Bij de Vlaamse gemeentebesturen leeft diepe onvrede over het gebrek aan inspraak bij De Lijn. De vervoersmaatschappij belooft beterschap. [naar artikel]
Houthalen-Oost: Het nutsbedrijf BKC in de Berkenstraat is nog altijd actief in Houthalen-Oost. Nochtans is de vergunning al anderhalf jaar verlopen. Buurtbewoners klagen steen en been over overlast. [naar artikel]
Artiesten van SonicAngel klagen steen en been over de begeleiding die ze krijgen. Oprichters Bart Becks en Maurice Engelen geven toe dat ze het werk onderschat hebben. [naar artikel]
Om burgemeesters over de streep te trekken om extra asielzoekers op te vangen, geeft staatssecretaris van Asiel en Migratie Nicole de Moor (CD&V) voortaan een premie. Het is de eerste keer dat dit gebeurt, maar valt op een koude steen bij de gemeenten. [naar artikel]
De tevredenheid van de Vlaamse gemeenten over de samenwerking met De Lijn is de voorbije jaren fors afgenomen. Dat blijkt uit een rondvraag van het... [naar artikel]
De oproep van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor om tegen betaling extra asielzoekers op te vangen, valt op een koude steen. De voorbije twee jaar richtte De Moor die vraag aan alle 581 Belgische gemeenten, maar slechts 39 gingen daarop in. Over welke gemeenten gaat het? Welke partij is het meest royaal om lokaal onderdak te bieden? En is een verplicht spreidingsplan dan toch een optie? [naar artikel]
Naast een proefproject met een zelfrijdende bus in Zaventem werkt vervoersmaatschappij De Lijn binnenkort ook tests uit voor autonome shuttles in steden en gemeenten. Dat blijkt uit het bestek dat Belga kon inkijken. De Lijn kreeg daarvoor “spontane vragen van steden” en voerde “verkennende gesprekken”. Men hoopt op een uitrol vanaf 2020. [naar artikel]
Vijf van de negen gemeenten zeggen resoluut ‘nee’ tegen de vraag van Hasselt en Kortessem om aan tafel te gaan over een megafusie. Die zou 285.000 inwoners tellen. Maar Diepenbeek, Zonhoven, Nieuwerkerken, Heusden-Zolder en Genk wijzen het aanbod categoriek af. Maar ook de vier andere gemeenten zeggen niet meteen ‘ja’. Wellen wacht het referendum af. Herk-de-Stad en Lummen zitten in een bestuurskrachtoefening met Halen, niet met het oog op een fusie. Alleen Alken gaat luisteren naar wat Hasselt en Kortessem te vertellen hebben. Het lijkt er dus op dat de uitnodiging van Hasselt en Kortessem bij de andere gemeenten op een koude steen valt. [naar artikel]
De tevredenheid van de Vlaamse gemeenten over de samenwerking met De Lijn is de voorbije jaren fors afgenomen. Dat blijkt uit een rondvraag van het onderzoeksbureau Profacts, waarover De Tijd dinsdag bericht. Vooral de manke communicatie en het gebrekkige aanbod geven ergernis. [naar artikel]
Naast een proefproject met een zelfrijdende bus in Zaventem werkt vervoersmaatschappij De Lijn binnenkort ook tests uit voor autonome shuttles in steden en gemeenten. Men hoopt op een uitrol vanaf 2020. [naar artikel]
Vandaag zijn de nieuwe vervoersplannen van openbaarvervoermaatschappij De Lijn van start gegaan. De afgelopen dagen is felle kritiek geuit op de plannen, omdat ruim 3.000 bushaltes verdwijnen. Maar Ann Schoubs, directeur-generaal van De Lijn, wijst erop dat de plannen doorgesproken zijn met de gemeenten. [naar artikel]
De zaakvoerders van B&B Hullebrug in Itegem (Heist-op-den-Berg) vragen de omliggende gemeenten om de verkeerssituatie in de Bevelse- en Gestelsesteenweg zo snel mogelijk aan te pakken. “Klanten klagen over de toestand. Vrijdag reed er zelfs nog een bestelwagen in de sloot”, klinkt het. [naar artikel]
De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn beschikt in 42 procent van de Vlaamse gemeenten niet over toiletten voor haar chauffeurs. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) op een vraag van Tom Ongena (Open VLD. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) slikt de kritiek niet die directeur Ann Schoubs van De Lijn afgelopen weekend in onze zusterkrant het Nieuwsblad uitte. “Stop met klagen en zagen”, zegt ze in het parlement. [naar artikel]
Van ‘misbaksel’ tot ‘zelfhaat in stenen’: toen een half jaar geleden de werfzeilen rond het vernieuwde Het Steen verdwenen, waren de reacties niet min. Blijft de kritiek van de Antwerpenaren ook overeind na de opening? [naar artikel]
In 28 Limburgse gemeenten is de bus van oud naar nieuw gratis en rijden ’s nachts speciale feestbussen van De Lijn. In gemeenten die niet deelnemen, kun je met een ticket van 4 euro reizen, maar geldt het gewone busaanbod van zaterdag en zondag. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) heeft uitgehaald naar de topvrouw van De Lijn. Die had in een interview de vervoersmaatschappij ‘een kadaver’ genoemd dat lijdt onder een ‘verrottingsstrategie’. ‘Stop met zagen en klagen’, riposteerde Peeters woensdag in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
De nieuwe trambedding op Linkeroever veroorzaakt een hels lawaai. Bewoners van de Blancefloerlaan klagen steen en been, omdat de vele trams die er passeren nu meer bochten moeten maken. En dat gaat gepaard met gepiep en geknars op de tramsporen. Ze vragen De Lijn om hier iets aan te doen. Want met de ramen open is het lawaai nauwelijks te verdragen. [naar artikel]
Bij een incident op het Prins Regentplein in Kessel-Lo bij Leuven is maandagavond een buschauffeur van De Lijn gewond geraakt. Dat gebeurde nadat een onbekende een steen door het zijraam van zijn bus wierp. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) heeft uitgehaald naar de topvrouw van De Lijn. Die had in een interview de vervoersmaatschappij “een kadaver” genoemd “dat lijdt onder een verrottingsstrategie”. “Stop met zagen en klagen”, riposteerde Peeters woensdag in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
‘Tegenwoordig zijn precies alle middelen goed om op De Lijn te schieten.’ De Lijn reageert korzelig op het nieuws dat 42 procent van de gemeenten geen toiletten heeft voor buschauffeurs. [naar artikel]
De Lijn zet in Limburg met oudejaar feestbussen in om feestvierders veilig naar huis te brengen. In 24 Limburgse gemeenten kan dat gratis. In de andere gemeenten kost een ticket 3 euro. De Lijn heeft samen met de provincie Limburg 23 feestbustrajecten uitgestippeld in de buurt van populaire feestbestemmingen en zet 197 chauffeurs in. Die doen dat vaak uit vrije wil, om u dus veilig thuis te brengen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.