Naar aanleiding van verschillende dodelijke ongevallen afgelopen weekend, luidt Antwerps gouverneur Cathy Berx de alarmklok over het hoge aantal verkeersslachtoffers dit jaar. “Bijkomende strenge maatregelen zijn dringend en noodzakelijk”, vindt Berx. “Maatregelen die het materieel onmogelijk maken om nog langer een auto te besturen wanneer men onder invloed is. Een alcoholslot en automatische snelheidsbegrenzer voor elke auto zijn het absolute minimum.” [naar artikel]
Naar aanleiding van verschillende dodelijke ongevallen afgelopen weekend, luidt Antwerps gouverneur Cathy Berx de alarmklok over het hoge aantal verkeersslachtoffers dit jaar. [naar artikel]
Antwerpen experimenteert met een voetgangerslicht dat toont hoeveel mensen voor u netjes gewacht hebben tot het groen was. Tegelijk worden er quizvragen getoond om het wachten aangenamer te maken. Dit proefproject moet het aantal verkeersdoden doen dalen. [naar artikel]
Als het zo voortgaat, zullen we op het einde van dit jaar meer dan tien dodelijke verkeersslachtoffers meer tellen dan in 2016 in de provincie Antwerpen. “De cijfers lijken nu al dramatisch”, zegt gouverneur Cathy Berx. “Bijkomende strenge maatregelen zijn nodig. We kunnen niet blijven wachten.” [naar artikel]
Naar aanleiding van verschillende dodelijke ongevallen afgelopen weekend, luidt Antwerps gouverneur Cathy Berx de alarmklok over het hoge aantal verkeersslachtoffers dit jaar. [naar artikel]
08:06 In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen met 13 procent, al stierven er nog altijd 640 mensen door ongevallen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Het lukt maar niet om het aantal verkeersdoden te doen dalen. In 2022 stierven 521 mensen op de weg. dat waren er 37 meer dan in 2021. Onrustbarend is dat ongeveer een op de drie slachtoffers een zwakke weggebruiker was. Nog nooit verongelukten zo veel fietsers, voetgangers en steppers. Maar hoe komt dat? En vooral, hoe kunnen we dat moordende verkeer stoppen? [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op een jaar tijd met maar liefst 13 procent gedaald. Vorig jaar stierven 640 mensen na een ongeval, een decennium geleden ging het nog om ongeveer 1.000 dodelijke slachtoffers. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
3.101 verkeersdoden in één jaar, dat is het trieste record uit 1972. Zo’n vijfenveertig jaar en tientallen ingrijpende maatregelen later, werd dat aantal vorig jaar teruggebracht naar 640. Een nieuw record, want nooit zijn er zo weinig verkeersdoden gevallen. “Willen we nóg verder dalen, dan gaan we het stuur uit handen moeten geven”, zeggen verkeersexperts. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is in 2018 ongeveer stabiel gebleven. Waar er in 2017 in totaal 609 mensen stierven waren er dat vorig jaar 604, dat zegt Belgisch statistiekbureau Statbel. Het zijn vooral twintigers die het leven laten bij verkeersongevallen. [naar artikel]
De chaos regeert. Nadat gouverneur Cathy Berx gisteren een Antwerps verbod op ploegsporten voor mensen boven de 18 jaar aankondigde, is het nog... [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Gistermiddag trok West-Vlaams gouverneur Decaluwé aan de alarmbel: in 2018 zou een record van 7020 'transmigranten' zijn opgepakt. Navraag bij de gouverneur leert echter dat hij niet weet over hoeveel migranten het gaat. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.