engels. [naar artikel]
Over de coronacrisis circuleert veel foute informatie. Daarom lanceert VRT NWS op Facebook Messenger een chatbot - een geautomatiseerde chatpartner - die je op gelijk welk moment kan raadplegen. Die geeft op al je vragen correcte informatie, die grondig gecheckt is. De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met het Gentse start-upbedrijf Bothrs. VRT-journalist Tim Verheyden gaf een eerste kijk op de chatbot in het Eén-programma "Vandaag" bij Danira Boukhriss Terkessidis. [naar artikel]
Antwerpen heeft een nieuw initiatief gelanceerd om toeristen die met vragen zitten in contact te brengen met "locals" die hen kunnen helpen met tips of hun favoriete adresjes. Het heet "Ask Antwerp", een chatbot binnen Facebook Messenger. [naar artikel]
13:21 Het juridisch adviesbureau De Juristen lanceert onder de naam Lee & Ally de eerste Europese juridische chatbot. [naar artikel]
De provincie Antwerpen heeft ‘Tripfixer’ gelanceerd, een chatbot die bezoekers gepersonaliseerde tips geeft over het aanbod van ruim 14.000 activiteiten in de provincie. Je kan de chatbot ook raadplegen op de Wat te doen-pagina van onze website. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB lanceert een app waarmee het burgers wil warm maken voor een job als buschauffeur. Met de app,... [naar artikel]
17:17 Google lanceert Bard, zijn concurrent voor de chatbot ChatGPT. Voorlopig gaat het bedrijf alleen in de VS en het VK van start. [naar artikel]
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB lanceert op 1 februari een “coronaticket”. Dat is een flexibel ticket om gebruik te maken van het openbaar vervoer in Brussel. De MIVB wil met het initiatief tegemoet komen aan de grote vraag naar meer flexibiliteit bij reizigers. Dat vertelt An Van hamme van MIVB bij de Inspecteur. [naar artikel]
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB lanceert een nieuwe mobiele app. Die combineert een reiswegplanner met de wachttijden aan de haltes. De gratis app is vollediger geworden en personaliseerbaar. [naar artikel]
09:22 Het Chinese techconglomeraat is van plan een eigen AI-chatbot in al zijn diensten in te bouwen. Intussen wil de Chinese overheid veiligheidscontroles invoeren voor nieuwe AI-toepassingen kunnen gelanc... [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB lanceert maandag een app waarmee het burgers wil warm maken voor een job als buschauffeur. Met de app, SimBus, wil de MIVB laten ervaren hoe het echt is om buschauffeur te zijn. De MIVB is dit jaar nog op zoek naar een vijftigtal chauffeurs. [naar artikel]
20:33 De Amerikaanse e-commercereus Amazon mengt zich in de AI-strijd met een slimme chatbot die kan programmeren en teksten schrijven. Q moet de concurrentie aangaan met Microsoft en Google, die al eigen d... [naar artikel]
KBC lanceert begin volgende maand de eerste toepassingen van zijn digitale assistente Kate op de Belgische markt. De chatbot die... The post Dit worden de eerste toepassingen van KBC’s chatbot Kate appeared first on Business AM. [naar artikel]
Occasionele reizigers en toeristen die niet over een MOBIB-kaart beschikken kunnen vanaf nu hun rit op het MIVB-net in Brussel contactloos betalen met hun bankkaart of smartphone. Dat is een gemakkelijke en snelle betaalwijze om op het net te reizen. [naar artikel]
Het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) gaat inzetten op artificiële intelligentie (AI). De organisatie wil niet alleen ondernemingen aansporen om meer met AI te doen, het lanceert zelf ook een nieuwe chatbot. Erwin Van de Mosselaer, directeur bij het contact center van VLAIO, vertelt er meer over. Beluister hier het volledige interview met Erwin […] [naar artikel]
Microsoft heeft zijn veelbesproken AI-chatbot gelanceerd in zijn smartphone-apps voor Android en iOS. Dat meldt het softwarebedrijf in een blogbericht. Enkel leden van een ruime testgroep kunnen er al gebruik van maken. Intussen zitten volgens het bedrijf al een miljoen mensen in het previewprogramma. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft vanavond een nieuw initiatief gelanceerd om toeristen die met vragen zitten in contact te brengen met 'locals'. Zij kunnen... [naar artikel]
Gorik Vandermeulen (35) uit Bree, sales manager bij BMW Beliën Pelt en Lommel [naar artikel]
Betalende gebruikers van de Snapchat-applicatie kunnen deze week kennis maken met My AI, een nieuwe chatbot die volgens het bedrijf onder meer hulp kan bieden bij het kiezen van een verjaardagscadeau voor je beste vriend of bij het plannen van een weekendje weg. De chatbot draait op dezelfde technologie als de veelbesproken ChapGPT-bot van OpenAI. Op termijn zou My AI beschikbaar moeten worden voor alle 750 miljoen gebruikers van Snapchat. [naar artikel]
De Spaanse stad Benidorm lanceert een nieuwe all-in formule die toeristen moet terugbrengen naar de toeristische trekpleister. Die speelde sinds... The post Stad Benidorm lanceert bijna wanhopige all-in formule om toeristen te lokken appeared first on Business AM. [naar artikel]
In opdracht van Jaguar Nederland heeft Adeptiv Lab een chatbot ontwikkeld die het makkelijker maakt om proefritten aan te vragen. De chatbot heeft geresulteerd in een verhoging van 40 procent in het aantal proefritaanvragen voor de I-PACE, een volledig elektrische auto. Dat meldt vaknieuwssite Emerce. Bezoekers van de website kunnen zowel via de mobiele als […] The post Chatbot bezorgt Jaguar 40 procent meer testritten appeared first on Business AM. [naar artikel]
16:44 Google lanceert zijn nieuwsdienst News Showcase in België. Gebruikers kunnen er een selectie journalistieke artikels uit Franstalige media raadplegen. [naar artikel]
De chatbot van xAI, het nieuwe bedrijf van Elon Musk, heet Grok en zal “pikante vragen beantwoorden die de meeste andere AI-systemen weigeren”. [naar artikel]
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB lanceert "Voices of Brussels". Een elektrische bus zal een aantal dagen rondrijden om berichten voor familie en vrienden die in Brussel wonen of werken, letterlijk aan hen te bezorgen. [naar artikel]
11:51 Na Belfius kondigt nu ook KBC de lancering aan van 'multibancaire' diensten binnen zijn mobilebankingapp. Concreet zullen KBC-klanten hun zichtrekening bij vier andere banken kunnen raadplegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.