Nog tot en met woensdag verkoopt Delhaize Nespresso-capsules. Van een stunt gesproken. Want al sinds de start in 1986 laat de Zwitserse koffiebrander de supermarkten links liggen en zweert de Nestlé-dochter bij rechtstreekse verkoop aan klanten via zijn eigen webshop of netwerk van Nespresso-boetieks. Alsof de stunt nog niet straf genoeg is, trakteert Delhaize zijn SuperPlus-kaarthouders zelfs op een “2 kopen, 2 gratis”-promo. [naar artikel]
Met het oog op duurzaamheid lanceert koffiemerk Nespresso een nieuwigheid: composteerbare capsules. [naar artikel]
De handelsrechtbank van Brussel heeft een beschermingsstatuut van de koffiecapsules van het bekende merk Nespresso vernietigd. Dat schrijft ‘De Tijd’. De uitspraak zet mogelijk de deur open voor andere koffiemerken om ook capsules op de markt te brengen die in de Nespresso-machines passen. [naar artikel]
Twintig paletten Nespresso capsules en koffietoestellen werden gestolen uit een loods in de Gentse haven. Het doel was om die in Marokko door te verkopen. Camerabeelden leidden de speurders naar een werknemer van het havenbedrijf. Samen met zijn vader stond hij woensdag voor de rechter. [naar artikel]
De handelsrechtbank van Brussel heeft een beschermingsstatuut van de koffiecapsules van het bekende merk Nespresso vernietigd. Dat schrijft De [naar artikel]
Twintig paletten Nespresso capsules en koffietoestellen werden gestolen uit een loods in de Gentse haven. Het doel was om die in Marokko door te verkopen. Camerabeelden leidden de speurders naar een werknemer van het havenbedrijf. Samen met zijn vader stond hij woensdag voor de rechter. [naar artikel]
Als wereldster George Clooney het gezicht is van jouw koffiemerk, dan kan je al eens inzetten op exclusiviteit. Nespresso houdt daarom al jaren hun koffie uit de rekken van supermarktketens of buurtwinkels. Ze gaan zelfs verder, de capsules zijn enkel in hun schaarse eigen winkels te koop of in hun webshop. Toch kwam er onlangs een eind aan die exclusiviteit, of toch voor even. De Belgische supermarktketen Delhaize zette Nespresso schaakmat en bood de capsules aan in hun winkelrekken en dat met hoge kortingen. Gevolg: een stormloop naar Delhaize en een misnoegd koffiebedrijf. [naar artikel]
Autobestuurders op een snelweg in de Oost-Franse stad Mulhouse kregen een aangename verrassing. Een vrachtwagen verloor na een ongeval zijn lading Nespresso-capsules, waarna talloze personen zoveel mogelijk dozen koffie probeerden mee te nemen. [naar artikel]
00:31 Het Belgische bedrijf Belmoca ontwikkelde een aluminium koffiecapsule compatibel met Nespresso-apparaten. [naar artikel]
George 'Nespresso' Clooney moet opletten: er zijn namelijk koffiecapsules op de markt die biologisch afbreekbaar zijn. [naar artikel]
Nespresso, de nummer één op de markt van de koffiecapsules, heeft een deal gesloten met het Australische mijnontginningsbedrijf Rio Tinto om tegen 2020 alleen nog duurzame koffiecapsules op de markt te brengen. [naar artikel]
08:16 Belgen kochten vorig jaar evenveel koffie in capsules als klassieke filterkoffie. Daardoor steekt Nespresso-maker Nestlé voor het eerst in zijn geschiedenis Douwe Egberts voorbij. ‘Door de coronacrisi... [naar artikel]
Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling brengt Nespresso begin volgend jaar papieren, composteerbare koffiecapsules voor thuisgebruik op de markt. Deze capsules zullen compatibel zijn voor de Nespresso Original Machines en vanaf het voorjaar eerst op de Franse en Zwitserse markt te koop zijn. Hoe werkt zo’n capsule? En moet de rest van de wereld nog lang wachten om zélf te testen? [naar artikel]
Wereldkoffiedag op 1 oktober is de perfecte gelegenheid om eens te kijken wélke koffie we het meest drinken. Belgen drinken vandaag meer koffie uit capsules dan filterkoffie. Het succes van Nespresso en Dolce Gusto is natuurlijk de supermarkten niet ontgaan: ze brachten allemaal hun éigen versies op de markt. Koffie-expert en wereldkampioen Latte Art Peter Hernou doet voor ons de test: welke van deze 10 koffiecapsules uit de supermarkt zorgt voor het lekkerste kopje koffie? [naar artikel]
In een poging om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen, start Nespresso binnenkort met een proefproject waarbij koffiedrinkers hun gebruikte capsules naar het containerpark kunnen terugbrengen. Vandaag wordt in ons land nauwelijks 25 procent van de aluminium cups ingezameld. Limburg.net is voorstander. “Met ons Optimo-project is zelfs inzameling aan huis mogelijk”, zegt directeur Kris Somers van Limburg.net. [naar artikel]
De daklozenorganisatie Samusocial zou in 2016 liefst 10.584 euro aan Nespresso-capsules hebben uitgegeven. Dat staat in het auditrapport van de Inspectie Financiën. Deze week staan de laatste verhoren van de parlementaire onderzoekscommissie rond de vzw gepland. De parlementaire onderzoekscommissie rond Samusocial heeft afgelopen dinsdag een rapport afgeleverd op vraag van Brussels minister van Overheidsbeleid Didier […] The post Samusocial gaf meer dan 10.000 euro aan Nespresso-capsules appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Om de maar liefst 200 soorten koffiecapsules en -pads die de supermarkten aanbieden voor Nespresso-, Dolce Gusto- en Senseo-toestellen te... [naar artikel]
In de zomer is een dampende hete kop koffie toch net een tikje minder aantrekkelijk. Gelukkig kwam een geniaal brein ooit op het idee voor... [naar artikel]
De omzet van pods wordt voor de koffieverkoop snel de belangrijkste bron van inkomsten. Dat heeft de Britse krant The Times gemeld. Er wordt aan toegevoegd dat het fenomeen tegelijkerheid de vrees voor een nieuw milieuprobleem doet stijgen. Miljoenen capsules dreigen immers bij het afval terecht te komen. Producent Nespresso zegt inspanningen te doen om […] The post Succes koffiecapsules bedreigt het milieu appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Nu zowat elk koffiemerk compatibele capsules maakt, biedt de bedenker van het origineel weerwerk met exclusiviteit. Dat gaat van koffiemelanges in limited editions tot samenwerking met grote namen. [naar artikel]
Om de verkoop van hun cups te stimuleren, creëert Nespresso voor hun verkopers de mogelijkheid om Nespresso-expert te worden. Wat ze daarvoor moeten doen? Op één jaar tijd 1.000 cups kopen en weer verkopen. Dat deed ook ijssalon-uitbater Marc Vangrootloon uit Sint-Truiden, maar Nespresso beweert dat hij het target niet haalde. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.