17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]
De Brusselse lage-emissiezone geldt vanaf 1 januari ook voor de meest vervuilende benzinewagens. Geen enkel voertuig zonder euronorm of van euronorm 1 mag dan nog in het Brussels gewest rond rijden. Voor dieselvoertuigen was dat al sinds begin 2018 het geval. Bovendien zullen dieselvoertuigen van euronorm 2 vanaf 1 januari 2019 ook niet meer welkom zijn in Brussel. Bestuurders moeten echter niet meteen een boete verwachten: er geldt een overgangsperiode van drie maanden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]
Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]
De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]
16:58 Chauffeurs die met de meest verontreinigende dieselvoertuigen met normen Euro 0 en Euro 1 rijden, riskeren vanaf maandag een boete van 350 euro in het Brussels gewest. [naar artikel]
In het Brussels gewest kan de sociale inspectie vanaf 1 januari anonieme praktijktests en mystery calls uitvoeren om discriminatie in bedrijven op te sporen. Het is de eerste regio in Europa die zo'n maatregel in de wet inschrijft. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. [naar artikel]
08:39 Ook dieselvoertuigen met de Euro 2-norm en vervuilende benzinewagens mogen het Brussels gewest niet meer binnen. Chauffeurs die de regels aan hun laars lappen, riskeren 350 euro boete. [naar artikel]
Voorheen was zo'n 60 procent van het Brussels Gewest al zone 30. Vanaf vrijdag 1 januari transformeert meer dan 85 procent van het Brussels grondgebied in zone 30. We zetten alles wat u moet weten op een rijtje in een uitgebreid rondje vraag en antwoord. [naar artikel]
Vanaf 20 november is prostitutie weer toegelaten in het Brussels Gewest. Dat meldt het kabinet van Brussels minister-president Rudi Vervoort. Vorige maand besliste het Brussels Gewest om prostitutie tijdelijk te verbieden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat verbod wordt nu opgeheven. [naar artikel]
In de hoofdstad veranderen vanaf 1 januari een aantal dingen: van een lage-emissiezone tot de verplichte sterilisatie van katten. [naar artikel]
Het pas goedgekeurde Brusselse Klimaatplan, dat de meest vervuilende tweewielers vanaf 2022 weert van het Brussels grondgebied en zelfs een... [naar artikel]
Wie vanaf morgen het Brussels gewest binnenrijdt met een vervuilende dieselauto, riskeert een boete van 350 euro. Morgen eindigt namelijk de overgangsperiode van 9 maanden voor de lage emissiezone in Brussel. [naar artikel]
Op 1 januari 2018 treedt de LEZ van 162 km2 over het gehele Brussels Gewest in werking. De eerste negen maanden zullen een overgangsfase zijn waarin nog geen boetes worden uitgedeeld. Vanaf het begin van volgend jaar weert Brussel alle te vervuilende wagens uit het Gewest. De voertuigen worden daarbij gradueel gebannen, te beginnen bij […] [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2018 zullen de meest vervuilende dieselwagens (euro 0 en euro 1) en later ook oude benzinewagens, het gewest niet meer binnen mogen, maar de eerste 9 maanden zullen er geen boetes worden uitgeschreven. De komende jaren zullen de normen telkens op 1 januari strenger worden. [naar artikel]
gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
Het Brussels Klimaatplan, dat vandaag door de Brusselse regering goedgekeurd werd, bevat een aantal aanpassingen aan de lage-emissiezone (LEZ) vanaf 2025 en een verstrenging van het toepassingsgebied naar tweewielers. Zo zouden de meest vervuilende tweewielers vanaf 2022 geweerd worden van het Brussels grondgebied. Daarnaast zal er nagedacht worden over een ZEZ, een zero-emissiezone, in de Vijfhoek en handelsknooppunten. [naar artikel]
Het volledige Brussels Hoofdstedelijk Gewest is voortaan een lage-emissiezone. Elk jaar wordt de norm strenger. Wie toch met een vervuilende auto binnenrijdt, riskeert een boete van 350 euro. [naar artikel]
‘Het hele Brussels Gewest zone dertig, dat is toch niet geloofwaardig’, zegt Didier Gosuin (Défi), Brussels minister van Economie en burgemeester van Oudergem. ‘En een regel met 10.000 uitzonderingen heeft ook geen zin.’ [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.