In het station van Hasselt gebeurde vanochtend rond 10 uur een aanrijding met een trein die van Hasselt naar Mol reed. Daardoor waren de perrons 2, 3 en 4 onbruikbaar. [naar artikel]
Als de budgetten goedgekeurd worden zal de NMBS 11,6 miljoen euro op tafel leggen voor de renovatie van het station in Hasselt. Daarboven legt Infrabel 5 miljoen bij voor de hoognodige renovatie van het verloederde station. Dat is in schril contrast met het budget voor het station in Mechelen: binnenkort gaat de NMBS een bouwaanvraag indienen voor de bouw van een nieuw station. Prijskaartje: zo'n honderd miljoen euro. [naar artikel]
De politie LRH en de Stad Hasselt gaat een week lang preventieve acties organiseren aan het station in Hasselt rond fietsdiefstallen. Bijna 20% van het totaal aantal diefstallen vindt plaats in de omgeving van het station. [naar artikel]
Het is een oud zeer en een terugkerend probleem. Deze morgen lag de roltrap in het station van Hasselt weer uit. De hoofdroltrap, aan de ingang van de voetgangerstunnel van het station had het begeven. [naar artikel]
De NMBS gaat 16 miljoen investeren in het station van Hasselt. Onder meer de perrons worden verhoogd. Elk perron krijgt ook liften en digitale aankondigingsborden. [naar artikel]
Het station van Hasselt hangt met spuug en behang aan elkaar en wie weet hoe lang nog. Want de werken voor de verhoging van de perrons in het station van Hasselt, die deze maand gingen beginnen, zijn uitgesteld tot zeker eind dit jaar, begin 2020. Dat heeft ACOD Spoor vernomen. Ook de werken aan de achterkant van het station liggen stil, terwijl die al eind januari klaar hadden moeten zijn. De noodtrap daar is levensgevaarlijk en heeft al voor ongevallen gezorgd. [naar artikel]
Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
Kan en wil Infrabel wel investeren in de werken aan het station van Hasselt? Dat vraagt de socialistische spoorvakbond zich af. Spoorwegbeheerder Infrabel stelde deze week hun ondernemingsplan voor. Daarin staat duidelijk dat ze 2.4 miljard euro moet besparen, en dus prioriteiten moet stellen. En daar hoort het station van Hasselt niet bij, zegt de vakbond. [naar artikel]
Sinds enkele weken zijn er in het station van Hasselt weer voortdurend problemen met de roltrap naar perron 6. “Drie dagen op vier was hij deze week buiten dienst”, foetert pendelaar Freddy. “Het is onwaarschijnlijk. Trouwens, we vragen ons af of de NMBS nog wel bezig is met het station van Hasselt. De klok op de buitengevel hangt nu al maanden op ‘half zeven’. Dit kan echt niet meer. Wij worden als treinreizigers vanuit Hasselt gewoon in ons gezicht uitgelachen.” [naar artikel]
Hasselt krijgt eindelijk een vernieuwd station. Daarvoor trekt de NMBS 16 miljoen euro uit. De werken starten voor de zomer van 2018 en zullen [naar artikel]
De PVDA klaagt de onveiligheid in het station van Hasselt en de Spoorwegstraat aan. Uit een eigen bevraging in de buurt van Runkst blijkt dat 100 procent van de buurtbewoners boos is over de gevaarlijke toestand bij de noodtrap aan de achterstand van het station. Ook over de veiligheid in de fietsstraat is bij de buurt het ongenoegen groot. [naar artikel]
Het station van Hasselt is de vergeetput van de NMBS. Dat is de enige juiste conclusie na een tocht van uw krant langs de tien stations in de provinciehoofdsteden van ons land. Terwijl in andere grote steden voor vele tientallen miljoenen euro’s nagelnieuwe stations worden rechtgetrokken of bestaande stations helemaal worden vernieuwd, raakt het station van Hasselt steeds verder in verval. Om u een voorbeeld te geven: aan het nieuwe, megalomane station van Bergen hangt een prijskaartje van 272 miljoen euro, oftewel 30.232 euro per reiziger. De reiziger in Hasselt is vandaag 0 euro waard. De NMBS zegt wel dat het op termijn 11,6 miljoen euro voorziet voor Hasselt, maar of dat geld er ook effectief komt, is lang niet zeker. [naar artikel]
