Sinds het circulatieplan in april is ingevoerd in de Gentse binnenstad, is het aantal ongevallen met 28% gedaald. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. “We zijn erg blij met dat resultaat”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Het was […] [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode in 2016. Dat meldt de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw. “Het totaal aantal ongevallen is met 30 procent gedaald en ook het aantal ongevallen met zwaargewonden en lichtgewonden is behoorlijk afgenomen.” [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Groen wil het circulatieplan ook in andere steden uitvoeren. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan zijn er meer dan een derde minder ongevallen gebeurd in de stad. Dat verklaarde mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op een persconferentie, waarover De Standaard bericht. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan van Gent, begin april, is het aantal verkeersongevallen met zwaargewonden met 25 procent gedaald. Maar mensen mijden wel de stad, aldus de middenstand. [naar artikel]
Nieuwe voetgangerstellingen tonen aan dat er na de start van het circulatieplan op 3 april een dipje was in de drukte in de binnenstad van Gent, maar dat die zich snel herstelde. Toch voelden veel bewoners en handelaars vorige week als een kalme week aan. Filip Watteeuw wijst naar het “druktegevoel”. “Een straat zonder auto’s ziet er minder druk uit.” [naar artikel]
In Aalst wordt zondag een circulatieplan in stelling gebracht en moeten automobilisten voortaan rekening houden met een snelheidsbeperking in de binnenstad. Vanaf 7 uur zullen 6 ploegen zowat 1.000 verkeersborden aanpassen om onnodig verkeer uit het centrum te weren. Maandag is het circulatieplan volledig ingevoerd, maar de lokale politie zal de eerste weken vooral sensibiliseren bij inbreuken. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het van Groen-voorzitter Meyrem Almaci afhangt, komt er ook in andere steden een circulatieplan. [naar artikel]
In Gent is de eerste testvaart met een vlot op zonne-energie voor goederentransport geslaagd. Het vlot is een alternatief voor het klassiek goederenvervoer naar de Gentse binnenstad nu het circulatieplan die leveringen wat minder flexibel heeft gemaakt. [naar artikel]
Het veelbesproken Gentse circulatieplan is anderhalf jaar jong. Het moest doorgaand verkeer uit de Gentse binnenstad weghalen en inwoners overtuigen om de auto in te ruilen voor de fiets en het openbaar vervoer. Dat is gelukt, maar is dit nu een zegen of een vloek voor de lokale handelaars? Drie winkeliers geven hun genuanceerde visie. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan is de luchtkwaliteit van de binnenstad verbeterd. De hoeveelheid stikstof in de lucht is met een vijfde gedaald, zo schrijft De Standaard vandaag. Ondanks die positieve tijding blijven de Gentenaars van mening verschillen over het plan. Annelies De Waele peutert in de onderbuik van de binnenstad om te [naar artikel]
Sinds vandaag is het veelbesproken en fel bevochten Gentse circulatieplan van kracht. Dat heeft niet alleen voor de Gentenaars maar ook voor [naar artikel]
Sinds vandaag is het veelbesproken en fel bevochten Gentse circulatieplan van kracht. Dat heeft niet alleen voor de Gentenaars maar ook voor [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600 mensen leggen autobestuurders 9 tot 14 kilometer meer af door de gewijzigde verkeerssituatie in de Gentse binnenstad. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd door het stadsbestuur en door de Gentenaar zelf, maar het krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen. Dat stelt de Gentse schepen van mobiliteit Filip Watteeuw. “Uit een bevraging van 1.000 Gentenaars blijkt dat 55 procent het circulatieplan een goede zaak vindt. We hebben de stad veiliger, gezonder en aangenamer […] Het bericht Gent evalueert circulatieplan positief maar maakt tiental belangrijke aanpassingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600 mensen leggen autobestuurders 9 tot 14 kilometer meer af door de gewijzigde verkeerssituatie in de Gentse binnenstad. De stad becijferde in maart nog - op basis van GPS-gegevens, GSM-data en metingen - dat auto’s gemiddeld 10 procent verder moeten rijden als ze vanop de binnenring de stad in rijden. “We worden bij de neus genomen”, zegt woordvoerder Eddy Vanzieleghem. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.