De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
1 op de 3 Belgen die influencers volgen op sociale media, heeft de voorbije 3 maanden iets gekocht nadat ze er reclame voor hebben gezien bij een influencer. Dat blijkt uit een studie van Arteveldehogeschool en Comeos. Bijna 9 op de 10 (87 procent) van de Belgische jongeren volgen influencers, bij volwassenen is dat nog niet de helft. [naar artikel]
Uit een onderzoek van communi­catiebureau Brandhome bij 1.000 landgenoten blijkt dat vooral onze ouders invloed hebben op naar welke supermarkt we... [naar artikel]
Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
De afgelopen jaren is er heel wat gewikt en gewogen over hoeveel ze nu écht verdienen. Influencers. Mensen die met Instagram en/of YouTube heel wat... [naar artikel]
Binnenkort mogen we - ‘onder voorwaarden’, uiteraard - weer op reis. Reisbloggers en -influencers halen opgelucht adem. Zij zijn immers hard... [naar artikel]
Een nieuw onderzoek toont aan dat steeds minder mensen zich laten beïnvloeden op het internet door influencers. Dat zou onder andere komen doordat... [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft afgelopen week influencers ingeschakeld om jongeren nog eens extra aan te porren niet samen te troepen en in hun kot te blijven. Met een bereik van om en bij de 100.000 mensen lijkt het alleszins aan te slaan. [naar artikel]
Volgens trendwatchers zijn influencers à la Kim Kardashian over hun hoogtepunt heen. De reden? Mensen willen via sociale media geen show meer rond beauty- of modeproducten, maar snakken naar meer inhoud. Die krijgen ze van een nieuwe generatie influencers: de ‘genuinfluencer’, een groep die zich focust op authenticiteit en volgers wil informeren over belangrijke kwesties. [naar artikel]
Op woensdag 23 mei organiseerde Unizo Kinrooi een infosessie 'Influencers'. Influencers traint en inspireert ondernemers als leider tot het voeren van een 'impactvolle, resultaatgerichte communicatie' met je omgeving. [naar artikel]
De populaire influencers Céline en Michiel zouden een attractie krijgen in Plopsaland, maar een storm van online haatreacties stak daar een stokje voor. Hoe komt het dat influencers hun fans meeslepen in zo'n negatieve spiraal? [naar artikel]
Influencers plaatsen massaal commerciële boodschappen op sociale media maar zeggen amper dat het om reclame gaat. Dat hebben de Europese Commissie en de Belgische FOD Economie woensdag bekendgemaakt. Ze deden een onderzoek bij 576 influencers, waaronder 31 Belgen. [naar artikel]
Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]
De FOD Financiën lanceert een campagne om influencers te informeren over de fiscale regels. Voor veel influencers zijn die immers nog niet duidelijk, zegt CD&V-Kamerlid Leen Dierick, die aandrong op de campagne bij minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Zo moesten drie influencers meer dan 400.000 euro ophoesten omdat hun inkomsten niet of foutief werden aangegeven. [naar artikel]
Youtubers en andere influencers moeten zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheid tegenover hun volgers. Dat zegt Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V). Hij roept influencers op om na te denken over een gedragscode. [naar artikel]
De FOD Financiën lanceert een campagne om influencers te informeren over de fiscale regels. Voor veel influencers zijn die immers nog niet duidelijk, zegt CD&V-Kamerlid Leen Dierick, die aandrong op de campagne bij minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Zo moesten drie influencers meer dan 400.000 euro ophoesten omdat hun inkomsten niet of foutief werden aangegeven. [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
Vier mannen in Milaan zijn gearresteerd op verdenking van diefstal. Ze zouden enorme buiten van horloges, sjaals, designerhandtassen en juwelen ter waarde van tienduizenden euro’s gestolen hebben van influencers uit de Italiaanse stad. Dat deden ze door de Instagramprofielen van de influencers in de gaten te houden en toe te slagen wanneer ze niet thuis waren. [naar artikel]
Influencers kunnen het nieuwe jaar met meer privacy inzetten. Ze moeten hun adres niet meer publiceren op pakweg Tiktok of Instagram. Het mag ook via een omwegje. “Onder de influencers zijn er ook jonge, kwetsbare vrouwen.” [naar artikel]
De wereldtitel leverde Lionel Messi in een dag 4 miljoen extra volgers op. Sinds zijn vertrek is PSG er bijna 4 miljoen kwijt. Cristiano Ronaldo gaf de socials van Al-Nassr een boost van 16 miljoen. En ook Neymar nam wat supporters mee naar Al-Hilal. Transfers hebben niet alleen invloed op de financiële cijfers, ook op die waar marketeers graag mee uitpakken. Met de exodus aan vedetten verloor het Europees voetbal zijn strafste influencers. [naar artikel]
Influencer: je kan er tegenwoordig voor studeren. Ook op cultureel vlak is het voldoende om de juiste mensen te volgen op Twitter of Instagram om te weten wat je zeker moet zien en horen. Wat zeggen die culturele influencers er zelf over? Hoe ontpop je je tot een betrouwbare onlinestem? Dat blijkt niet zo anders dan offline: wees vooral authentiek en gepassioneerd. [naar artikel]
Twee Egyptische influencers worden opnieuw aangeklaagd vanwege hun TikToks. Mogelijk werd hun invloed het regime te veel. [naar artikel]
Een blik op je Instagramfeed en je zou denken dat al die influencers een glamoureus leven leiden. Ze poseren amper met dezelfde outfit, en als ze... [naar artikel]
Influencers in Frankrijk hebben een grote som geld aangeboden gekregen om kritiek te geven op vaccinproducent Pfizer. Een zogenaamd Brits reclamebureau vroeg hen om zich hardop af te vragen “waarom de EU het vaccin koopt, als het zo gevaarlijk is”. De oproep zou mogelijk zijn verspreid door mensen met de Russische nationaliteit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.