Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Lommel wil betere dienstverlening van NMBS: “Amper 2 wagons ingezet tijdens ochtendspits”

23/11/2017 - 17:30
"De stad Lommel wil een betere dienstverlening van de NMBS. Afgelopen weken kreeg het stadsbestuur verscheidene klachten over “de gebrekkige dienstverlening van de NMBS vanuit het stationsloket in Lommel”, aldus het stadsbestuur in een persbericht. De stad bereidt daarom een dossier voor om de inwoners te steunen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Amper 6 op 10 reizigers tevreden over NMBS (27/11/2018 - De Tijd)

01:25 De dienstverlening bij de NMBS leidt tot grote ontevredenheid bij de reizigers. In een enquête die de NMBS vorig jaar bij 4.400 reizigers doorvoerde, gaf amper 60,9 procent van de ondervraagden het be... [naar artikel]


2. NMBS bestelt slecht toegankelijke wagons: "Onbegrijpelijk” (13/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

Dat de NMBS opnieuw wagons wil bestellen die niet matchen met de perronhoogtes, waardoor ze slecht toegankelijk zijn voor mensen met een beperkte... [naar artikel]


3. Bpost, De Lijn en NMBS passen dienstverlening aan tijdens hemelvaartweekend (10/05/2021 - Het Belang van Limburg)

Vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS passen hun dienstverlening aan tijdens het hemelvaartweekend. Bpost sluit alle postkantoren op donderdag en vrijdag. Op Hemelvaartsdag is er geen postbedeling. Banken blijven over het algemeen gesloten tijdens het volledige verlengd weekend. [naar artikel]


4. Ook nieuwe wagons NMBS zijn slecht toegankelijk (13/01/2020 - De Standaard)

De NMBS wil opnieuw wagons van het type M7 kopen, ook al blijkt dat de hoogte van het opstapje niet overeenkomt met de hoogte van de perrons. Dat maakt ze slecht toegankelijk voor personen met een fysieke beperking, stelt de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap. De NMBS zelf ziet een oplossing in het gebruiken van één multifunctioneel rijtuig per trein [naar artikel]


5. Ongezien: amper 10 kilometer file tijdens ochtendspits (18/03/2020 - Gazet van Antwerpen)

Op de Vlaamse snelwegen was het woensdag tijdens de ochtendspits opvallend rustig. Tussen 05.30 en 9u, een van de drukste momenten van de dag, was er amper tien kilometer file. Zonder de coronamaatregelen zijn dat er tijdens de spits gemiddeld 155 kilometer. [naar artikel]


6. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt (27/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar... [naar artikel]


7. Bpost, De Lijn en NMBS passen dienstverlening aan tijdens verlengd hemelvaartweekend (10/05/2021 - Het Laatste Nieuws)

Vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS passen hun dienstverlening aan tijdens het hemelvaartweekend. Bpost sluit alle postkantoren op donderdag en vrijdag. Op Hemelvaartsdag is er geen postbedeling. Banken blijven over het algemeen gesloten tijdens het volledige verlengd weekend. [naar artikel]


8. Jongeren uit Erpe-Mere kunnen na problemen toch naar huis met de trein uit Aalst: "Nu wel genoeg wagons"  (10/01/2022 - VRT NWS)

De NMBS garandeert dat scholieren uit Erpe-Mere die met de trein naar school gaan in Aalst vlot thuis zullen raken. Deze ochtend bleef een pak jongeren letterlijk in de kou staan omdat de pendeltrein amper 2 wagons telde (zoals in een vakantieperiode). Niet iedereen kon mee op de overvolle ochtendtrein. Het plaatsprobleem is intussen opgelost, er rijden in de avondspits 4 wagons zoals anders in schooltijd. [naar artikel]


9. Pukkelpop verwacht gewaarborgde dienstverlening tijdens staking OVS (13/08/2019 - De Morgen)

De Pukkelpop-organisatie heeft met de NMBS afspraken gemaakt zodat de dienstverlening tijdens de staking van de onafhankelijke spoorbond OVS gewaarborgd moet blijven. De onafhankelijke spoorvakbond OVS gaat op zaterdag 17 augustus - middenin het weekend van het festival Pukkelpop - staken. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken, zal de NMBS een gegarandeerde treindienst organiseren. [naar artikel]


10. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt: “De stiptheid van onze treinen is ondermaats” (27/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar... [naar artikel]


11. Reizigers weer minder tevreden over NMBS na piek tijdens corona (11/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]


