Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

"Vertragingen bij NMBS groter dan dat ze ons vertellen"

09/11/2017 - 13:45
"De vertragingen op het spoor zijn veel groter dan de NMBS ons vertelt, zegt reizigersorganisatie Treintrambus na analyse van de vertragingen van de laatste 12 maanden. Volgens de pure statistieken rijdt bijna 90% van de treinen op tijd, maar als je specifieke trajecten bekijkt, ligt het percentage blijkbaar lager."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. NMBS stelt vertragingen te rooskleurig voor, boos personeel doet boekje open: "Amateurisme ten top" (15/05/2019 - VRT NWS)

Nog nooit waren zoveel reizigers ontevreden over het treinverkeer.  Wat loopt er mis? De redactie van "Iedereen Kiest" sprak met tientallen pendelaars die een maand lang hun vertragingen bijhielden, maar ook het treinpersoneel deed een boekje open. "Dit bedrijf leert niet uit haar fouten, het is echt amateurisme ten top." [naar artikel]


2. Spoorinstanties: "Vertragingen door derden overschaduwen alle inspanningen" (29/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

De NMBS en Infrabel hebben vanavond gezamenlijk gereageerd op de reeks incidenten die de voorbije dagen tot grote vertragingen hebben geleid op [naar artikel]


3. Dutordoir wil 10 procent minder NMBS-vertragingen (23/01/2019 - Metro)

NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir engageert zich om het aantal treinvertragingen veroorzaakt door spoorwegmaatschappij NMBS het komende jaar met 10 procent te verminderen. Dat heeft ze vandaag aangekondigd aan het einde van de hoorzitting in de Kamercommissie Infrastructuur. De NMBS was vorig jaar verantwoordelijk voor 30,7 procent van de vertragingen op het spoor. Dus voor iets minder […] Het bericht Dutordoir wil 10 procent minder NMBS-vertragingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


4. NMBS meldt vertragingen 'met een smiley' (04/04/2019 - De Morgen)

NMBS start een campagne waarbij de treinreiziger op een positieve manier wordt ingelicht over diensten of vertragingen. 'Communicatie met een smiley', klinkt het. [naar artikel]


5. Treinbestuurders in open brief: "Onze excuses, reizigers, voor de vertragingen" (09/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

De treinbestuurders van de NMBS willen een hoger loon. Omdat ze dat voorlopig niet lijken te krijgen, voeren ze een stiptheidsactie. Die kan leiden... [naar artikel]


6. Tine Embrechts: "Er kwam zo'n dikke witte made uit de borstkas van mijn zoontje" (09/04/2017 - De Redactie)

De actrice vertelde een gruwelijk waargebeurd verhaal tijdens de allereerste aflevering van "De 3 wijzen" op Eén. "Ik dacht eerst dat het een muggenbeet was, maar het werd groter en groter." [naar artikel]


7. Treinverkeer in Gent zwaar verstoord door slecht weer: "Vertragingen en geschrapte treinen te verwachten" (01/10/2019 - VRT NWS)

Het treinverkeer in de omgeving van Gent is zwaar verstoord door de slechte weersomstandigheden. Dat meldt de NMBS op Twitter. Er zijn belangrijke vertragingen en geschrapte treinen te verwachten. [naar artikel]


8. Website van NMBS weer bereikbaar na "grootschalige cyberaanval" (18/01/2024 - VRT NWS)

NMBS is vannacht slachtoffer geworden van een "grootschalige cyberaanval". Dat meldt woordvoerder Bart Crols. Door de aanval lag de website een tijdlang plat. Ook de app van de NMBS en de informatieborden in de stations ondervonden vanmorgen problemen, maar ondertussen zou alles opnieuw moeten werken zoals het hoort. [naar artikel]


9. "Rustiger, maar nog steeds vertragingen" (15/06/2017 - Het Laatste Nieuws)

"Vanavond is de rust teruggekeerd op de luchthaven", zegt VTM NIEUWS-journalist Aagje Vanthomme. "Het is er gezellig druk en de meeste problemen [naar artikel]


10. "Ze staken voor onverdedigbare privileges uit het verleden" (29/06/2018 - VRT NWS)

Pieter Timmermans van de werkgeversorganisatie VBO is niet te spreken over de staking vandaag bij de NMBS. Hij legt een aantal alternatieven op tafel over de toekomst van de spoorwegen en een aanpassing van het stakingsrecht. "Laat de NMBS geen tweede Sabena worden". [naar artikel]


11. NMBS zet in op feedback van klanten via speciaal lab (12/10/2016 - De Redactie)

Het Customer Experience Lab moet de "klant-centraal"-aanpak van spoorwegmaatschappij NMBS verder versterken. "Heel veel beslissingen worden beter genomen door goed te luisteren naar de klanten", klinkt het. [naar artikel]


12. "Spanning groter dan ooit tevoren" (29/08/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Japanse premier Shinzo Abe overdrijft niet als hij de Noord-Koreaanse raket "een ongeziene bedreiging" noemt. "De spanning is groter dan ooit [naar artikel]


13. NMBS was niet op de hoogte van gratis tienrittenkaarten: "Ernstige vragen bij manier waarop Superkern dit heeft beslist" (07/06/2020 - VRT NWS)

