De ambulanciersunie pakt uit met een campagne tegen geweld op hulpverleners. Acht op de tien hulpverleners kreeg ooit al te maken met geweld en agressie tijdens een interventie. De ambulanciersvereniging met hoofdzetel in Ichtegem verspreidt nu affiches met opvallende slogans: "Ik wilde enkel helpen". [naar artikel]
Op honderden plaatsen in Vlaanderen en Brussel zijn donderdagmorgen affiches opgedoken met de opvallende slogan 'Vlaanderen zit vol'. Het gaat om een nieuwe campagne van 11.11.11, de koepel van de Noord-Zuidbeweging. [naar artikel]
Een opvallende verkiezingscampagne in Herentals: bij de bakkers waren de voorbije weken broodzakken te verkrijgen met daarop foto's van de plaatselijke kopstukken. "Voor ons was dit gewoon een manier om campagne te voeren, en het kan en mag ook perfect zolang we niet in de sperperiode zitten," zegt lijsttrekker Yoleen Van Camp in "De ochtend" op Radio 1. [naar artikel]
Wandelen is niet alleen gezond voor je lichaam, het doet ook je mentale gezondheid deugd. De organisatie "Te Gek!?" die psychische problemen bespreekbaar wil maken, lanceert een campagne met "te gekke wandelingen", door de loop van het hele jaar in alle windstreken van Vlaanderen. Bij de campagne hoort een lied en dat is vanochtend in Zoersel voorgesteld. [naar artikel]
Met slagzinnen als "Jouw lijntje, zijn liquidatie" en "Er kleeft bloed aan jouw pil" wil de Nederlandse havenstad Rotterdam mensen bewustmaken van de maatschappelijke impact van druggebruik. "Maar een campagne die zo aanvallend en confronterend is, heeft misschien het omgekeerde effect", zegt directeur van het Vlaams expertisecentrum alcohol en andere drugs (VAD). [naar artikel]
"Niemand vraagt om alle vluchtelingen van de wereld op te vangen. Geen enkele rechter, politicus of burger." "De N-VA valt de rechtsstaat aan. [naar artikel]
Dat de FBI opnieuw een onderzoek voert naar e-mails uit de entourage van Hillary Clinton, is een "godsgeschenk" voor de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump. "Dit is een serieuze bom onder haar campagne", zegt VRT-journalist Tom Van de Weghe. [naar artikel]
De N-VA heeft haar campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar én de parlementsverkiezingen van 2019 klaar. Met als slogan "Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen" wil de partij inzetten op economisch herstel, veiligheid en identiteit. Partijvoorzitter Bart De Wever heeft de campagne voorgesteld aan de partijraad. [naar artikel]
Child Focus heeft zich in "De zevende dag" geëxcuseerd voor de recente campagne tegen kindermisbruik. In de campagne worden echte beelden van kindermisbruik nagespeeld met een volwassen actrice. Sommige slachtoffers van kindermisbruik namen aanstoot aan het filmpje. "We betreuren dat zij opnieuw pijn en leed meemaken", zei Heidi De Pauw van Child Focus. [naar artikel]
Vorig jaar waren er welgeteld 171.429 Vlamingen die bloed, plasma of bloedplaatjes gaven. Dit jaar moeten dat er een kwart meer zijn, aldus Rode Kruis-Vlaanderen. Om dat doel te bereiken, wordt vandaag de campagne "Ons dorp geeft" gelanceerd. [naar artikel]
Groen-kopstuk Wouter Van Besien lijkt op dit moment het vertrouwen in de Antwerpse SP.A-topman Tom Meeuws te behouden nadat die opnieuw in opspraak is gekomen. Van Besien roept op tot een "propere campagne". [naar artikel]
"Sterker dan corona", dat is het motto van een nieuwe campagne die iedereen een hart onder de riem wil steken in deze onzekere tijden. Olympisch kampioene Kim Gevaert, die zelf ook corona overwon, is de ambassadrice. Gevaert en vele anderen vertellen wat hun "kracht" is die hen door de coronacrisis helpt, waardoor zij "sterker zijn dan corona". De campagne wil alle Belgen de komende weken inspireren om ook nu er opnieuw strengere maatregelen zijn, te blijven volhouden. [naar artikel]
Club Brugge sluit vanavond een teleurstellende Europese campagne af met de thuiswedstrijd tegen Kopenhagen. "Het zal opnieuw alle hens aan dek moeten zijn", zegt Snelders. [naar artikel]
