Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Worden bedrijfswagens minder interessant voor werkgever?

03/09/2016 - 07:46
"Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) richt zijn pijlen op de bedrijfswagens om de verlaging van de vennootschapsbelasting te"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Regering zoekt geld bij bedrijfswagens (03/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Voor het eerst heeft minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet voorstel om te raken aan de bedrijfswagens. Het populaire systeem wordt daardoor voor werkgevers minder interessant. [naar artikel]


2. Andere regels rond bedrijfswagens en uitbreiding geboorteverlof: dit verandert vanaf 1 januari allemaal op je werk (19/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]


3. Bedrijfswagens duurder voor werkgever (10/04/2019 - De Morgen)

Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]


4. De échte doodsteek? Bedrijfswagens fors duurder voor werkgevers (03/09/2016 - Het Nieuwsblad)

Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) heeft een concreet voorstel dat raakt aan de bedrijfs­wagens. Het systeem wordt daardoor voor werkgevers minder interessant. “Politici moeten kleur bekennen: dit zet de deur open om komaf te maken met de bedrijfswagens”, zegt expert Michel Maus. [naar artikel]


5. Belasting op bedrijfswagens daalt elk jaar (05/04/2019 - De Morgen)

De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]


6. Aantal bedrijfswagens stagneert, daling bij jongeren: "Minder vaak met stip op 1" (13/01/2024 - VRT NWS)

Vorig jaar is voor het eerst in jaren is de populariteit van bedrijfswagens niet meer gegroeid. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van hr-dienstenbedrijf SD Worx waarover De Standaard bericht en die bevestigd zijn aan VRT NWS. Omdat er meer met elektrische auto's wordt gewerkt, stijgen de kosten voor de werkgever, terwijl werknemers minder vaak vragende partij zijn. Zeker bij jonge werknemers zijn de cijfers opvallend. [naar artikel]


7. Aantal bedrijfswagens blijft pieken (09/01/2018 - De Tijd)

01:01 De verkoop van bedrijfswagens ging voor het derde jaar op rij omhoog. Particulieren kochten opnieuw minder nieuwe auto’s. [naar artikel]


8. Minder dan helft van bedrijfswagens rijdt op diesel (10/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

In 2023 reed minder dan de helft van de bedrijfswagens in België op diesel. Dat blijkt woensdag uit de jongste mobiliteitsbarometer van hr-dienstverlener Acerta, op basis van de gegevens van meer dan 340.000 werknemers. [naar artikel]


9. Akkoord rond bedrijfswagens, maar spanningen tussen liberalen en socialisten blijven: Vooruit moet nog maar eens toegeven (19/05/2021 - Het Nieuwsblad)

Een gemakkelijke bevalling was het niet, maar de regering-De Croo kon dan toch knopen doorhakken in het dossier van de bedrijfswagens. De spanningen tussen liberalen en socialisten zijn daarmee nog lang niet de wereld uit. En de vergroening van het wagenpark is dan nog maar de eerste stap. Het echt grote werk – zorgen dat uitbetalen in auto’s minder interessant wordt dan in loon – moet nog komen. [naar artikel]


10. Van Overtveldt wil belastingverlaging financieren via bedrijfswagens (02/09/2016 - De Redactie)

Minister van Financiën Van Overtveldt (N-VA) wil de kosten van bedrijfswagens minder aftrekbaar maken. Dat zou 353 miljoen moeten opleveren. Het zouden de bedrijven die minder zullen kunnen aftrekken, werknemers zouden de maatregel niet voelen in hun portefeuille. [naar artikel]


11. Recordaantal bedrijfswagens op de baan (11/01/2023 - De Tijd)

17:16 Het openbaar vervoer is weer even populair om te pendelen als voor corona. Hoewel ook het aantal bedrijfswagens in de lift zit, gebruiken voor het eerst in vijf jaar minder Belgen de wagen om naar het... [naar artikel]


12. Langdurig zieken kosten meer en andere regels rond bedrijfswa­gens: dit verandert vanaf 1 januari op je werk (19/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]


13. Dit zijn de populairste bedrijfswagens van 2020 (18/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

Dat 2020 een minder jaar was voor de autosector, kon je al eerder bij ons lezen. Maar hoe deed de subcategorie van de bedrijfswagens, toch een belangrijke component in ons land, het de afgelopen 12 maanden? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]


14. Minder loon voor parlementsleden, duurdere postzegels en bedrijfswagens zwaarder belast: dit verandert op 1 januari (30/12/2021 - VRT NWS)

Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]


15. Steeds meer elektrische bedrijfswagens, maar er dreigen ook problemen: “Eigenlijk zijn we er niet op voorzien” (22/08/2022 - Het Belang van Limburg)

Particulieren staan nog steeds twijfelachtig tegenover de elektrische wagen. Nochtans blijkt uit een onderzoek van leasingmaatschappij Arval dat zeven op de tien populairste bedrijfswagens volledig elektrisch zijn. Kan een werkgever zijn werknemers dan dwingen om voor elektrisch of hybride te kiezen? [naar artikel]


16. Het mobiliteitsbudget zal (nog) geen oplossing zijn voor ons fileprobleem (25/02/2017 - Het Laatste Nieuws)

Het aandeel bedrijfswagens in de dagelijkse files is immens groot. Bovendien horen we al heel lang dat bedrijfswagens te gemakkelijk worden [naar artikel]


17. Bedrijfswagens vanaf 2020 duurder voor bedrijven (03/08/2017 - De Redactie)

Bedrijfswagens worden vanaf 2020 wat duurder voor bedrijven. De regering verlaagt de aftrekbaarheid van bedrijfswagens. Die wordt nog meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van de auto. [naar artikel]


18. Moet ik mijn bedrijfswagen teruggeven bij ziekte? En mag mijn werkgever mijn boetes zien? Dit zijn de meest gestelde vragen over bedrijfswagens (04/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]


19. Meer bedrijfswagens in pandemiejaar (22/02/2021 - Express)

U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]


20. “Bedrijfswagens blijven nog te veel de lucht vervuilen” (28/02/2019 - Het Nieuwsblad)

Nog altijd zijn negen op de tien (87,7 pct) bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt slechts langzaam toe. De gemiddelde CO2-uitstoot van de bedrijfswagens daalde wel met 2,2 procent op 2 jaar. Er is dus een lichte trend naar minder vervuilende wagens, maar de echte vergroening laat nog op zich wachten. Dat blijkt uit cijfers van het sociaal secretariaat van HR-dienstverlener Securex over 39.566 werknemers. [naar artikel]


21. Opnieuw meer bedrijfswagens in België (11/01/2023 - De Standaard)

Het aantal bedrijfswagens is opnieuw gestegen. 23 procent van het Belgisch personeel heeft een bedrijfswagen. Er wordt wel iets minder voor de auto gekozen voor woon-werkverkeer, dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van hr-bureau Acerta. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!