Met 106 zijn ze, de minderjarigen die in 2016 – geflankeerd door hun ouders – naar de politie stapten om een klacht in te dienen tegen een online kinderlokker. De meeste slachtoffers van ‘grooming’ zijn meisjes en jonger dan 15. “De strijd tegen kindermisbruik, zeker ook online, is een absolute prioriteit”, zegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V). [naar artikel]
Met 106 zijn ze, de minderjarigen die in 2016 – geflankeerd door hun ouders – naar de politie stapten om een klacht in te dienen tegen een online kinderlokker. De meeste slachtoffers van ‘grooming’ zijn meisjes en jonger dan 15. “De strijd tegen kindermisbruik, zeker ook online, is een absolute prioriteit”, zegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V). [naar artikel]
Het Vlaamse Energie en Klimaatagentschap heeft dit jaar al bijna drie keer zoveel gegronde klachten ontvangen over EPC-verslagen. Het aantal boetes voor energiedeskundigen nam ook toe. Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) belooft extra controles en strengere eisen. [naar artikel]
Het Vlaamse Energie en Klimaatagentschap heeft dit jaar al bijna drie keer zoveel gegronde klachten ontvangen over EPC-verslagen. Het aantal boetes voor energiedeskundigen nam ook toe. Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) belooft extra controles en strengere eisen. [naar artikel]
Politie en gerecht hebben deze week de achtste melding gekregen van vermeende kinderlokkers. Dit keer in Westmalle. Schoolkinderen en ouders worden opgeroepen tot waakzaamheid. [naar artikel]
Het afgelopen jaar zijn er een recordaantal klachten over webwinkels binnengestroomd bij de overheid. Staatssecretaris Eva De Bleeker (Open Vld) wijt dat aan de boom in online shoppen door de coronacrisis. De Tijd kon de cijfers inkijken van het meldpunt van de Economische Inspectie. De volledige cijfers voor 2020 zijn nog niet binnen, maar tot […] The post Nog nooit zoveel klachten over webshops appeared first on Business AM. [naar artikel]
De plotse hartstilstand van de Deense voetballer Christian Eriksen zorgde voor drie keer zoveel bezoekers op de website van Rode Kruis Vlaanderen. Allen zochten ze naar hetzelfde: de gratis onlinecursus eerste hulp. [naar artikel]
In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
De plotse hartstilstand van de Deense voetballer Christian Eriksen (29) zorgde voor drie keer zoveel bezoekers op de website van Rode Kruis Vlaanderen. Allen zochten ze naar hetzelfde: de gratis online cursus eerste hulp. Maar waar staan we vandaag op het vlak van reanimeren? Hoeveel cursussen geeft het Rode Kruis in een normaal jaar? Is dat intussen al een verplicht onderdeel van het lessenpakket in het middelbaar? En hoe zit dat in de Vlaamse sportwereld? [naar artikel]
Het Vlaamse Energie en Klimaatagentschap heeft dit jaar al bijna drie keer zoveel gegronde klachten ontvangen over EPC-verslagen. Het aantal boetes voor energiedeskundigen nam ook toe. Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) belooft extra controles en strengere eisen. [naar artikel]
Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]
Het federaal voedselagentschap FAVV heeft vorig jaar 240 klachten behandeld over de online verkoop van voeding. Dat is een stijging met ongeveer 40 procent in vergelijking met de 170 klachten in 2021. Vooral de verkoop van eten op sociaalnetwerksites heeft het aantal klachten fors doen toenemen, zo meldt FAVV vandaag. [naar artikel]
De politiezone Gavers waarschuwt op Facebook voor een koppel kinderlokkers dat heeft proberen toe te slaan bij een speelplein in Waregem... [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
Test Aankoop heeft via haar online formulier 6.000 klachten gekregen over geannuleerde reizen. Dat maakt de consumentenorganisatie donderdag bekend. Het merendeel van de klachten gaat over drie luchtvaartmaatschappijen: Ryanair, Brussels Airlines en TUI. [naar artikel]
De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]
01:01 Wordt de online-aangifte van misdrijven een blijvertje dankzij de coronacrisis? Vorige maand zijn via de applicatie Police-on-web liefst 300 procent meer aangiften online gebeurd, is te horen bij de f... [naar artikel]
Alle kinderen die in Malle lager onderwijs volgen krijgen een brief mee naar huis met de waarschuwing alert te zijn voor kinderlokkers. [naar artikel]
09:39 Bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie zijn vorig jaar 65 procent meer klachten binnengekomen dan in 2022. Telenet spant de kroon met een verdriedubbeling van het aantal klachten. [naar artikel]
De VRT heeft gedurende het jaar 2018 exact 8.612 klachten gekregen. Dat is een verdubbeling van het aantal klachten, in vergelijking met 2017. Dat... [naar artikel]
Het aantal klachten over online verkoop is vorig jaar gestegen tot 5.535. En dat heeft vooral te maken met... niet geleverde luiers. [naar artikel]
Ziekenhuizen noteerden ruim vijf keer zoveel fietsende slachtoffers en drie keer zoveel voetgangers als de officiële statistieken [naar artikel]
In deze autoluwe coronaperiode wordt veel sneller gereden dan anders. Zo blijkt uit cijfers die de politie van de zone Sint-Truiden–Gingelom–Nieuwerkerken heeft vrijgegeven. Bijna één op de drie bestuurders rijdt te snel. Dat is drie keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
De overheid heeft de voorbije weken drie klachten ingediend tegen drie handelaars van mondmaskers die niet tegemoet kwamen aan de contractuele... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.