De NMBS was niet op de hoogte van de beslissing van de Superkern (de drie regeringspartijen en de zeven oppositiepartijen die de regering met volmachten steunen) om elke Belg een gratis tienrittenkaart te geven. Dat heeft NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir gezegd op Twitter. Ze wil de veiligheid waar de NMBS de laatste maanden heeft op gewerkt, "onder geen beding in gevaar laten brengen". [naar artikel]


14. CEO Dutordoir: "NMBS moet af van militaire, hiërarchische cultuur" (21/02/2018 - VRT NWS)

Op 7 maart is Sophie Dutordoir 1 jaar CEO van de NMBS. In dat jaar heeft ze maar 1 keer met de pers gesproken. Nu, naar aanleiding van de "Pano"-reportage over de Belgische spoorbedrijven, doet ze dat opnieuw. [naar artikel]


15. Wiggins over dopingzaak: "Heb veel te vertellen en sommigen zullen gechoqueerd zijn" (25/03/2017 - Sporza)

Bradley Wiggins heeft de stilte doorbroken rond de dopinggeruchten rond zijn persoon. "Ik heb veel te vertellen en ik zal het vertellen." [naar artikel]


16. Reizigers dagvaarden TUI Fly: "Vliegtijd op papier komt niet overeen met realiteit om vergoeding bij vertragingen te omzeilen" (09/10/2017 - VRT NWS)

Een 80-tal reizigers heeft TUI Fly voor de rechter gedaagd. De vliegtijd die de luchtvaartmaatschappij op papier zet, zou niet overeenkomen met de reële aankomsttijd. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. "TUI voegt 45 tot 60 minuten toe aan de aankomsttijd met als enige doel om aan een schadevergoeding te ontsnappen bij eventuele vertragingen", zegt Ralph Pais van advocatenkantoor Claim It. [naar artikel]


17. NMBS werkt aan alternatief voor kortingskaart voor grote gezinnen: "Niet meer van deze tijd" (24/11/2022 - VRT NWS)

De NMBS geeft al jaren 50 procent korting op treinreizen aan gezinnen van minstens drie kinderen. De gezinnen moeten daar wel eerst een kortingkaart voor aanvragen, en dat blijkt vaak een administratieve nachtmerrie. Het consumentenprogramma "De Inspecteur" kaart het probleem aan bij de NMBS, maar die is niet van plan de procedure te vereenvoudigen. Wel komt er vanaf 2024 een alternatief kortingsysteem. "We vinden de kortingkaart intussen zelf verouderd." [naar artikel]


18. Tramvinkers gezocht in Antwerpen om vertragingen van trams op te sporen: "Met de secondewijzer in de hand" (26/01/2023 - VRT NWS)

De Antwerpse burgerbewegingen Ringland, Zorro en TreinTramBus zijn op zoek naar een twintigtal "tramvinkers". Dat zijn vrijwilligers die noteren hoe lang een tram doet over haar traject om eventuele vertragingen op te sporen. De tramlijnen 1,8 en 10 komen eerst aan de beurt, dat zijn de lijnen die vanuit de stad naar de rand rijden, meestal in een eigen bedding. [naar artikel]


19. Bpost pakt vertragingen bij pakjes aan met principe ‘last in, first out’ (20/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Bpost past momenteel het principe van "last in, first out" toe om de vertragingen in de pakjesverwerking aan te pakken. Dat betekent dat recent... [naar artikel]


20. Regering keurt ambitieus vervoersplan NMBS goed: "Maar vandaag moeten we van dag tot dag leven" (12/04/2020 - VRT NWS)

De federale regering heeft het nieuwe vervoersplan van de NMBS voor de periode 2020-23 goedgekeurd. Volgens minister van Mobiliteit François Bellot (MR) zijn er "25 bijkomende projecten" en een stijging van het aanbod met 4,7 procent gepland. NMBS-baas Sophie Dutordoir bevestigt de ambities, maar wijst ook op de coronacrisis die wel eens roet in het eten zou kunnen gooien. [naar artikel]


21. NMBS en Infrabel moeten samenwerken aan "stiptsheidsplan" voor treinen (28/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

NMBS en Infrabel moeten samen een "stiptheidsplan" op poten zetten om de dienstverlening voor de reizigers te verbeteren. Minister van Mobiliteit [naar artikel]


22. Personeel NMBS en De Lijn steeds vaker slachtoffer van agressie: "Belangrijk dat slachtoffers geloofd worden" (16/03/2023 - VRT NWS)

Steeds vaker krijgt het personeel van de NMBS en De Lijn te maken met verbaal of fysiek agressieve reizigers. "Het is belangrijk om het personeel te leren daarmee om te gaan", zegt criminologe en voormalige treinbegeleider Iris Steenhout (VUB) in "Terzake". "Airhostesses zijn daarvoor opgeleid en je ziet dat zij vaak agressieve reizigers kunnen bedaren." [naar artikel]


23. Meer kosten, papierwerk en vertragingen voor Britse bedrijven door brexit (09/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie heeft gezorgd voor "extra kosten, papierwerk en vertragingen aan de grenzen". Dat blijkt uit een rapport van een commissie van het Britse parlement, die stelt dat "het duidelijk is" dat de brexit een impact heeft op de handelsvolumes van het VK. De nieuwe importcontroles die sinds dit jaar van kracht zijn, kunnen de situatie nog bemoeilijken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!