De politie LRH betrapte woensdag twee dealers aan de fietsenstalling van het station in Hasselt. Het gaat om een Hasselaar (18) en man (21) uit Bilzen. [naar artikel]
Voor het derde jaar op rij voert spoorwegbeheerder Infrabel tijdens de paasvakantie heel wat werken uit in en rond het station van Hasselt. Het treinverkeer tussen Hasselt en Sint-Truiden en tussen Hasselt en Tongeren zal 14 dagen lang onderbroken zijn. Reizigers zullen twee weken lang vervangbussen moeten nemen. [naar artikel]
De verfraaiingswerken in zowel het station van Hasselt als in dat van Kiewit zitten op schema. Nog dit jaar heeft het station in Hasselt een nieuw hoofdroltrap en zullen er twee perrons verhoogd zijn. In Kiewit gaat volgende week de trappenbrug terug open en één week later het eerste verhoogde perrondeel. [naar artikel]
De renovatie van het station van Hasselt is al een tijdje aan de gang. Afgelopen nacht werd een nieuwe rolstrap naar perron 6 en 7 geïnstalleerd. In 2023 moet het hele station gerenoveerd zijn. [naar artikel]
De politie van Limburg Regio Hoofdstad heeft woensdag een man aangehouden die zich verdacht gedroeg in de buurt van het station van Hasselt. De 30-jarige man uit Peer was onder invloed, in het bezit van verdovende middelen en had een namaakwapen op zak. [naar artikel]
De eerste fase van de renovatie van het station van Hasselt werd vrijdag afgerond. De trap aan de achterkant van het station, aan de kant van Runkst, is nu volledig overdekt. Al ontbreekt de beloofde lift voorlopig nog. [naar artikel]
Naast het station van Hasselt ligt ook het station van Kiewit er bedenkelijk bij. Het station ligt middenin de werf van de Philipsbrug maar men klaagt vooral over het gebrek aan zitbanken, schaduw. Wat erger is: fietsers en rolstoelgebruikers worden volledig buitenspel gezet door de NMBS. [naar artikel]
De aangekondigde grote spoorwerken in en rond het station van Hasselt zijn gestart. Van 1 tot en met 16 april worden er verschillende werken uitgevoerd zoals het plaatsen van nieuwe sporen, bovenleidingen en wissels. Door de werken is er twee weken lang geen treinverkeer mogelijk tussen Hasselt en Sint-Truiden en tussen Hasselt en Tongeren. [naar artikel]
Tegen 2024 heeft Hasselt een vernieuwd station. De werken, die in maart gestart zijn, zitten op schema en hebben nauwelijks vertraging opgelopen door de coronacrisis. Eindelijk komen er nieuwe roltrappen, de perrons worden verhoogd en de aankondigingsborden worden vervangen. Vakbond ACOD Spoor blijft vragen om ook aan de voorgevel van het station iets te doen. Ook over het treinaanbod is er goed nieuws. Tegen 2021 zal ook in de daluren een trein van Hasselt naar Antwerpen rijden in minder dan 50 minuten. [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel is van plan om op korte termijn de spoorconfiguratie voor het station van Hasselt aan te pakken. Nu moet ál het treinverkeer dat van Mol of Diest komt nog over twee wissels, wat vaak tot vertragingen leidt. “Een ramp”, zo noemde een machinist de flessenhals voor het Hasseltse station afgelopen woensdag nog in de Pano-reportage ‘Het spoort niet’. [naar artikel]
De politie LRH heeft vorige week twee drugsdealers gearresteerd aan het station van Hasselt. De jonge twintigers hadden 80 gram hasj bij. [naar artikel]
Een man zit in de gevangenis van Hasselt opgesloten na een vechtpartij aan het station in Hasselt. Een slachtoffer liep daar levensgevaarlijke verwondingen op. De discussie begon op een bus van De Lijn. [naar artikel]
De afgelopen dagen zijn er nieuwe infoschermen geïnstalleerd op de perrons van het station in Hasselt. Een eerste stap in de vernieuwingsoperatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.