De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton al vanaf 1 januari 2018 gelden. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton al vanaf 1 januari 2018 gelden. [naar artikel]
06:59 Om het sluipverkeer aan te pakken wordt de kilometerheffing voor vrachtwagens uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens wordt uitgebreid naar gewestwegen die tot nu toe gratis zijn. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Aanleiding is de aanhoudende overlast door sluipverkeer. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis en De... [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
Als het van sp.a afhangt, moeten vrachtwagens vanaf 1 september ook kilometerheffing betalen op 59 bijkomende gewestwegen. Op die manier zou het [naar artikel]
Als het van sp.a afhangt, moeten vrachtwagens vanaf 1 september ook kilometerheffing betalen op 59 bijkomende gewestwegen. Op die manier zou het [naar artikel]
Op een op de zes gewestwegen neemt het aantal vrachtwagens toe, sinds transportfirma’s moeten betalen om over Vlaamse snelwegen te rijden. [naar artikel]
De studie naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens is opgestart. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters bekendgemaakt. De studie komt er in navolging van het Vlaams Energie- en Klimaatplan (VEKP). De studie moet onder meer onderzoeken of de bestaande kilometerheffing moet uitgebreid worden naar bestelwagens. [naar artikel]
De geplande uitbreiding van de kilometerheffing voor vrachtwagens naar een aantal gewestwegen, stemt niet overeen met afspraken die de Vlaamse regering eerder maakte met de transportsector. Dat zegt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) donderdag. [naar artikel]
De geplande uitbreiding van de kilometerheffing voor vrachtwagens naar een aantal gewestwegen, stemt niet overeen met de afspraken die de Vlaamse regering eerder maakte met de transportsector. Dat zegt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) vandaag. De beroepsvereniging wijst erop dat bij de invoering van de heffing in april 2016 was afgesproken dat een uitbreiding alleen […] [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Op een op de zes gewestwegen neemt het aantal vrachtwagens toe sinds transportfirma’s moeten betalen om over Vlaamse snelwegen te rijden. Dat blijkt uit een evaluatie van het Departement Mobiliteit en Openbare werken. Tegen de zomer van 2018 moet mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) een oplossing hebben. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft niet geleid tot een algemene verschuiving van het verkeer naar kleinere wegen. Maar op specifieke plaatsen is er wel een probleem en daar zal er binnenkort dan ook tol moeten worden betaald. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.