In België heeft nog maar een beperkt deel van de huishoudens toegang tot glasvezelnetwerken. Ons land hinkt flink achterop, zo zegt de telecomregulator BIPT in een rapport. [naar artikel]
De vaccinatiekloof tussen Brussel en Vlaanderen is nu wel bekend. Maar ook de grootste stad van Vlaanderen hinkt achterop, gelukkig niet zo zwaar als onze hoofdstad. Een jongere bevolking en meer mensen met migratieachtergrond zijn de oorzaak. [naar artikel]
Vanaf zondag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling. Er rijden elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. Reizigersorganisatie TreinTramBus ziet toch nog pijnpunten, zeker in het weekend. [naar artikel]
Ons land heeft opvallend meer leerlingen in het beroepsonderwijs dan andere OESO-landen, maar het leren op de werkvloer hinkt bij ons nog altijd hopeloos achter. Dat blijkt uit een nieuwe internationale onderwijsvergelijking van de OESO. [naar artikel]
Vanaf zondag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling, er komen elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. Reizigersorganisatie TreinTramBus ziet toch nog pijnpunten, zeker in het weekend. [naar artikel]
Vanaf zondag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling. Er rijden elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. Reizigersorganisatie TreinTramBus ziet toch nog pijnpunten, zeker in het weekend. [naar artikel]
Het aantal patenten dat aan Limburgse bedrijven wordt toegekend, is de voorbije drie jaar met ruim de helft gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Voka Limburg en het patentbureau Gevers. “De stijging toont hoe innovatief onze provincie is”, zegt Cathérine Dreesen, verantwoordelijk voor innovatie bij Voka Limburg. [naar artikel]
Net zoals bij de volwassenen hinkt ook de vaccinatiegraad van de Brusselse minderjarigen achterop. In onze hoofdstad is nog geen 14 procent van alle jongeren tussen 12 en 17 jaar minstens deels of volledig gevaccineerd. De kloof met de andere regio’s is groot. [naar artikel]
Vanaf vandaag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling. Er rijden elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. [naar artikel]
Vanaf vandaag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling. Er rijden elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. Reizigersorganisatie TreinTramBus ziet toch nog pijnpunten, zeker in het weekend. [naar artikel]
De NMBS onderzoekt de mogelijkheid om een reservatiesysteem in te voeren. Ze doet dat na een gesprek met de Oostendse burgemeester Bart Tommelein (Open VLD). Die wil ook geen extra treinen naar de kust zolang zo’n systeem er niet is, maar de NMBS zei dinsdagochtend op Radio 1 dat minder treinen betekent dat er meer mensen op één trein zullen zitten. [naar artikel]
De spoorwegenmaatschappij NMBS heeft zondag de nieuwe dienstregeling gelanceerd. Er rijden nu elke week 400 extra treinen. Bedoeling is om... The post Nieuwe dienstregeling NMBS: 400 extra treinen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanaf zondag rijden de treinen volgens een nieuwe dienstregeling. Er rijden elke week meer dan 400 treinen extra, een aantal dat tegen 2023 zal oplopen tot bijna 1.000, zo belooft spoorwegmaatschappij NMBS. Het gaat onder meer om extra vroege en late treinen rond de steden. Reizigersorganisatie TreinTramBus ziet toch nog pijnpunten, zeker in het weekend. [naar artikel]
Groen wil in Antwerpen verder gaan dan het Gentse model: fietsers krijgen bijna overal voorrang en grote delen van de stad worden autoluw. “Antwerpen hinkt geweldig achterop”, vindt lijsttrekker Wouter Van Besien. [naar artikel]
Kraamzorg zit fors in de lift, volgens specialisten vooral door de kortere ziekenhuisverblijven. Al hinkt de provincie Antwerpen wel opvallend achterop, wellicht doordat een jonge en diverse groep mensen de toegang naar de zorg niet vindt. Vlaams Parlementslid Katrien Schryvers (CD&V), die de cijfers opvroeg, wil dat laten onderzoeken. [naar artikel]
Lees dit artikel: China en Rusland bouwen samen kernreactoren terwijl Europa hopeloos achterop hinkt De Chinese president Xi Jinping en zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin namen woensdag deel aan een videocall waarin beide landen tekenden voor de bouw van vier nieuwe kernreactoren in China. De twee wereldleiders beschouwen het implementeren van nucleaire energie als een noodzakelijke stap om hun landen klimaatneutraal te maken. Ondertussen ligt in Europa de ontwikkeling […] Lees dit artikel: China en Rusland bouwen samen kernreactoren terwijl Europa hopeloos achterop hinkt [naar artikel]
Het Brussels Gewest hinkt achterop wat betreft de handhaving van al de coronaregels. In een week tijd werden slechts 46 pv’s opgesteld in de hele regio, waarvan twee in coronahotspot Molenbeek. Ter vergelijking: In Gent – vier keer kleiner dan Brussel qua bevolking – zijn in die periode 95 pv’s uitgeschreven. Ruim dubbel zoveel, dus. [naar artikel]
Een nieuw station in Anderlecht en meer vroege en late treinen rond de steden. Dat zijn enkele blikvangers van de nieuwe dienstregeling van de NMBS, die op zondag 13 december gelanceerd wordt. De spoorwegmaatschappij belooft dat er tegen eind 2023 zowat 1.000 extra treinen rijden per week, waarvan meer dan 400 vanaf de 13e. [naar artikel]
Wie op de NMBS vertrouwt om van A naar B te geraken, kan maar beter veel geduld hebben: de stiptheid van de treinen is vorige maand naar het laagste niveau in vier jaar tijd gezakt. Daarnaast klagen reizigers de laatste week over ingekorte en dus overvolle treinen. Wat spoort er niet bij de NMBS? [naar artikel]
Kersvers NMBS-ceo Sophie Dutordoir stelt vandaag in de Kamer het nieuwe vervoersplan voor het spoor voor. Met meer treinen en kortere reistijden, [naar artikel]
Het is onmogelijk om nog meer rechtstreekse treinen van Hasselt naar Antwerpen te laten rijden. Door de toename van het goederenvervoer zitten de sporen vol. De directie van de NMBS dringt aan op spoorinvesteringen in Limburg. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.