12. Avondspits op spoor in Vlaanderen sterker getroffen dan ochtendspits (10/10/2017 - Metro)

Het lijkt erop dat de avondspits voor de Vlaamse treinpendelaars lastiger wordt dan de ochtendspits. Volgens de NMBS is het verkeer vanuit Brussel naar Vlaanderen nu sterker getroffen door de staking van ACOD dan in de omgekeerde richting tijdens de ochtendspits. Van Brussel naar Gent rijdt momenteel bijvoorbeeld maar de helft van de treinen, zegt […] [naar artikel]


13. Personeelsbeheerder NMBS: "Minimale dienstverlening bij spoorstakingen kan vanaf 7 maart" (01/03/2018 - VRT NWS)

De minimale dienstverlening tijdens stakingen op het spoor kan worden toegepast vanaf 7 maart. Dat zegt een woordvoerster van HR Rail, dat het personeel beheert van Infrabel en NMBS. Later meer. [naar artikel]


14. Deze winkels zijn vandaag open, Bpost, De Lijn en NMBS passen dienstverlening aan tijdens verlengd hemelvaartweekend (27/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS passen hun dienstverlening aan tijdens het hemelvaartweekend. Bpost sluit alle postkantoren op vrijdag. Banken blijven over het algemeen gesloten tijdens het volledige verlengd weekend. Bij gemeente- en stadsdiensten gelden er ook aangepaste dienstregelingen. Supermarkten en andere winkels maken over het algemeen niet de brug. [naar artikel]


15. Reizigers weer minder tevreden over NMBS (11/05/2023 - De Standaard)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. ‘We werken er continu aan, op alle niveaus’, reageert de NMBS. [naar artikel]


16. NMBS vergeet drie wagons met passagiers in Hasselt (14/10/2016 - Het Belang van Limburg)

Zes treinreizigers hebben donderdag veertig minuten vastgezeten in drie afgesloten wagons die waren afgekoppeld van de trein Hasselt-Genk. De treinbegeleider was vergeten de reizigers te verwittigen dat hun wagons afgekoppeld zouden worden. Eén van de reizigers belde Securail, dat medewerkers van het station van Hasselt uitstuurde om de passagiers te bevrijden. Een uur later konden ze hun reis voortzetten. [naar artikel]


17. Reisplanner en app NMBS defect tijdens ochtendspits (08/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

De app en de reisplanner van de NMBS kampen met een technische storing. Dat meldt de spoorwegmaatschappij. [naar artikel]


18. Reizigers weer minder tevreden over NMBS na piek tijdens corona: “We werken er aan” (11/05/2023 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]


19. Toegankelijke treinen? Niet de komende 30 jaar: NMBS bestelt opnieuw wagons die niet matchen met perronhoogte (13/01/2020 - De Morgen)

Toegankelijke treinen, waar ook personen met een beperkte mobiliteit zelfstandig op en af kunnen? Dat blijft de komende dertig jaar wellicht een illusie. De NMBS wil namelijk opnieuw wagons bestellen die niet matchen met de perronhoogtes. [naar artikel]


20. Ook nieuwe wagons slecht toegankelijk (13/01/2020 - Het Belang van Limburg)

Toegankelijke treinen, waar ook personen met een beperkte mobiliteit zelfstandig op en af kunnen? Dat blijft de komende dertig jaar wellicht een illusie. De NMBS wil namelijk opnieuw wagons bestellen die niet overeenkomen met de perronhoogtes, schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws maandag. [naar artikel]


21. Vakbonden reageren verontwaardigd op goedkeuring minimale dienstverlening NMBS (17/11/2017 - VRT NWS)

Er komt veel kritiek op de minimale dienstverlening bij de NMBS. Die werd vannacht goedgekeurd in de Kamer.  De minimale dienstverlening stond in het regeerakkoord, maar lange onderhandelingen met de vakbonden hebben niet tot een akkoord geleid. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is dan zelf met een voorstel naar de Kamer getrokken, dat is nu goedgekeurd. [naar artikel]


22. N-VA wil Vlaams vervoersplan voor de NMBS (22/09/2016 - Knack)

N-VA wil een permanent Vlaams vervoersplan voor de NMBS. 'Dat voorkomt dat Vlaanderen de noden ondervindt van Waalse stakingen', zegt Kamerlid Inez De Coninck. Het voorstel staat in een nieuw tienpuntenplan waarmee de N-VA voor een betere dienstverlening wil zorgen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!