Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Het Amerikaans Congres heeft meer dan 3.500 Facebook- en Instagram-advertenties vrijgegeven die mee de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 beïnvloed hebben. Deze advertenties werden allemaal vanuit Rusland geplaatst. Facebook gaf die informatie aan het Congres zo dat die een beter beeld kan schetsen over de Russische inmening. [naar artikel]
Tijdens een Facebook Live-event maakte Facebook-CEO Mark Zuckerberg vanavond bekend dat het sociaal netwerk zal samenwerking met de Amerikaanse [naar artikel]
Facebook verkocht tijdens de presidentscampagnes meer dan 3000 advertenties aan een Russische trollfarm. Het deelt nu alle informatie over die advertenties aan het Amerikaanse Congres, liet Mark Zuckerberg in een live video weten. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook zegt in een blogpost vanavond dat het na diepgaand onderzoek voor 100.000 dollar aan Russische politieke advertenties heeft ontdekt die [naar artikel]
Facebook heeft tijdens de Amerikaanse verkiezingen van vorig jaar voor 100.000 dollar aan politieke advertenties verkocht aan pro-Russische 'trolls' die zich op het kiespubliek in de VS richtten. Dat heeft de sociaalnetwerksite verklaard tegenover het Amerikaanse Congres, meldt de Washinton Post. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Facebook heeft vanaf de Amerikaanse verkiezingen van vorig jaar tot mei 2017 voor 100.000 dollar aan politieke advertenties verkocht aan pro-Russische 'trolls' die het Amerikaanse publiek wilden beïnvloeden. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf bekendgemaakt. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
Facebook overweegt in de dagen voorafgaand aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen politieke advertenties van het socialmediaplatform te weren.... [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
In de aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen maakt Facebook-baas Mark Zuckerberg bekend dat gebruikers de mogelijkheid krijgen om politieke advertenties... The post Facebook geeft toe: gebruikers kunnen politieke reclame wegfilteren appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook gaat alle politieke advertenties die in de week voor 3 november worden ingediend, weigeren op zijn platform. Dat kondigt... The post Facebook verbiedt nieuwe politieke advertenties week voor presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.