De N-VA-campagne lanceerde twee weken geleden de campagne#IkSteunTheo waarin de partij het had over "wereldvreemde rechters" die "de grenzen [naar artikel]
Een bitse woordenwisseling tijdens "De zevende dag" over een campagne op sociale media naar aanleiding van het abortusdebat; de coup de théâtre van Charles Michel die nu toch de Europese lijst van de MR niet trekt en Vlaams Belang dat zichzelf als de "bevrijder" van Vlaanderen ziet. [naar artikel]
De Ronde van Vlaanderen 2018 is een grand cru geworden in opvallende beelden. Van een privé-auto die tussen de renners laveert over "Cipo is back!" tot "Gaan met die banaan!". [naar artikel]
Awel, de hulplijn voor jongeren, lanceert een nieuwe campagne met onder meer viroloog Marc Van Ranst als gezicht. De campagne draait rond concrete tips voor jongeren om met elkaar te praten over hun gevoelens. "F*CK 69" is de opvallende naam, want uit internationaal onderzoek blijkt dat meer dan 69 procent van de jongeren zich nu slechter voelt dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
Opvallende affiches van de Schotse overheid en politie. In een aantal brieven, rechtstreeks gericht aan racisten, homofoben en andere 'haters',... [naar artikel]
In tegenstelling tot de verkiezingscampagne van 2014 komt de mogelijke verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd wel aan bod in de huidige campagne. In een debat met SP.A-voorzitter John Crombez zegt Bart De Wever (N-VA) dat die leeftijd omhoog zal moeten gaan om de pensioenen ook in de toekomst te kunnen betalen. "Een positieve boodschap, tegen het draagvlak in", vindt gewezen VRT NWS-journalist Walter Zinzen. [naar artikel]
De jaarlijkse campagne om geestelijke gezondheidsproblemen bespreekbaar te maken "Te Gek", focust dit jaar op alcohol-, drugs- en illegale gokproblemen. De campagne is afgetrapt in het Museum Dr. Guislain in Gent. Onder naam de "roest" worden een jaar lang activiteiten georganiseerd om het taboe te ontzenuwen. Dat is nodig, want gemiddeld zoekt iemand met een alcoholprobleem pas hulp na gemiddeld 18 jaar. Paul Van Bruystegem van Triggerfinger en actrice Tania Van de Sanden zijn de ambassadeurs van de campagne. "Ik heb me laten helpen en het is een bevrijding, ik kan het niet anders zeggen", aldus Van de Sanden. [naar artikel]
Met de campagne, die Vlamingen met een migratie-achtergrond toont en de vraag stelt "Mag ik ook fier zijn?", wil met het debat over de Vlaamse identiteit aanwakkeren. [naar artikel]
Beroepsvereniging Bakkers Vlaanderen is niet opgezet met de campagne "Brood, maar dan beter" van supermarktketen Delhaize. "De indruk wordt gewekt... [naar artikel]
Onder meer door de problematiek aan het station van Brussel-Noord lijkt het migratiedossier opnieuw een prominentere plaats te krijgen in deze campagne. Volgens "De Tijd"-journalist Rik Van Cauwelaert is er in het geval van Brussel-Noord geen sprake van racisme. "De mensen zijn eigenlijk gewoon beschaamd over de manier waarop wij er mààr in slagen om dit probleem aan te pakken." Gewezen VRT NWS-journalist Walter Zinzen gaat nog een stapje verder. Hij verwijt politici een gebrek aan mededogen. Dat zeggen ze in "Zinzen & Van Cauwelaert bij Ivan" op Canvas. [naar artikel]
Een opvallende campagne van Natuurpunt in het gebied van de Waaslandhaven: grote banners met daarop "No more piss bottles", ofwel "Geen pisflessen meer". De actie is bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs, want die kunnen niet overal naar het toilet en laten soms flessen met urine achter of doen hun gevoeg in de bosjes. [naar artikel]
Radio 2 Oost-Vlaanderen zoekt iedere week leuke en opvallende dialectwoorden uit Oost-Vlaanderen. Deze keer is het aan de beurt aan Assenede in het Meetjesland. Veronique De Tier van het Instituut van de Nederlandse Taal legt uit waarom bijvoorbeeld een 'platte zeuge' het Asseneeds dialect is voor een pissebed. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.