Volkswagen, Daimler en BMW zijn overeengekomen om de software van meer dan 5 miljoen dieselwagens te updaten. Daarmee hoopt het een streep te kunnen trekken onder het dieselschandaal dat de sector al jaren treft. [naar artikel]
Het gaat om dieselwagens die voldoen aan de Euro 5- en Euro 6-emissienorm. In heel Europa roept de Duitse autobouwer Daimler drie miljoen dieselwagens van Mercedes terug. [naar artikel]
Dieselauto's zijn voorlopig niet verbannen uit diverse Duitse steden, maar vijf miljoen oudere wagens moeten wel nieuwe software krijgen. Dat is de uitkomst van de 'Dieseltop', een overleg tussen autobouwers en de Duitse regering. [naar artikel]
De Volkswagen-groep is bereid om in Duitsland nog een miljoen dieselwagens extra een software-update te geven zodat ze minder uitstoten. Die [naar artikel]
De Duitse luxewagenbouwer BMW roept 11.700 dieselwagens terug, omdat die uitgerust werden met de verkeerde motoremissiesoftware. Het... [naar artikel]
De Duitse regering heeft donderdag een reglementering aangenomen om te trachten het verbod op oudere dieselwagens in stadscentra te beperken, nu steeds meer steden in Duitsland die wagens moeten bannen. Heel wat Duitse politici trekken ten strijde tegen de antidieselmaatregelen, die gehekeld worden door de autobouwers en automobilisten. Volgens de Duitse regering is het verbieden […] Het bericht Duitse regering neemt reglementering aan om verbod op oudere dieselwagens te omzeilen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Daimler, die ervan verdacht wordt sjoemelsoftware in een deel van zijn wagens te hebben ingebouwd, heeft dinsdag aangekondigd dat het in Europa meer dan 3 miljoen dieselwagens terugroept van het merk Mercedes-Benz. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Daimler, die ervan verdacht wordt sjoemelsoftware in een deel van zijn wagens te hebben ingebouwd, heeft dinsdag aangekondigd dat het in Europa meer dan 3 miljoen dieselwagens terugroept van het merk Mercedes-Benz. [naar artikel]
Het Europees Parlement bezegelde op Valentijnsdag het verbod op de verkoop van nieuwe benzine- en dieselwagens van 2035. Maar dat leidt tot protest van de Duitse deelstaat Beieren. In het nieuws: Markus Söder (CSU), de minister-president van Beieren, is duidelijk op Twitter. De Duitse deelstaat ziet de snelle uitdoving van benzine- en dieselwagens niet zitten. […] [naar artikel]
De Duitse regering wil dat tot 12 miljoen dieselauto's terug worden geroepen zodat ze nieuwe software kunnen krijgen. Dat hebben bronnen vandaag [naar artikel]
Dankzij een beslissing van het hoger gerechtshof in Leipzig zouden de 15 miljoen dieselwagens in Duitsland binnenkort wel eens kunnen verdwijnen. De aandelen op de Duitse markt stuikten in elkaar toen het nieuws bekend raakte. Als het van de Duitse regering afhangt zullen miljoenen mensen binnenkort moeten overschakelen naar een meer milieuvriendelijke wagen. Steden als […] [naar artikel]
De Duitse autobouwer BMW moet in Duitsland ruim 11.000 auto's terugroepen. De beslissing van de Duitse toezichthouder Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) van eerder deze maand is vandaag bekendgemaakt. De auto's van de types 750 en M550 hebben illegale software. [naar artikel]
Volkswagen moet zich maandag verantwoorden in een eerste grote rechtszaak in Duitsland. De regionale rechtbank van Braunschweig buigt zich dan over de vraag of de Duitse autobouwer de financiële markten niet vroeger had moeten inlichten over het gesjoemel met de uitstoot van dieselwagens. [naar artikel]
De Duitse autofabrikant Mercedes-Benz heeft in Sindelfingen, ten zuidwesten van Stuttgart, een nieuw softwarecentrum geopend. Met de investering in de nieuwe Electric Software Hub is een bedrag van 200 miljoen euro gemoeid. Het project vertegenwoordigt de meest recente investering van Mercedes-Benz in de versterking van zijn interne softwarecapaciteit. Over twee jaar wil de Duitse autogroep […] [naar artikel]
Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar zijn in België 46.146 nieuwe dieselwagens ingeschreven. Het gaat om een daling met 25,9 procent ten opzichte van de eerste drie maanden van 2018. Dat blijkt woensdag uit cijfers van ACEA, de koepel van Europese autobouwers. In de Europese Unie daalde het aantal inschrijvingen van nieuwe dieselwagens met 17,9 procent, tot bijna 1,29 miljoen. [naar artikel]
Er zijn dit jaar voor het eerst meer nieuwe elektrische dan dieselwagens ingeschreven in Europa. In de periode van januari tot en met oktober werden in de Europese Unie 1,23 miljoen volledig elektrische wagens ingeschreven, tegenover 1,22 miljoen dieselwagens. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van de sectorkoepel ACEA. De elektrische wagens zijn in Europa ondertussen goed voor een marktaandeel van 14 procent. [naar artikel]
Er zijn dit jaar voor het eerst meer nieuwe elektrische dan dieselwagens ingeschreven in Europa. In de periode van januari tot en met oktober werden in de Europese Unie 1,23 miljoen volledig elektrische wagens ingeschreven, tegenover 1,22 miljoen dieselwagens. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van de sectorkoepel ACEA. De elektrische wagens zijn in Europa ondertussen goed voor een marktaandeel van 14 procent. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.